Aj keď som užívateľom IGK ako formy dopravy v Bratislava, úplne súhlasím s obmedzovaním vjazdu IGK do centra mesta. Napríklad by som bol za zaslepenie Špitálskej, rovnako by som nenamietal keby sa parkovné zdvihlo so súčasnej smiešnej ceny 10 Sk aspoň na 40. Myslím že by sa aj začali viac využívať garáže, samozrejme pri súčasnej cene. Ďalej by som privítal miesta na krátkodobé parkovanie, povedzme 30 minút za 20 Sk poplatok, každá ďalšia polhodina by bola 100 Sk. V prípade že majiteľ si po vozidlo nepríde do dvoch hodín, tak sa mu odtiahne. Ale nie niekam na riť mesta, ale do širšieho centra mesta, kde by tak nezavadzalo. Napríklad by sa mohli vozidlá odťahovať k Auparku a podobné plochy. Bolo by to výhodné ako pre majiteľa, tak odťahovku.
Presne, to som si tiež všimol! Takto sa totálne zablokuje pravý jazdný pruh..
Aj toto je len jeden z následkov neriešenia problému parkovania zo strany mesta.. Tento problém sa stále odsúva.. Je treba jasne definovať, kde sa smie parkovať, na ako dlho, za akú cenu. Treba zakázať parkovanie na chodníkoch..Je potrebné spraviť v celom centre mesta maximálnu dobu parkovania 30min-1h, parkovanie na ulici by malo byť oveľa drahšie, ako v podzemných garážach atď..
A prevádzky, ktoré sú situované pri križovatkách, a potrebujú zásobovanie nákladným vozidlom(SAV), by jednoducho nemali nárok na zabratie jazdného pruhu, ani na žiadne iné parkovanie zásobovacieho vozidla.. Jednoducho keď je tam raz križovatka, nech sa presťahujú niekam inam...
To je ale len zlomok z toho, čo by mal obsahovať komplexný plán parkovania v celom meste.. A k tomu sa toto vedenie mesta podľa mňa nikdy neodhodlá ?
Nemám rád takéto "sa znižuje vôľa", keď niečo tvrdíš, podlož to dôkazmi, argumentami. U niektorých sa vôľa znižuje, niektorí naopak chápu, že pri rastúcom podiele IAD na prepravných vzťahoch je treba posilňovať opatrenia na preferenciu MHD.
mesto by sa malo riadiť pravidlom, že všade, kde nie je segregovaná koľajová doprava(električka), a vyťaženosť liniek je vysoká, MUSÍ byť vyhradený pruh pre MHD..
Len vtedy sa môžme baviť o fungujúcej MHD.
Lebo akonáhle stoja nosné linky MHD v zápchach, už to fungujúca MHD nie je..
Ale tak to určite, že sa nedá len tak zakázať vjazd do centra... nemyslím si, že v tej diskusii išlo len o zákaz vjazdu, ale tak nebudem sa teraz k tomu vracať.
čo znamená "samoúčelné zhoršovanie podmienok pre IAD?" ? okrem toho nikto tu nehovorí o zákaze vjazdu áut do centra, hovorí sa tu o zriadení jedného BUSpruhu.. ?
Hovoril som o tom ze sa nemaju podmienky pre IAD zhorsovat samoucelne. Pokial sa pri tom zlepsi MHD je to v poriadku. Ak islo o debatu o zakazani vjazdu do centra, tak na tom trvam. Treba poskytnut alternativu ak chceme UPLNE vylucit IAD do niektorej casti mesta.
No, tak je asi veľmi dobre pamätám, ako si, spolu s Ike, pri jednej nedávnej diskusii hovoril o tom, ako netreba obmedzovať IAD pokiaľ sa nezlepší MHD, zase takú krátku pamäť nemám. A BUS pruh je okrem iného opatrenie na obmedzenie IAD.
No a v tomto konkrétnom prípade neviem, na základe čoho hovoríš, aká je alebo nie je vôľa... zatiaľ konkrétne v tejto lokalite je budúce riešenie otvorenou otázkou.
A ešte k tvojmu akože múdremu postrehu... je to pravda iba sčasti, pretože potreba vyhradených pruhov vzniká práve pokiaľ je dopyt po dopravnom priestore značne vyšší ako reálne existujúca kapacita.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk