1) prúd nevypli
2) zberače majú sice hore, ale mimo vedenia (načo týrať pružiny?)
3) a ak aj sú na vedení, tak preto, že ich pretáčajú, aby boli prevádzkyschopné.
Organizácia dopravy cez jarné prázdniny je úplne geni(t)álna. Niečo bude jazdiť ako cez prázdniny, niečo ako cez školský rok a niečo ani tak, ani tak (7,17).
Na toto neplatí argument "cestujúci by to nepochopili"?
ciastocne to patri, aj nepatri do tohoto fora, ale mam otazku...preco trolejbusy v banskej bystrici vo vozovni maju hore zberace??? je to koli niecomu, alebo len tak, ze sa to nikomu necelo stahovat a ked vypli prud, tak im to moze byt jedno...dik za odpoved... ?
No hlavne pri dotyku s oboma kolajnicami subezne by chodca zabil prud. Ale toto riesenie uz raz bolo pouzite, pred 100 rokmi, na trati po Karlovom moste. Uz vtedy pamiatkari nedovolili instalaciu troleja, a preto bol prud v danom useku privadzany kolajnicami. Aby to chodcov nezabilo, bol cely usek rozdeleny na cca 10 m dlhe segmenty, ktore sa zapinali vahou samotnej elektricky, cize napatie bolo len v tom useku, nad ktorym prave prechadzala elektricka. Riesenie vymyslel nestor ceskej elektrotechniky ing. Krizik, ale bolo skutocne technicky dost komplikovane. Ta trat fungovala len par rokov.
:: súhlasím s tým, že je medzi trolejom a koľajnicami je rozdielny potenciál teda elektrické napätie a pri uzavretom obvode tečie elektrický prúd (a vtedy ten elektrický prúd v koľajnici je) ?
:: napäťových sústav je niekoľko/mnoho, nie vždy je niektorý pól uzemnený...
:: no už je to jasné; ale tento tunel sa uvažuje aj pre elektrickú trakciu, takže nie je potrebné uvažovať s treťou koľajou, prierez by mal byť dostatočný...
Mať v jednej koľajnici jeden pól, a v druhej druhý, je síce myšlienka zaujímavá, no dosť nerealizovateľná. Jednak to zaváňa nebezpečnosťou, a navyše, v takom prípade by si musel mať každé koleso elektricky dokonale odizolované od rámu podvozku, a takisto kolesá od seba navzájom, čo síce tiež nie je neriešiteľné, ale prinieslo by to taký kopec problémov, a tak by to predražilo taký podvozok (pri prakticky takmer nulových výhodách), že je nezmysel vôbec uvažovať týmto smerom.
Pre ozrejmenie: v koľajniciach nikdy nebol, nie je, a ani nebude elektrický prúd. Ten z nich môže akurát tak tiecť do vozidla pri uzavretí el. obvodu, ale nie v nich byť. Koľajnice sú totiž uzemnené, a teda majú rovnaký el. potenciál ako zem. To, čo máte na mysli, je elektrické napätie, a to nie je absolútna, ale relatívna veličina, teda vždy sa dá merať len voči niečomu. A keďže väčšinou sa napätie meria práve voči zemi, tak ani to napätie v koľajniciach nie je, a ani nebude. Napätie (voči zemi) je v troleji, a v prípade systémov s treťou napájacou koľajnicou (časté u metra, kvôli zmenšeniu prierezu tunelov odbúraním strešného zberača prúdu), v ktorých je z bezpečnostných dôvodov prísne zakázaný vstup do koľajiska, v tejto tretej koľajnici.
A na pohon vozidla sa v prípade elektrickej trakcie vždy využívajú AJ koľajnice, v ktorých voči zemi napätie nie je, pretože elektrický prúd môže vzniknúť len tam, kde je nejaký rozdiel elektrických potenciálov medzi dvomi bodmi, teda el. napätie Jedným z týchto bodov je totiž trolej/tretia koľajnica, a druhým sú vždy koľajnice, teda el. potenciál zeme Rozumieme?
:: dnes mi dali do rúk noviny Bratislavské echo a na predposlednej strane je scifi foto (videl som ho tu na webe) električky do Petržalky, cez tú drevenú lávku... ?
:: asi si myslel v jednej koľajnici + a v druhej - potom o.k., pretože teraz je jeden pól v troleji a druhý v koľajnici a tento pól je tiež uzemený...
:: zdá sa, že výhodnejšie by bolo vybudovať samostatnú trať pre vlaky a samostanú trať pre vlaky, pretože skombinovať rôzne rozchody a ešte aj rôzne napájacie sústavy bude technicky náročné... ?
To bol 6704 na 202/4. Má vraj nejakú dlhodobú poruchu toho dieselagregátu, a tak nemôže jazdiť na Dlhých Dieloch. A tak ho vypravujú na trolejbusové linky. Aj keď potom by som rád vedel, prečo ho nedajú radšej na nejakú celodennú službu, nech sa čo najviac využije. Predpokladám, že to má nejaký dôvod.
P.S. Pre prehľadnosť odporúčam pri písaní vypnúť CAPS LOCK.
Ale houby. Ziaden elektricky prud v kolajniciach nebude.
Re #74049 girafet: 1) vypni si Caps Lock
2) je to trolejbus s pomocnym diesel elektrickym agregatom nie duobus
3) 25Tr jazdia castejsie aj na inych linkach ako 33 a 133. Casto su aj na 212, zazil som jednu uz aj na 201
Trolejbusová doprava bola dnes do obeda celá taká podivná, napr. L 204, o tom však viac večer po skompletizovaní v dispečerovi. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nick
:: nerozumiem, prečo by nemal v koľajniciach byť elektrický prúd, keď on aj teraz v tých koľajniciach je??? ?