Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #95599:
Hneď som si myslel, že budeš tým "vyhláseným odborníkom" na všetko z daného domu.

Celý tento projekt je vytvorený tými istými osobami, ktoré tu už niekoľko rokov presadzujú metro. Po tom, čo mesto vyhlásilo, že metro nechce a že NS bude tvoriť električka, tak si vymysleli takéto čosi.
Celé to železničné prepojenie bude mať výhodu pre cestujúcich z/do regiónu, obzvlásť z jeho východnej časti, ktorí nebudú musieť vystúpiť na Hlavnej stanici, resp. na Vinohradoch či nedaj bože na Novom meste, ale budú to mať ďaleko výhodnejšie na Trnavskom mýte resp. v okolí Karadžičovej. Taktiež pomôže cestujúcim ktorých zdroj a cieľ cesty leží v blízkosti tohto tunela, resp. iných zastávok na železničnej sieti. Avšak pre ľudí, ktorý potrebujú cestovať v rámci mesta je takéto spojenie vo väčšine prípadov nepoužiteľné, resp. použiteľné len v časti ich trasy. (Napr. z 9 členov mojej rodiny bývajúcich v Petržalke by železnicu použil len jeden.)
Sám si použil ako príklad Ružinov. Ale ako sa pozerám do zmieňovaného dokumentu, na strane 6 je krásna mapka, kde vidno, ako železnica krásne vo veľkom oblúku obchádza celý Ružinov. Naozaj si myslíš, že cestujúci z ktorejkoľvek časti Petržalky bude pri svojej ceste do business centier na Mlynských nivách cestovať železnicou? Jediné miesto v Ružinove, kde to bude výhodnejšie je okolie žel. zastávky Ružinov (novobudované administratívno-obchodné centrá v okolí Galvaniho).
Vybudovanie železničnej trate stredom Petržalky väšine cestujúcich nijako významne nepomôže, iba im skomplikuje cestu zbytočnými prestupmi, čím bude tento systém strácať na atraktivte a cestujúcich ho budú odmietať. Autori tohto návrhu si berú príklad z niektorých nemeckých miest, kde systém regioelektričiek funguje, ale budovali ho cez dve desiatky rokov a stál niekoľko desiatok miliónov DM. Zatiaľ čo v neďalekej Viedni máme krásny príklad, ako prímestská železničná doprava môže pomôcť pri doprave aj v rámci mesta a to aj bez toho, aby musela tvoriť NS MHD.

"takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet..."

Takže zatiaľ, čo na súčasná polovičatá trasa ex-linky metra B bude stáť 14 mld. Sk, čo bude potom stáť to dobudovanie? A kto to bude financovať?
Reakcia na: kecho #95610:
ty by si zrušil na každej radiále dve linky... ale čo tak zrušiť na každej radiále z troch liniek iba jednu? Hneď by sa ľahšie koordinovali intervaly, a pritom by si mal z každej radiály zachované priame spojenie na minimálne dva smery... ?
Reakcia na: Ike #95611:
Ale ved spoje z namestia na Sidlisko sever chodia slusne vyuzite. Bol som tam v piatok a ludia stali v ulicke. Myslim si vsak ze skor by bola vyuzita mestska verzia busu, bol by rychlejsi vystup/nastup. Len na druhej strane si neviem predstavit ako by to v praxi bolo s platenim keby sa nastupovalo viacerymi dverami.
Reakcia na: Ámos #95609:
Ok tak nie 80% to som prehnal, ale MHD v PK je urcite nieco, ako ist do potravin v mojej ulici autom... Pokial vonku nebude kalamita a nebude snezit a ja neviem co, tak ju nebude vyuzivat nikto. A ak bude kalamita tak ludia pojdu autami....

Myslim ze zosuladenie s primestskou dopravou by nebolo odveci s tym ze by tam urcene spoje vykonavali zachadzku.
Reakcia na: zakaznik #95592:

pozrel som sa na to len tak zbežne a vyšlo mi nasledové:
1-Štúra-HlStanica – dnes chodí 13
2-Štúra-Rača – dnes chodní 11, rozdiel je zanedbateľný, podľa schémy by chodila cez Vazovovu a nie Americké
3-Dúbravka-Ružinov – kedysi tak tuším chodila 12tka, dnes ide 12+14, pričom Ves-Ružinov chodí 9 a pre lenivých nemáš spojenie Šafárikovo-Dúbravka (údajný dôvod rozdelenia pôvodnej 12tky)
4-KVes-Piesky – dnes chodí 4, podľa schémy cez tunel a nie po nábreží
5-HlStanica-NMesto – dnes chodí 2, podľa schémy skrátená iba po NMesto

Čiže rušíš pri 12-min. intervale
z Dúbravky 2 linky (1,5)
z Rače 2 (3, 5)
z Ružinova 2 (8,9)
z Pieskov 1 (2)
z Hl.Stanice 2 (3,8)
a zabil si spojenie Stanica-Rača a Stanica-Ružinov
a namiesto priameho spojenia Dúbravka-Rača je Dúbravka-Ružinov, ktoré je aj dnes s 1 prestupom, pričom Dúbravka-Rača bude s 1 prestupom po nábreží namiesto tunela...
t.j. zrušenie liniek 1,3,5,8,9,7/17 a prečíslovanie tých, ktoré ostali na 1-5...
čiže ak pri 12 min intervale zrušíš dve linky, vyjde ti 4minútový, len nebude behať 11 elín + 2 expresy (7/17) ale 5, pričom jeden z expresov asi ostane, len tam nie je zaznačený...
otázka je, čo si tým získal/usporil?
nezabúdaj, že v prípade napr. cesty na stanicu či krížom cez mesto musíš určite prestupovať, pričom v BA neexistujú NP eliny a nadväznosť je tiež otázna...
Reakcia na: Ike #95605:
Nie 80% to nie je. Prave panelove sidlisko sever a muskaty su od stanice dost daleko. Absolutne nepoznas Pezinske realie.
Reakcia na: Marcelllooo #95594:
A co spravis ked sa ziaden tunel nepostavi. A vyzera na 80%, ze sa nepostavi...
Reakcia na: hoppusmark01 #95603:
a tiež si myslím, že by sa DPB už mal vykašľať na frflajúcich dôchodcov a mal by urobiť zmeny v linkovaní všade tam, kde je to treba.. Predsa sú tam experti, ktorí sa do toho vyznajú (aspoň dúfam)...alebo sa teda do toho vyznajú určite lepšie ako frflajúci dôchodcovia, takže by mali byť rešpektované ich odborné rozhodnutia o zmenách linkovania..
Reakcia na: Marcelllooo #95599:
"Nehovoriac, ze tato linia je jednou z tras uvazovaneho metra, takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet... "

Nie je úplne pravda, že železničná trať z Petržalky do Rače je jednou z trás uvažovaného metra. Najviac možno povedať, že je náhradou častí dvoch trás. Trasy B v úseku Janíkov dvor - Pribinova a trasy A v úseku Mlynské nivy - Predmestie + úsek Pribinova - Mlynské nivy. Táto náhrada je horšia ako pôvodne navrhované metro. Dôvody:

1. Pôvodne navrhované metro malo dve trasy s dvoma prestupnými stanicami a okruhom v centre, pri železničnom návrhu sa "ukoristil" severojužný koridor. Železničný projekt sa dosť nešikovne snaží riešiť zostávajúcu západo-východnú trať - buď vynechaním obsluhy južnej časti centra (prestup len na Trnavskom mýte) alebo vetvením trasy A v centre (ešte nešťastnejšie riešenie).

2. Intervaly a kapacita spojov: v železničnom tuneli sa uvádza minimálny interval 5 minút pri obsaditeľnosti súpravy 1000 osôb. To je výrazne horšie ako navrhované metro, kapacitne je to dokonca porovnateľné s električkou. Naviac netreba zabúdať, že tunel je tu primárne pre diaľkovú dopravu a do minimálneho intervalu bude treba zakomponovať aj diaľkové vlaky + regionálne vlaky idúce na stanicu Petržalka. Takže, ak náhodou príde zmenškaný medzinárodný rýchlik, na nosný systém môžeš v špičke pokojne čakať aj 10 minút ...

Môj názor na železničné riešenie: ideálny doplnok pre verejnú dopravu v Bratislave, ale v navrhovanej podobe rozhodne nie je vhodný ako nosný systém MHD.
Reakcia na: Marcelllooo #95583:
Tak tak, v podstate si povedal co som chcel povedat...

Nie MHD ale primestska s hustejsimi zastavkami, mozno miernou zachadzkou...

S tym ze devinska je len dedina na trase rozhodne nesuhlasim... Ono je to rozdiel v oboch obciach. Ako vravim, zatial co jedno je len plnohodnotne mesto (skoly obchody, atd), druhe je monofunkcna obec s rozmermi mesta a bez BA by DNV nebola k nicomu. Porovnavat DNV s PK na zaklade poctu obyvatelov, mi pripada ako keby sa porovnavali Kosice s Petrzalkou...

Keby som si mal preniest BID na DNV pomery, tak potom by asi mala vyznam 1 linka z Dubravky cez DNV stanicu do VW.. Zo stanice do BA vlakom - ale aj tak sa mi to nepozdava

Amos - viem kde je stanica v PK.
- A stale ti tvrdim ze 80% PK je v takej dostupnosti ze miesto vyckavania na bus, ktory ich povozi po celom PK su tam ovela rychlejsie pesi. A tvoj argument ze ked nebude MHD a bude BID tak budu chodit autami? ten je smiesny, lebo podla mna budu chodit autami aj tak, pretoze ako som uz spominal, ta BID v tejto oblasti nie je uplne doriesena a nie som si uplne isty, ci pezincanom bude stacit BA-Vinohrady ako prestupny uzol, ked doteraz v ovela vacsom meritku vyuzivali Bajkalsku a Nivy kam vlak chodil mozno pred 30 rokmi
Reakcia na: Marcelllooo #95583:

1. VW si plati dopravu sam.

2. MHD v PK pri chystanom modely BID je potrebna. A myslim si ze je potrebna aj dnes. Slapanie 15 min na zastavku ti ziadneho cestujuceho neprinesie.

3. Ano ale pre DPB by bolo ekonomickejsie z tvojho pohladu, keby linky jazdili poza zeleznicnu trat a ved ludia si uz dojdu. Co je to slapat na zastavku 15 min. ked by DPB usetril mnozstvo vzkm rocne.
Čo sa týka prelinkovania električiek, myslím si že určité korekcie by sa po uzavretí tunela mali spraviť.. Predsa nie je možné, aby po jednej trati na Nábreží chodili všetky linky do KV a Dúbravky, a nemali skoordinované intervaly... Čiže by sa mohlo stať, že pôjdu všetky naraz, a potom 20 minút nepôjde nič..
No a to skoordinovanie intervalu sa určite robí ľahšie pri menšom počte liniek, takže by počet liniek určite trebalo zredukovať...
Dalsi kohut na scene. Marcello ma schopnosti vhodne na poziciu poradcu primatora, alebo hovorcu , alebo veduci dakeho dopravneho oddelenia. Tam by sa uplatnil v zmysle hesla 'dialky su jasne, blizko je tma' a hesla 'neexistuje ina alternativa'. Marcello skutocne si precitaj aj tu BID a to ze potom bude fajn ked bude filialka a trat do petrzky, to sa nikto nebude hadat, tak to nemusis kricat stale.
Reakcia na: Marcelllooo #95588:
"A mesto nebude financovat MHD, pokial nebude rentabilna, pokial to bude ciernou dierou na peniaze... A o tom to je."

No to je dobrá blbosť, lebo MHD nie je rentabilná asi nikde...
Pri zavedení MHD každé mesto musí počítať s tým, že sa mu peniaze vložené do MHD nevrátia a že nebude zisková.. Ide o to, aký prínos bude mať zavedenie MHD pre obyvateľov.. Ak zvýši kvalitu života v meste, tak sa financovanie MHD oplatilo..
Reakcia na: Marcelllooo #95598:
Ak si si nevšimol zníženie počtu liniek z 13 na 5 (možno by sa v praxi zaviedla ešte jedna doplnková) a odmietaš si pozrieť Plán obsluhy BSK, tak potom je ťažko s Tebou diskutovať. Dovidenia.

PS: Nezostáva iné, len čakať na laminátku. ? ?
Reakcia na: Valec #95595:
Tak to sa brutalne mylis. Nielenze magistrat uzko spolupracuje s MDPT SR, sekcia zeleznic na tomto projekte a suvislostiach medzi TEN-T17 (hej, moja predchadzajuca chyba z nepozornosti ? ) ale sa s nimi od zaciatku uvazuje ako o nadvaznych projektoch, nakolko by mali vyuzivat minimalne spolocny tunel, ak nie aj celu infrastrukturu zeleznicnych kolaji...

Nie, Petrzalka nie je cela BA, ale je to jej cela tretina... A dalsia tretina ja v Ruzinove a Novom meste... A do Ruzinova a Noveho mesta sa presuva aj centrum mesta. Navyse sa uvazuje s tratou az do Trnavy, takze by uvedena trasa riesila viac nez polovicu dopravnych potrieb Bratislavy nielen z mestskeho hladiska, ale i z hladiska celeho regionu... Nehovoriac, ze tato linia je jednou z tras uvazovaneho metra, takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet...

Znovu odporucam http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
Reakcia na: zakaznik #95596:
Nie, nemienim sa Pezinkom zaoberat nijako podrobnejsie, uviedol som len nejake vseobecne zasady, ktore sa musia dodrziavat. Mna primarne zaujima doprava v BA a okolie len v nadvaznositi na BA dopravu.
Reakcia na: zakaznik #95592:
BID - len z casti mas pravdu a len ako docasne riesenie az do casu realizacie koridoru TNT-T17 a prestavby zeleznicnej dopravy v BA a to najme prestavba a vystavba Filialky ako druhej hlavnej stanice v BA. Bude pat hlavnych linie zeleznicnej dopravy: Tah TNT-T17 Pariz - Bratislava, Brno - Bratislava, Zilina - Bratislava, Sturovo - Bratislava ako hlavne medzinarodne linie a jedna hlavna nosna vetva BA regionu Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava ako NS MHD Bratislavy s nadvaznostou na regiony. Tato trat sa moze predlzit az do Viedne zo strany Petrzalky. Tolko naozaj len v skratke.

Ak ta to zaujima viacej, pozri si studiu ZSR "zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle" alebo kontaktuj Ing. Fabora, splnomocnenca primatora Bratislavy pre dopravu... Tu studiu si mozes stiahnut aj tu: http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
---
Ano, ten navrh v pdf-ku, ktory som si pozorne pozrel, nie je prelinkovanim ale len zmenou cisiel. V lepsom pripade zmenou grafikonu, ale urcite nie prelinkovanim. Zmena grafikonu k vyraznemu zlepseniu dopravnej obsluznosti sa vsak da realizovat len s dostatocnym poctom vozidiel, ktore neviem ci su k dispozicii v takom rozsahu. Nehovorim, ze by to nebolo treba, ale pozrime sa aj na to, co je realne.
Reakcia na: Marcelllooo #95594:
Predtým, než napíšeš čokoľvek ďalšie o MHD Pezinok a regiovlakoch silne odporúčam preštudovať:
bid.mhd.sk/plan_dopravnej_obsluhy_bsk.doc
Je tam plno tabuliek a obrázkov, tak to nie je časovo náročné prejsť celé. ?
Reakcia na: Marcelllooo #95594:
Tak len pre info, jedná sa o TEN-T17 a nie TNT (to je čosi úplne iné). NS MHD tak, ako ho tam nakreslili v Dopravoprojekte nemá absolútne nič spoločné s nosným dopravným systémom mesta, keďže je vedený len z Petržalky a stráca sa niekde v lokalite Filiálky. Jedine ak by Petržalka bola celým mestom. Takýto návrh by nič nevyriešil.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.