myslim si ze uspech by nastal, keby kazdy co ma auto, zvazil, kedy je vhodne ist MHD a kedy nie
ja napr auto nemam, neskor bude, a uz teraz viem ako budem co vyuzivat... ked pojdem v rannej spicke dam prednost MHD a z elektricky sa budem skodoradostne usmievat na vodicov v kolonach aut...
ked mimo spicky tak sa z auta budem skodoradostne usmievat na cestujucich cakajucich na zastavkach v sedle...
a myslim ze je to zlata stredna cesta
pokial niekto vymysli inteligentnu tarifu MHD, ktora by zohladnovala aj druh vozidla (elektricke/naftove), druh komunikacie... tak to bude len plus. Uz dnes sa smejem na tom, ze expresne linky su vlastne lacnejsie ako neexpresne - lebo mame casovu tarifu ☺
ved spoplatnit by sa podla mna malo viacero uzlov (a nie len v Bratislave) - samozrejme je to na dlhe uvahy a studie - spoplatnenych by mali byt desiatky bodov: napriklad vsetky mosty cez dunaj, velke krizovatky ako Patronka, Botanicka, krizovatka Sancova-Prazska-Stefanikova, Racianske myto, Trnavske myto, Mlynske Nivy-Prievozska, Bajkalska-Pristavna...
Vysledok: ceny listkov by sa zvisli mozno o par korun (10 minutovym prejde najviac jednu spoplatnovaciu branu (takze by stal miesto 14korun, 15-16 korun), 30 minutovym mozno 2-3 (takze z 18 na 20-22korun), hodinovym viac...) a cesta autom by sa predrazila o par desiatok korun...
K tomu dnešnému článku o zastávke Trhovisko. Ak sa hráme na preferovanie MHD pred IAD, tak treba postupovať rázne. Ak nejaký úradníček schválil parkovisko pre 6 áut pred potrebami MHD, tak je tu snáď vyššia inštancia, ktorá môže jeho rozhodnutie snáď zrušiť. Páni, na toto tu treba dať anketu, resp. spísať petíciu Transpetrol vs. MHD.
"sú určité veci vo verejnom záujme, ktoré je treba dotovať" - tu je pes zakopaný. Je potrebné dotovať SRo? Ja si myslím že nie, ale pretože si väčšina myslí, že je, tak platím. ?
Je potrebné dotovať viac cesty, verejnú dopravu, alebo nič? Tu sa to trochu ťažšie počíta a rozhoduje. Momentálne je u nás skôr taká nálada, že dotujeme viac cesty.
Ja som radšej za drahšiu (=menej dotovanú), ale kvalitnejšiu verejnú aj individuálnu dopravu.
"Tento tvoj názor, že jeden človek je schopný zmeniť celú spoločnosť je momotinou..."
- A tí ľudia, čo pracujú teraz v DPB majú podľa teba nejakú vadnú DNA alebo čo? Treba si zaobstarať kvalitných ľudí do nižšich pozícií a ostatné už bude hračka. To Zachar neurobil, primátor tiež ukázal, že nič nedokáže tak ich treba nahradiť.
Úroveň SRo je jedna vec, no ja som chcel povedať, že jednoducho sú určité veci vo verejnom záujme, ktoré je treba dotovať, lebo by samé na seba zarobili len veľmi ťažko.
Re #68011 samuliak: Keďže všetci platia daň z motorových vozidiel, každý za cesty platí paušálne.
Ale veď to je v pohode! Keď idem napríklad od Malaciek do mesta na Hviezdoslavko, tak je to predsa najbližšie na Zlaté Piesky, tam odstavím auto, sadnem na tramwaj, na Jesenského ma chytí revízor, vystúpim na Nám. Ľ. Štúra... a mám zarobené 1400 Sk... Úplná POHODA ? ? Neviem čo všetci proti tomu máte ?
Nejaké perly:
M. Vajda - „Napriek celosvetovému rastu cien pohonných hmôt a iných energií mesto naposledy upravovalo cenu cestovného v bratislavskej MHD pred vyše tromi rokmi, čím JEDNOZNAČNE DÁVA NAJAVO, že ju považuje za KĽÚČOVÚ pri distribúcii prepravných výkonov.“ ?
"Pre Bratislavčanov i návštevníkov nášho hlavného mesta bude iste zaujímavé vedieť, aká je reálna dĺžka cestovania do centra mestskou hromadnou dopravou v rannej špičke medzi 7.30 a 8.00 h. Z lokality Pri kríži v Dúbravke sa k Novému mostu možno dostať za 26 minút." - hlavne po vybudovaní "preferencie"! ?
"Bratislavský magistrát na to poukazuje v súvislosti s tým, že v piatok 22. septembra sa takmer 1000 európskych miest zapája do kampane Dnes do mesta bez môjho auta, ktoré je súčasťou Európskeho týždňa mobility." - sme sa teda zapojili ukážkovo! ?
Nie, ani MHD neplati - ale ako som povedal, ak sa bude platit za prejazd napriklad Patrkonky 20 korun - pre auto z jednym clovekom to znemena 20 Sk, pre autobus s 50 ludmi (a to mam pocit, ze v 21tke ich ide aj 150) aj pri 3 nasobnej cene pre autobus to znamena 1,20 na cloveka!
1. je nejaky PRIAMY poplatok spojeny s vyuzitim cestnej infrastruktury zavisly na objeme vyuzitych sluzieb, ktory by pokryval 100% nakladov na udrzbu, prevadzku a stavbu tejto cestnej infrastruktury??? Podla mna nie je. A preto tvrdim, ze vyuzivanie cestnej infrastruktury IAD je zadarmo (=platene z dani).
2. Apollo stalo 4 mld, prejde po nom 40tis/den, urokova miera NBS je 4,5%p.a. (teda zaokruhlene ratajme 20 rokov - pri zlozenom urokovani mame po 20 rokoch vlozenu sumu vratenu). Teda vozidiel prejde 14,6mil za rok (40tis krat 365 dni). to je 292mil. za 20 rokov (14,6 krat 20). Teraz vydelim naklady 4mld. SKK tymi 292mil. prejazdov vozidiel a vyjde mi: 13,69Skk - V COM ALE NIE JE ZIADNA UDRZBA, OPRAVY, a samozrejme, ak by sa platilo 15 korun, tak predpokladam ze zaujem KLESNE HLBOKO POD 40000/den - to je zacarovany kruh - spoplatnim - znizi sa zaujem - znizi sa zaujem - musim viac spoplatnit - znizi sa este viac zaujem... - bludny kruh veduci k MHD!
3. nie neviem, ale bol som 6 mesiacov pracovne v LA, a 1 mesiac v NY a viem porovnat, a viem ze nechcem aby Bratislava dopadla ako LA, kde idem kazdy den (ak sa nic mimoriadne nedeje) hodinu par mil po 10-12 prudovej dialnici. A mesto musi 10 prudove dialnice rozsirovat na 14 prudove, a cuduj sa svete, ani to nepomaha, a stava podzemnu drahu a cuduj sa svete, nikomu sa tam nechce, aj ked je cistucka, prazdna a chodi casto... Ale chcem aby Bratislava smerovala k NY kde su uzke (v porovnani s 12 pruhmi su 4-6 uzke) ulice, ale metro je na neporovnatelne vyssej urovni.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
ja napr auto nemam, neskor bude, a uz teraz viem ako budem co vyuzivat... ked pojdem v rannej spicke dam prednost MHD a z elektricky sa budem skodoradostne usmievat na vodicov v kolonach aut...
ked mimo spicky tak sa z auta budem skodoradostne usmievat na cestujucich cakajucich na zastavkach v sedle...
a myslim ze je to zlata stredna cesta