mozno je to tak, ale hovorit ze dialnice su pre milionarov je fakt prehnane... ver mi, po dialnici chodim, a to zdaleka nie je nikto od nas v rodine milionar...
Dialnice su v prvom rade pre tranzitnu dopravu (platia drahu dialnicnu znamku) a potom pre IAD, ale mimo meste na tom nic nie je... IAD tiez plati dialnicne znamky...
poviem ti priklad, chces ist na turistiku/lyzovacku na oravu... ako by si tam bez dialnic chcel ist? cesta by ti trvala minimalne 8 hodin kebyze mas dodrziavat rychlosti v obciach..
dalsia moznost je nevyuzit IAD...
ale vlak je drahy jak svina, pomaly... 3x prestupovat na iny vlak + 1x na SAD... s vecami, mozno s malymi detmi... nie dakujem...
zrejme to bude tym, ze dovidim aj dalej ako na svoj nos... mam auto - a aj ho pouzivam - lebo som pohodlny, ako vacsina a lebo aj tak vacsina to auto pouziva. Ale IAD mi vadi - lebo nici zivotne prostredie, je neefektivna, je dotovana z mojich dani (ktore aj preto nemam problem neplatit podla zakona, tak ako vacsina ludi - dane platia len hlupaci na slovensku - kazdy s prijmom>1mil rocne si zalozi firmu, auto da na nu, dokonca dom kde byva nebude dom, ale sidlo firmy - proste este som nepocul aby na slovensku danovi urad niekho stihal za nepriznanie uzivania firemneho auta na osobne ucely, ci podvody s benzninom za firemne v nakladoch sa sukromne ucely, ci za to, ze byva vo "firemnom sidle" - kazda vila na slavine je sidlo nejakej firmy - rozumej, ze ta firma si odpisuje stavbu alebo najomne z dani - naozaj je mi z toho na vracanie, ze na slovensku platia dane len hlupaci, a z tych dani, ktora je vacsina od strednej a nizsej vrstvy sa potom este platia cesty a dialnice tym milionarom a ich firmam..., a kto ma prijem >10mil rocne, tak ten sa uz vobec neobtazuje odpisovat dane, lebo tomu sa uz oplati zalozit firmu na Cypre a ma po problemoch...)
pokial chces rypat, tak chod niekde inde... nadrzanych deciek tu uz bolo dost... neviem kto je tu zakomplexovany ked v jednom fore pises ze robis v STV, v druhom pises ze nerobis v STV, a potom ta objavim na strankach tercie osemrocneho gympla.. navyse si nevies priznat blog... takze na rypanie ozaj nemas pravo...
clovek by mal IAD vyuzivat s rozumom... teda nie ze kvoli 200 m sadnem do auta... ja som sa nedavno presvedcil ze rano by som za elektricku nedal nic... treba cestovat tym, co je rychlejsie...
komplexy tu ma zrejme niekto iny, ze samuliak...
neviem ako ty, ale ja uz auto mam, a dokonca som nanho ani nemusel setrit, lebo mi ho dala firma - a ano, ti co si myslia ze za to auto ako bohatsi platim nejake dane - je na omyle - prave naopak, firma si auto odratava z nakladov, benzin a opravy idu samozrejme takisto do nakladov firmy... A na rozdiel od kratkozrakych obmedzencov VIDIM, ZE TO NIE JE DOBRE, KED SA MI VIAC OPLATI IST DO AJ NA DLHSIE VZDIALENOSTI AUTOM VIAC AKO MHD - pri cene listka 18Sk je to aj na 5-6 km benzin, ked si odratam z ceny benzinu to, ze vratene dane za to mi firma preplati aj na sukromne ucely - cim sa pre mna cena benzinu znizuje o 19%... je to naozaj smutne, ked cesta 5 km sa oplati aj cisto cenovo autom, neratajuc pohodlie a usetreny cas, a dosledok toho vidno v zapchach, ktore su len prejavom absolutnej absencie trhu v poskytovani sluzieb pouzitia cestnej siete, tak ako boli rady na maso, alebo na banany, ktore som este zazil a pamatam sa ze naozaj merali aj 100 metrov... - typicky prejav, ked nie je trh - caka sa, tvoria sa zapchy, lebo nie je regulovana ponuka a dopyt a netvoria sa nove zdroje na zaklade zvyseneho dopytu...
Ale predsa diferencovat dopravne podla obsadenosti vozidla a poctu cestujucich je spravne - je predsa logicke, ze ked sa vo vozidlle (je jedno akom) vezie 10 ludi, je ina cena na jedneho ako ked sa vezie 100 ludi! A do Lamaca zrejme elektricka nechodi a ani nepojde asi aj preto, ze by sa tam neoplatila vzhladom na mnozstvo ludi, takze tu nejde o ziadne sankcionovanie "za to ze tam nechodi elektricka", ale jednoducho o to, ze Lamac je tak maly, ze tam elektricka nepojde, a jednoducho ked tam zije tak malo ludi, naklady na ich dopravne sluzby su vyssie na jedneho prepraveneho, ako ked na malom uzemi zije vela ludi - a je tam efektivne postavit elektricku... Samozrejme teraz netvrdim ze sa ma hned menit tarifa na nejaku super zlozitu, len sa branim pred oznacenim ze produkujem "slabomyselne momotiny". Je to zrejme technicky nerealizovatelne robit nejake specialne tarify pre druh a priemernu obsadenost linky... len som ale mimochodom reagoval na to, ze v pripade spoplatnenia uzlov v meste, ako by sa to rozratavalo do cestovneho - no to tiez nejde nejak rozumne diferencovane zaratat do cestovneho. Ale to ze to rozumne nie je mozne neznamena ze ludia iduci v plnom spoji nedoplacaju na ludi iducich v spoji prazdnom!
To je, s prepáčením, slabomyseľná momotina. Prečo by mali obyvatelia Lamača byť sankcionovaní za to, že k nim jazdí len spaľovacia trakcia a ešte sa aj jazdí cez Patrónku?
ono je v tom ale velky kus filozofie... pretoze pri tomto vyroku (ked sa tym vsetci budu riadit) moze dojst k situacii ze v spicke budu preplnene elektricky, kopec ludi na zastavkach a prazdne cesty... a v sedle budu dopravne zapchy...
myslim si ze uspech by nastal, keby kazdy co ma auto, zvazil, kedy je vhodne ist MHD a kedy nie
ja napr auto nemam, neskor bude, a uz teraz viem ako budem co vyuzivat... ked pojdem v rannej spicke dam prednost MHD a z elektricky sa budem skodoradostne usmievat na vodicov v kolonach aut...
ked mimo spicky tak sa z auta budem skodoradostne usmievat na cestujucich cakajucich na zastavkach v sedle...
a myslim ze je to zlata stredna cesta
pokial niekto vymysli inteligentnu tarifu MHD, ktora by zohladnovala aj druh vozidla (elektricke/naftove), druh komunikacie... tak to bude len plus. Uz dnes sa smejem na tom, ze expresne linky su vlastne lacnejsie ako neexpresne - lebo mame casovu tarifu ☺
ved spoplatnit by sa podla mna malo viacero uzlov (a nie len v Bratislave) - samozrejme je to na dlhe uvahy a studie - spoplatnenych by mali byt desiatky bodov: napriklad vsetky mosty cez dunaj, velke krizovatky ako Patronka, Botanicka, krizovatka Sancova-Prazska-Stefanikova, Racianske myto, Trnavske myto, Mlynske Nivy-Prievozska, Bajkalska-Pristavna...
Vysledok: ceny listkov by sa zvisli mozno o par korun (10 minutovym prejde najviac jednu spoplatnovaciu branu (takze by stal miesto 14korun, 15-16 korun), 30 minutovym mozno 2-3 (takze z 18 na 20-22korun), hodinovym viac...) a cesta autom by sa predrazila o par desiatok korun...
K tomu dnešnému článku o zastávke Trhovisko. Ak sa hráme na preferovanie MHD pred IAD, tak treba postupovať rázne. Ak nejaký úradníček schválil parkovisko pre 6 áut pred potrebami MHD, tak je tu snáď vyššia inštancia, ktorá môže jeho rozhodnutie snáď zrušiť. Páni, na toto tu treba dať anketu, resp. spísať petíciu Transpetrol vs. MHD.
ved poplatok by platilo DPB, resp. SAD, teda kazdy kto prejde autobusom, tak ako kazdy kto prejde autom a zaratali by si to do cestovneho.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Dialnice su v prvom rade pre tranzitnu dopravu (platia drahu dialnicnu znamku) a potom pre IAD, ale mimo meste na tom nic nie je... IAD tiez plati dialnicne znamky...
poviem ti priklad, chces ist na turistiku/lyzovacku na oravu... ako by si tam bez dialnic chcel ist? cesta by ti trvala minimalne 8 hodin kebyze mas dodrziavat rychlosti v obciach..
dalsia moznost je nevyuzit IAD...
ale vlak je drahy jak svina, pomaly... 3x prestupovat na iny vlak + 1x na SAD... s vecami, mozno s malymi detmi... nie dakujem...