Reakcia na: Mike #71835:
Tá 507 bola hlavná idea, to by som určite presadzoval. S tou Hrobákovou to možno nefungovalo aj preto, že v terajšom stave tie linky v meste jazdia tak isto, tak nikomu sa to samozrejme neoplatí. Ale po presmerovaní 507 si myslím že by sa to určite uplatnilo. ? A SNP by znieslo v pohode tie tri linky, zámerne som ten počet znížil na nutné minimum, aby to trebárs nezaťažovalo veľmi koľajovú dlažbu (aj keď teda neviem ako je to s jej odolnosťou), a aby bol prístup do každej časti mesta. Podľa mňa jediným argumentom proti trom linkám miesto jednej je, že všetci sú na obede. ? Lebo ak tam tú 507 pošlú, už je jedno či tam zavrčí jeden bus alebo tri zároveň. ?
Tie intervaly po 1:11...zaujímavé a dosť kuriózne, no ale ak iná možnosť nie je, tých 11 minút už je asi jedno. Len aspoň medzi polnoc a jednu tam dačo navyše prihodiť. ?
A mohol by si ten návrh DPB prezentovať prípadne dať link? Dosť by ma to zaujímalo. ?
El Sergio
Tu je pár vylepšení, nad ktorými som uvažoval ->
1) Zmeny trás:
503 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - JESENSKÉHO - Nábrežie - Dlhé diely (netrvám na tom, hlavne kvôli bodu 2, pri rovnakom čase sa zvýši obslužnosť centra pre západnú časť mesta)
507 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - ŠAFÁRIKOVO NÁMESTIE - STARÝ MOST - Bosákova - Ovsište - Vyšehradská (lepšia obsluha centra v náväznosti na bod 2)
511 = Hlavná stanica - NÁMESTIE SNP - ŠPITÁLSKA - Záhradnícka - RUŽINOV (lepšia doprava z a do centra z východnej časti mesta, kvôli bodu 2 linka skrátená iba po Ružinov)
513 = Hlavná stanica - ŠANCOVÁ - Trnavská - Rádiová - (Letisko) (rýchlejšie spojenie so stanicou, centrum vyriešené v bode 2)
514 = Hlavná stanica - HODŽOVO NÁMESTIE - KRÍŽNA - Vajnorská - (Východné) - Vajnory (lepší prístup do centra z vajnorskej radiály bez nutnosti prejazdu cez Hlavnú stanicu)
518 = Hlavná stanica - Kramáre - CINTORÍN SLÁVIČIE ÚDOLIE (pokusne a s vylepeným patričným varovaním a upozornením o pokusnosti, na Amfiteáter maximálne iba ako zachádzka)
2) Vytvorenie prestupných uzlov (prestupné časy iba smerom z Hlavnej stanice, v poačnom smere sa dajú zladiť odchody):
Botanická záhrada (502, 503, 504) = Čakacia doba linky 504 zhruba 4 minúty, 503 (cez Nám. SNP) a 502 prichádzajú zároveň, prípoj na Karlovu Ves, Dúbravku, Dlhé diely a Devín, v opačnom smere možnosť rýchleho prístupu na stanicu cez Zochovu, do centra, aj na AS a Račianske mýto.
Zimný štadión (512, 513) = Čakacia doba linky 513 zhruba 2 minúty, rýchly prístup na stanicu a do centra z Dolných honov, Trnávky a Letiska, naopak to isté.
AS Mlynské nivy (509, 510) = Čakacia doba linky 509 zhruba 1 minúta, zlepšenie spojenia Račianske mýto - Prievoz/Dolné hony a Vlčie hrdlo - centrum. Nie je to úplná nutnosť, ale pre malé časové rozdiely neublíži, naopak poteší.
Astronomická (511, 512, 517) = Čakacia doba linky 512 2 minúty. Pri ceste späť by mala linka 511 umožnený odchod z konečnej až po príjazde 512, linka 517 by prichádzala na Astronomickú s trojminútovým predstihom pred odchodom a príchodom 511. Rýchla možnosť spojenia centrum/Ružinov - Dolné hony/Podunajské Biskupice.
Hrobákova (506, 507) = Čakacia doba linky 506 3 minúty. Zlepšenie prístupu do centra pre polovicu Petržalky, pre Ovsište rýchlejší prístup na stanicu.
Hodžovo námestie (516) = Zachovať súčasný stav, 516 čaká povinne 3 minúty po odchode poslednej linky z Hodžovho námestia.
Hlavná stanica (501, ..., 515, 518) = 5 minút po príjazde všetkých liniek odchod, pričom ľudia by hneď po príjazde mohli nastupovať. Zlepšenie prístupu do centra hlavne pre Devínsku Novú Ves, Záhorskú Bystricu a Lamač, takisto skvalitnenie možností výberu. Len som si nie istý, či by to nebolo v rozpore so Zákonníkom práce... ?
3) Nasledovné časy odchodov zo stanice (pričom prvé spoje by boli vypravované z jednotlivých konečných): 23:30, 00:00, 00:30 (môže byť iba v piatok a sobotu), 01:00, 01:30 (iba v piatok a sobotu), 02:00, 03:00, 04:00, 04:30 (aj keď v toto ani nedúfam ? ). Ak nie takto, tak aspoň ten 23:30, 00:00 a potom každú hoidnu až po 04:00.
Tak takto si to nejako predstavujem. MYslím že by to mohlo fungovať. Linky by boli v podstate takého polookružného charakteru, nočná doprava by bola rýchla a dostupnosť centra odvšadial kvalitná, pričom by to ani nestálo toľko námahy a prostriedkov (no možno viac námahy a sústredenia od dispečingu). Privítam nejaké námietky a vylepšenia, a možno v diskusii stvoríme jeden dobre pracujúci systém. ?
A prepáčte za enormnú dĺžku príspevku. ?