Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Praha má 1 zásadný problém - centrum je pomerne zle dostupné, pretože metro plní v centre iné funkcie - tranzitné a prestupné (ako dobytok, ale predsa).
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.

Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".

A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.
Tak tu som navrhol nový typ označovača pre BA. Určite už taký existuje ale len tak pre zaujímavosť. http://www.fotoalbum.sk/album/luky133/SketchUp+5/ozna__ova__.jpg.html
Reakcia na: TeBeCe #63232:
Aha, ja som si myslel, že vtedy tu už registrácia bola ? odkedy je vlastne?
Reakcia na: Miro #63231:
v case ked nebola registracia, mohol kazdy pisat pod lubovolnym nickom 🙂
To je zaujímavé, pozeral som si moje príspevky na tomto fóre a našiel som 4 príspevky #42243, #42244, #43055, #43056), ktoré zjavne nie sú od mňa, ale sú písané pod tým istým nickom (pravda, prvé dva s malým m). Ako je to možné?

P.S. Nie som miroslav.vrlik (zavinac) mailbox.sk ?
Reakcia na: 81-71 #63229:
Samozrejme Skoda 120, nie12 ?
Reakcia na: fobust #63228:
Pokial viem, bavili sme sa o dopade na vozovku, teda o mechanickom dopade, nie dopady na zivotne prostredie v zmysle znečistenia ovzdušia, tam s tebou môžem iba súhlasiť. Mechanicke namahanie vozovky je určite u velkeho Mercedesu alebo Dzipu omnoho vacsie...uznaj ze Skoda 12, ktora ma necelu tonu a daky 2,5-3,5 tonovy kolos je rozdiel a uvedom si aj taky aspekt, ze tie velke auta maju zvacsa aj uplne ine dynamicke vlastnosti, co myslis, preco sa zacina preferovat poistne nie na báze kubatury motora ale od vykonu v KW?
Reakcia na: 81-71 #63227:

Ver tomu že plesnivá Schade 120 s tých úchvatným motorom s rozvodom OHV, konštručne z 1960-tych rokov (ešte aj Fóbie mali tieto motory), s prepálenými peistnymi krúžkami, zlým zapalovaním, zle nastavenou zmesou predstavuje väčšiu ekologickú záťaž ako veľký mercedes alebo džíp. Samozrejme nie dvadsaťročný mercedes.
Reakcia na: fobust #63225:
Inak ked uz sme pri tom, preco prave Skoda 120? ? To moze byt kludne aj Mercedes alebo daka Fabia, pricom si myslim, ze taketo veci ako je Skoda 120 su stale omnnoho menej skodne voci vozovke ako dake velke medaky alebo dake dzipy.
Reakcia na: fobust #63225:
No hej, ale ja som pisal, ze by ten navrh mohol aj prepokladat s P+R parkoviskami, popripade s mytom ako je v Londyne.A tie financie o ktorych Sommeliet pisal, tiez si nemyslim, ze to je daco systemove, ze zoberem SAD-ke a DPB bude zrazu zabezpeceny, ale urcite by mal aj z toho DPB prospech napriklad zo zakupenych JCL alebo elektriceniek.
Reakcia na: 81-71 #63223:

Tie cestné komunikácie by boli zaťažené rovanko ak nie viac. Čím? Starými Schade 105 a 120 s ŠPZ PK a pod....
Reakcia na: 81-71 #63221:

Práveže ten rozdiel vidíme. Všetko má svoju postupnosť.
Reakcia na: tomas1 #63222:
V sučasnej situacii ano,ale ja som pisal, ze by takato vec predpokladala urcite upravy.A ja by som to pokladal ani nie tak za dake neviem ake zisky z financneho hladiska pri usetreni na SAD-ke...ale urcite by to svoje ovocie prinieslo, napriklad aj tym, ze by neboli tak enormne pretazovane cestne kominakcie v meste a mnoho dalsich veci.
Reakcia na: 81-71 #63221:
Mne by tiež odstavovanie prímestských busov na periférii nevadilo z princípu a keď som to spráne pochopil tak S499.. tiež nie...
Lenže... Sommelier tu píše, že keď preleje peniaze zo SAD do DPB na prepravu v úseku periféria centrum, tak ako vedľajší produkt pri tom presune vyčarí ťažké milióny na vylepšenie MHD. To považujem za problém jeho myšlienky v SÚČASNEJ SITUÁCII. Jediným vedľajším produktom bude masívny, veľmi masívny odliv do IGK.
?
Reakcia na: fobust #63220:
OK,vidim ze nevidite rozdiel medzi podstatou veci a ostatnymi okolnostami, ktore by si dana vec vyzadovala.
Reakcia na: 81-71 #63216:

V Prahe sú aj iné veci. Napr. integrovaná doprava, že na jeden preukaz môžeš cestovať čímkoľvek po meste, atraktívny interval nosného systému, sieť doplnkových liniek, čisté vozidlá, etc... Najrpv nech sa toto dosiahne v BA, potom môžeme SADky končiť na okraji mesta.
Reakcia na: 81-71 #63214:

Lenže aj ja tú myšlineku pokladám ze debilnú.
Reakcia na: deafboy 2v1 #63211:
Choď to zaplatiť a hotovo.
Reakcia na: si #63215:
Ale to co pises vsetko je samozrejme v poriadku, aj ja som to tam pisal, ze by muselo dojst k upravam a spravne preferencii v elektrickovej doprave, to bez toho samozrejme nejde, a myslim, ze to nemusime ani pisat, lebo by nam to malo byt jasne. A este raz opakujem, nechapem ludi, co su proti principu ako takemu, ved v Prahe to tak je.Ja hovorim priamo o podstate veci, samozrejme ze by si to vyzadovalo vela uprav ale tu ide o tu podstatu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.