Praha má 1 zásadný problém - centrum je pomerne zle dostupné, pretože metro plní v centre iné funkcie - tranzitné a prestupné (ako dobytok, ale predsa).
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.
Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".
A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.
Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".
A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.
fobust
V Prahe sú aj iné veci. Napr. integrovaná doprava, že na jeden preukaz môžeš cestovať čímkoľvek po meste, atraktívny interval nosného systému, sieť doplnkových liniek, čisté vozidlá, etc... Najrpv nech sa toto dosiahne v BA, potom môžeme SADky končiť na okraji mesta.