A načo teplomer? ?
Re #63248 Vladimír: Povedal by som, že DPB by okmažite po namontovaní týchto označovačov zrušil električenky a snažil sa nás o*** tým, že aké je to pre nás výhodné, keď budeme mať predplatené minúty.
? ked si tak predstavim ludi bezne v linkach 39, 21, vsetkych petrzalskych... tak neviem co by to "cidlo nad dverami" robilo s kartami ludi, stojacich na schodikoch... Ale ked to zoberieme tak, ze ludia stojaci na schodoch su tam vlastne nelegalne (to nie je priestor urceny na pritomnost cestujucich pocas jazdy, a tym sa dopusta vodic porusovania svojich povinnosti, ale to je o inom..), tak ti by vlastne nemuseli platit...
Myslel som to tak ,že lístok označiť a čipovú kartu priložiť alebo nie ako ste tu hovorili ,že je to už dnes automatické. A tie čidlá: na vnútornú teplotu by bolo v označovači a to mám tak aj v teplomery doma a vonkajšie to stojí okolo 300 Sk tak to vonku. A takýto označovač by som prijal. Lebo niekto si môže kúpiť čipovú kartu a tam dať minúty alebo niekomu stačí lístok. Viem ,že by to prerobenie bolo drahé ale pre turistov výhodné ale asi aj pre Bratislavšanov miesto električenky si predplácať minúty. Taký nejaký paušál. Napríklad každý mesiac 200 minút v nejakom paušáli trebárs MINI. ?
V tomto náhodou so Sommelierom súhlasím, že nemusí ísť o blbý nápad. Rozhodne ale nie ako náhrada súčasného systému električeniek, ale ako novozavedená DOPLNKOVÁ možnosť tarifného odbavenia pre cestujúcich. Vo svete je tento systém známy pod pojmom "check in - check out". Myslím, že má potenciál pe oslovenie určitého segmentu cestujúcich. Boli by to tí, ktorí dopravu nevyužívajú tak často, aby sa im vyplatila električenka. Klasické JCL by ostali naďalej, len počet ich pou žívateľov by sa zredukoval na úplne občasných náhodných cestujúcich, ktorí nemajú BČK.
Dokonca by sa tento systém mohol s električenkou kombinovať, a to napríklad tak, že cestujúci by si kupoval povedzme štvrťročný lístok, ale zároveň mal na karte určitý "kredit" minút, ktorý by použil v prípade núdze, napr. prechod do pásma, kde električenka neplatí alebo v prípade zistenia, že električenka je po termíne.
Riziko je len v tom, že mnohé zvrhlé magistráty využívajú tento systém na to, aby po čase prehlásili električenku za niečo "zastaralé" a zrušia ju. TOTO sa by bolo jediné, čoho by som sa bál v prípade BA.
preco za lekarom
1) je to financne narocne a dpb nema peniaze na ine dolezitejsie veci ako toto
2) skor by som uvital turisticku elektricenku (tyzdnovu, dvohtyzdnovu)
3) popletenie - prejdi na tvoj system v tomto momente, vela ludi by si tu CK zabudlo aktivovat, popripade deaktivovat
4) predstav si narvatu 39, 21, 83, 88 a to ako sa do nej nahrnie vela ludi a vsetci sa hrnu k oznacovacu... to iste si predstav pri vystupovani.. v sucasnosti tvoria cesujuci na cestovne listky minoritnu skupinu cestujucich a napriek tomu sa vzdy upcha cely nastup pri dverach kvoli jednemu cvikajucemu cestujucemu...
no ako turista by som jednorázovú minútovú kartu rozhodne prijal.
Lepšie využiješ minúty - presne koľko potrebuješ,
nemusíš sa zaoberať stále nákupom lístkov,
je prenosná - pre viac osob - rodiny, firmy,
lahšie dostupná
Poskytne Ti presnejšie informácie o pohybe cestujúcich - štatistický výstup.
Ale inak je to na nič dobré, že ?
A s tým popletením - nechaj sa pretransformovať o pár storočí spať, alebo sa poraď s lekárom. ?
A co ak by tam bola veta "oznac si CL" a podtym na pristroji (ne na obrazovke) volaky piktorgram a pod nim, "pre aktivaciu karty priloz sem" A hotovo. ?
na kartu si kúpiš napr. 1000 minút - označíš si ju v označovači - karta sa prepne do módu active (zaznamená sa čas - napr 12:20) - keď budeš vystupovať - označíš ju znova a karta sa "vypne" (napr. o 12:40 - odčíta ti 20 minút z kreditu) - v prípade kontroly ju musíš mať "aktívnu"
Praha má 1 zásadný problém - centrum je pomerne zle dostupné, pretože metro plní v centre iné funkcie - tranzitné a prestupné (ako dobytok, ale predsa).
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.
Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".
A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.
Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".
A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.