No, v špičke by to niekedy nebola minúta navyše, skôr pár minút. Dôvodom je výjazd autobusov z ASMN, už som videl situáciu, že na semafóre čakalo 8-10 prímestských autobusov (+ostatná doprava samozrejme).
Odbocenie z Parickovej na Svatoplukovu by bol celkom problem, nakolko ta krizovatka je dost neprehladna (a ako som aj cital v novinach aj dost kolizna) kedze tam nie su semafory. Preto sa mi povodna trasa zda byt v pohode. Navyse pri odbocovani z Kosickej na Mlynske Nivy je semafor, takze ziadny problem.
No, to celkom dáva zmysel. ?
Ale možno by stálo za zváženie presunúť tú trasu na Svätoplukovu, pretože na Košickej aj tak žiadna zastávka nie je a takto by sa zvýšila obslužnosť oblasti o zastávku Páričkova a nič by sa tým nestratilo (no možno minúta jazdy navyše). Akurát problém by bol v tých zaparkovaných autách ako spomínal Daniel, ale aspoň v prípade nočnej linky by to nevadilo. ?
Zaujímavý pohľad. Situácia je skôr taká, že spomínané linky premávajú najkratšou trasou po Košickej a Mlynských nivách. Problémom je však opačný smer, kde sa z Mlynských nív nedá odbočiť doľava na Košickú. Teda trasa po Svätoplukovej a Páričkovej je riešenie nemožnosti zabočiť na Košickú priamo a nie naopak
Je nejaký objektívny dôvod, prečo linky 50 a 509 a predtým 185, 38 atď. v smere na Miletičovu premávajú cez Svätoplukovu a v opačnom smere cez Košickú? Pokiaľ viem tak tá spojka medzi Svätoplukovou a Dulovym námestím nie je jednosmerka, čiže by po nej linky kľudne mohli ísť aj v smere na AS MN. Jediný dôvod ktorý ma napadá prečo to tak nie je, je tradícia a nikdy sa to tak nerobilo a cestujúci by to zneužili a ani by to nepochopili a podobne. ?
No neviem ako to je u citelisov/25Tr ale ked porovnas 14tr a porovnatelne stare (niekedy aj mladsie) kratke karosy tak na tej dlhsej zivotnosti asi nieco bude.. aj ked samozrejme sa rata aj s nejakymi GO ale tie sa robili aj pri karosach a byzeraju uz ovela horsie ako trofliky.. ☺
Ja viem, som z DNV takze ako to tam chodi poznam viac nez dobre. Problem je len v tom ked niekdo s jedneho dvoch prazdnych autobusov vracajucich sa rano do DNV posudi celu linku a jej vytazenost...
ano su aj take spoje, ale to su tie co idu v opacnom smere ako spicka... ale zial na konecnu nieco musi dojst aby to mohlo ist naspat natrieskane... a kedze nevymysleli teleport...
Menšie namáhanie vĎaka vyššiemu výkonu a lepšiemu zrýchleniu? To som asi nejako nedával v škole pozor...
A teraz vysvetlenie:
Tvrdenie o dvojnásobne dlhšej životnosti trolejbusu sa traduje od čias, keď nám tu premávali rámové 9Tr a samonosné ŠM11.
Dnes to už samozrejme neplatí, odhadoval by som dlhšiu životnosť karosérie vďaka menším vibráciám od rotačného stroja povedzme o 10% a skrátenie životnosti prenosovej cesty (diferenciály, nápravy) výkonu kvôli výrazne vyššiemu krútiacemu momentu asi o 20%.
Najviac ma dojalo vyjadrenie, že trasa "duobusu" po Nový most ostane nezmená, v ďalšom odstavci zadrel, že nahradí autobusy na L32 trolejbusmi, ktoré teraz premávajú na L33 a na L33 budú jazdiť trolejbusy, ktoré budú parkovať v noci na DD. Chcem vidieť ako so 6-timi Citelismi zabezpečí premávku na 32 a 133 a taktiež by ma zaujímalo, že čo ostane z trolejbusov, keď budú v noci parkovať na DD.
Aha, až teraz som si všimol, možno tým "klasickým" trolejbusom myslel 12-metrový nízkopodlažný.. Tak to tam ale mal napísať, lebo takto to dosť poplietol...
Verim, ze vozidlo 1515 je len docasne riesenie a coskoro ho nahradi nieco dostojnejsie na prepravu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
A teraz vysvetlenie:
Tvrdenie o dvojnásobne dlhšej životnosti trolejbusu sa traduje od čias, keď nám tu premávali rámové 9Tr a samonosné ŠM11.
Dnes to už samozrejme neplatí, odhadoval by som dlhšiu životnosť karosérie vďaka menším vibráciám od rotačného stroja povedzme o 10% a skrátenie životnosti prenosovej cesty (diferenciály, nápravy) výkonu kvôli výrazne vyššiemu krútiacemu momentu asi o 20%.