Reakcia na: Marcelllooo #95599:
Hneď som si myslel, že budeš tým "vyhláseným odborníkom" na všetko z daného domu.Celý tento projekt je vytvorený tými istými osobami, ktoré tu už niekoľko rokov presadzujú metro. Po tom, čo mesto vyhlásilo, že metro nechce a že NS bude tvoriť električka, tak si vymysleli takéto čosi.
Celé to železničné prepojenie bude mať výhodu pre cestujúcich z/do regiónu, obzvlásť z jeho východnej časti, ktorí nebudú musieť vystúpiť na Hlavnej stanici, resp. na Vinohradoch či nedaj bože na Novom meste, ale budú to mať ďaleko výhodnejšie na Trnavskom mýte resp. v okolí Karadžičovej. Taktiež pomôže cestujúcim ktorých zdroj a cieľ cesty leží v blízkosti tohto tunela, resp. iných zastávok na železničnej sieti. Avšak pre ľudí, ktorý potrebujú cestovať v rámci mesta je takéto spojenie vo väčšine prípadov nepoužiteľné, resp. použiteľné len v časti ich trasy. (Napr. z 9 členov mojej rodiny bývajúcich v Petržalke by železnicu použil len jeden.)
Sám si použil ako príklad Ružinov. Ale ako sa pozerám do zmieňovaného dokumentu, na strane 6 je krásna mapka, kde vidno, ako železnica krásne vo veľkom oblúku obchádza celý Ružinov. Naozaj si myslíš, že cestujúci z ktorejkoľvek časti Petržalky bude pri svojej ceste do business centier na Mlynských nivách cestovať železnicou? Jediné miesto v Ružinove, kde to bude výhodnejšie je okolie žel. zastávky Ružinov (novobudované administratívno-obchodné centrá v okolí Galvaniho).
Vybudovanie železničnej trate stredom Petržalky väšine cestujúcich nijako významne nepomôže, iba im skomplikuje cestu zbytočnými prestupmi, čím bude tento systém strácať na atraktivte a cestujúcich ho budú odmietať. Autori tohto návrhu si berú príklad z niektorých nemeckých miest, kde systém regioelektričiek funguje, ale budovali ho cez dve desiatky rokov a stál niekoľko desiatok miliónov DM. Zatiaľ čo v neďalekej Viedni máme krásny príklad, ako prímestská železničná doprava môže pomôcť pri doprave aj v rámci mesta a to aj bez toho, aby musela tvoriť NS MHD.
"takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet..."
Takže zatiaľ, čo na súčasná polovičatá trasa ex-linky metra B bude stáť 14 mld. Sk, čo bude potom stáť to dobudovanie? A kto to bude financovať?
tr3mp
Nie je úplne pravda, že železničná trať z Petržalky do Rače je jednou z trás uvažovaného metra. Najviac možno povedať, že je náhradou častí dvoch trás. Trasy B v úseku Janíkov dvor - Pribinova a trasy A v úseku Mlynské nivy - Predmestie + úsek Pribinova - Mlynské nivy. Táto náhrada je horšia ako pôvodne navrhované metro. Dôvody:
1. Pôvodne navrhované metro malo dve trasy s dvoma prestupnými stanicami a okruhom v centre, pri železničnom návrhu sa "ukoristil" severojužný koridor. Železničný projekt sa dosť nešikovne snaží riešiť zostávajúcu západo-východnú trať - buď vynechaním obsluhy južnej časti centra (prestup len na Trnavskom mýte) alebo vetvením trasy A v centre (ešte nešťastnejšie riešenie).
2. Intervaly a kapacita spojov: v železničnom tuneli sa uvádza minimálny interval 5 minút pri obsaditeľnosti súpravy 1000 osôb. To je výrazne horšie ako navrhované metro, kapacitne je to dokonca porovnateľné s električkou. Naviac netreba zabúdať, že tunel je tu primárne pre diaľkovú dopravu a do minimálneho intervalu bude treba zakomponovať aj diaľkové vlaky + regionálne vlaky idúce na stanicu Petržalka. Takže, ak náhodou príde zmenškaný medzinárodný rýchlik, na nosný systém môžeš v špičke pokojne čakať aj 10 minút ...
Môj názor na železničné riešenie: ideálny doplnok pre verejnú dopravu v Bratislave, ale v navrhovanej podobe rozhodne nie je vhodný ako nosný systém MHD.