Odkedy dispečéry MHD riadia dopravu ak je dopravná nehoda kde nie je účasníkom vozidlo MHD? Lebo dnes na DD riadili dopravu keĎže bol len prejazdný jeden pruh a pre MHD ťažko prejazdný...
Zabudas na jeden detail - podla poslednych planov ma byt stanica tam kde dnes Predmestie a na Filialke len (asi podurovnova) zastavka. Neviem kde presne sa v minulosti na Filialke zastavovalo, ale keby tu zastavku postavili na Trnavskom (cca v oblasti kde dnes konci areal ZSR, resp. pred Istropolisom bolo by to fajn.
Re #74070 KLF: To netusi ani vestica z Nautik TV, predpokladam ze odpovede by ti nevedel povedat ani ten kto to vymyslel. A navyse (ako uz niekolko krat bolo napisane) je v Bratislave tram/train nepostavitelny.
niekde som nadhodnotil, niekde značne podhodnotil, taký je život. Chcel som tým len naznačiť niečo úplne iné, nepostrehol som, že by si to bol pochopil. ?
Na toto sa seriózne odpovedať nedá, lebo toto vyhlásenie poprelo všetko, čo doteraz mesto v oblasti výstavby električky v Petržalke plánovalo.
V tom memorande spravili nejakú zlátaninu medzi dovma rôznymi projektami: medzi európskym koridorom Paríž - Viedeň - Bratislava, ktorý má ísť tunelom pod Dunajom, ďalej okolo Kradžičky a na Filiálku a medzi električkou, ktorá mala byť zo Šafka predĺžená cez Starý most a koridorom uprostred Petržalky - vo všetkom kompatibilná s ostatnou električkovou sieťou BA. Dôvod toho memoranda ako vicerí už spomenuli - €.
KLF - "seriózne" - tak ti poviem... Po tom čo karikatúra premiéra sľúbila v džamahírii liečenie detí chorých na Aids u nás, tak všetko čo on sľúbi/dohodne beriem s veľkou rezervou. Ďurkovský detto.
Ja som z toho ony... debil. Moze mi to niekto normalne vysvetlit, ako to bude ?
Do roku 2010 bude postavena trat elektriciek do Petrzalky ?
Od Bosakovej dalej bude solocna trat elektricky aj vlaku ?
Ako to bude s trakcnym vedenim ?
Preco maju cez stred Petrzalky chodit vlaky, ked maju koridor inde ?
Preco ma mat elektricka neskor v Petrzalke rozchod 1450mm ?
Preco nebude kompatibilna tym padom s ostatnou elektrickovou tratou v meste ?
Ake vozy sa do roku 2010 kupia ? 1000mm, ci 1450mm, ci oboje ?
Kua, prosim seriozne odpovedat na tieto otazky. ;/
Dik.
50 busov urcite nebude stat 800 mil. Jeden voz je od 8 do 11 melonov nie 16!!! 16 ta vyjde trol aj to klbovy.
Takisto ako 30 NP elektriciek viacclankovych nebude stat 1 mld. Pri cene 80mil za kus si to vyrataj.
Ked nevies presne cisla, tazko nieco vyratas...
1mld trolejbusova trat do Petrzky? To kolko tej trate chces stavat??? Az do Viedne?
Inak mam doma plagat A1 s 362 119 - 0 s reklamou na casopis Expres. Ak to nejaky vlakovy nadsenec chce nech mi sem napise. Je mi to luto len tak vyhodit...
Objavili sa tu porôzne čísla, koľko má tunelovanie stáť.
To, že mesto nutne potrebuje novú stanicu už vieme všetci, no neviem pochopiť, prečo by sa nemohla stanica nachádzať niekde inde ako na Filiálke.
Je mi jedno kto a čo na to dáva peniaze. Nikto to ešte konkrétne nepovedal a to neviem či preto, lebo celú tú dopravnú stratégiu, ktorá je imho pre Slovensko nevýhodná a znevýhodňujúca, kreslila banda Európskych odborníkov, z ktorých niektorí v BA nestrávili ani týždeň a ten Slovenský šuhajko, ktorý tam v Bruseli možno sedel možno kýval hlavou.
Hubert Webber - predseda Dvoru audítorov vyslovil v oznámení Rade v dokumente Osobitná správa č. 6/2005 o transeurópskej dopravnej sieti (TEN-T) výsledky toho ako prvá časť "transeurópskej siete v oblasti dopravy (TES-D)" dopadla. http://register.consilium.europa.eu/pdf/sk/06/st08/st08684.sk06.pdf - Slovenská verzia.
Položil som si otázku - je naozaj nevyhnutné, aby sa železničný tunel postavil ? V prípade, že by sa nestaval a novou železničnou stanicou by bola ŽST Nové Mesto, ktorá má imho oveľa perspektívnejšiu polohu ako Filiálka. V každom prípade by som uvažoval aj nad stanicou, zastávkou Aupark. Neviem ako to je s kapacitou trate... Počítam s mimoúrovňovým križovaním na všetkých častiach trate, s vybudovaním hlukových bariér a priechodov pre peších (čo sa tak či tak do pár rokov bude m usieť robiť).
Zostalo nám pekných pár miliárd. A chcel som nakupovať. Tak som si vypočítal, že bez tunelovania by som mohol ušetriť 15 mdl Sk.
1,5 mld Sk - jednoduchá električková trať spájajúca ŽST Nové Mesto s Ružinovom
1,5 mld Sk - električková trať Šafko - SND - ulica Mlynské Nivy
1,0 mld Sk - 30 nových nízkopodlažných veľkokapacitných električiek.
0,5 mld Sk - rekonštrukcia väčšiny električkového vozového parku
1,0 mld Sk - Trolejbusová trať do Petržalky
0,3 mld Sk - 20 nových Trolejbusov.
0,8 mld Sk - 50 nových autobusov
1,0 mld Sk - 10 železničných prímestských jednotiek
0,2 mld Sk - rekonštrukcia bus pruhov a úsekov, kde často jazdia busy
1,8 mld Sk - moderné vzdelávacie centrum a múzeum MHD (dopravy)
10,6 - myslím, že vcelku reálne číslo.
Zostali mi cca 4 mld Sk, s ktorými neviem čo urobiť...
ďalšie elktričkové projekty - Rača - Vajnory, DNV, a pod som vynechal - momentálne sa o nich jedná.
Pár postrehov z výletu...
7303. Proti jej image nič, vyzerá pekne, m oderne, trochu na pohľad absentujú spriahadlá, no prečo nie, pokiaľ ide o bezpečnosť.
Na to pískanie sa mi bude ťažko zvykať. To bol môj prvý dojem. Lenže električka prekvapí nadpriemernou akceleráciou, pri vyšších rýchlostiach je pískanie už znesiteľné.
Laická: je to spôsobené najmä systémom, ktorý pri brzdení či pomalej jazde vracia šťavu naspäť ? Všimol som si zmeny v intenzite osvetlenia...
No a k veci.
Večer býva vypnutá svetelná signalizácia na križovatkách električkovej trate na Štefanovičovej - Imricha Karvaša. Jeden by neamietal, že električka namá pri prejazdoch prednosť - ale slušne povedané vodiči IGK namajú najmenšiu predstavu o fungovaní tohto sveta a sú natoľko poznačení, že skrátka tej električke nezastavia. Na to vzniká situácia, kedy sa električka musí drzo cpať do križovatky.
Križovatka - mám neúrekom možností urobiť preferenciu. Buď električka aktivuje červené svetlá, či sa rozsvieti značka daj prednosť električke. Pokiaľ to spoločnosť, ktorá sa stará o mestské osvetlenie nevie urobiť, najmem inú ! Za tie peniaze to skrátka bez akejkoľvek debaty musí fungovať. A ak sa v správe nachádza niekto, kto nehodlá so Siemensom o takýchto základných veciach jednať, je to na uvážení jeho nadriadeného aby ho z funkcie odvolal. Btw. kto môže mať niečo také a kde na starosti ? Obrátiť sa na MČ alebo Magistrát ?
1) prúd nevypli
2) zberače majú sice hore, ale mimo vedenia (načo týrať pružiny?)
3) a ak aj sú na vedení, tak preto, že ich pretáčajú, aby boli prevádzkyschopné.
Organizácia dopravy cez jarné prázdniny je úplne geni(t)álna. Niečo bude jazdiť ako cez prázdniny, niečo ako cez školský rok a niečo ani tak, ani tak (7,17).
Na toto neplatí argument "cestujúci by to nepochopili"?
ciastocne to patri, aj nepatri do tohoto fora, ale mam otazku...preco trolejbusy v banskej bystrici vo vozovni maju hore zberace??? je to koli niecomu, alebo len tak, ze sa to nikomu necelo stahovat a ked vypli prud, tak im to moze byt jedno...dik za odpoved... ?
No hlavne pri dotyku s oboma kolajnicami subezne by chodca zabil prud. Ale toto riesenie uz raz bolo pouzite, pred 100 rokmi, na trati po Karlovom moste. Uz vtedy pamiatkari nedovolili instalaciu troleja, a preto bol prud v danom useku privadzany kolajnicami. Aby to chodcov nezabilo, bol cely usek rozdeleny na cca 10 m dlhe segmenty, ktore sa zapinali vahou samotnej elektricky, cize napatie bolo len v tom useku, nad ktorym prave prechadzala elektricka. Riesenie vymyslel nestor ceskej elektrotechniky ing. Krizik, ale bolo skutocne technicky dost komplikovane. Ta trat fungovala len par rokov.
:: súhlasím s tým, že je medzi trolejom a koľajnicami je rozdielny potenciál teda elektrické napätie a pri uzavretom obvode tečie elektrický prúd (a vtedy ten elektrický prúd v koľajnici je) ?
:: napäťových sústav je niekoľko/mnoho, nie vždy je niektorý pól uzemnený...
:: no už je to jasné; ale tento tunel sa uvažuje aj pre elektrickú trakciu, takže nie je potrebné uvažovať s treťou koľajou, prierez by mal byť dostatočný...
Mať v jednej koľajnici jeden pól, a v druhej druhý, je síce myšlienka zaujímavá, no dosť nerealizovateľná. Jednak to zaváňa nebezpečnosťou, a navyše, v takom prípade by si musel mať každé koleso elektricky dokonale odizolované od rámu podvozku, a takisto kolesá od seba navzájom, čo síce tiež nie je neriešiteľné, ale prinieslo by to taký kopec problémov, a tak by to predražilo taký podvozok (pri prakticky takmer nulových výhodách), že je nezmysel vôbec uvažovať týmto smerom.
Myslel som to ze namiesto drotov sa nebude pouzivat tretia kolajnica
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr