Reakcia na: Sommelier #63246:
V tomto náhodou so Sommelierom súhlasím, že nemusí ísť o blbý nápad. Rozhodne ale nie ako náhrada súčasného systému električeniek, ale ako novozavedená DOPLNKOVÁ možnosť tarifného odbavenia pre cestujúcich. Vo svete je tento systém známy pod pojmom "check in - check out". Myslím, že má potenciál pe oslovenie určitého segmentu cestujúcich. Boli by to tí, ktorí dopravu nevyužívajú tak často, aby sa im vyplatila električenka. Klasické JCL by ostali naďalej, len počet ich pou žívateľov by sa zredukoval na úplne občasných náhodných cestujúcich, ktorí nemajú BČK.Dokonca by sa tento systém mohol s električenkou kombinovať, a to napríklad tak, že cestujúci by si kupoval povedzme štvrťročný lístok, ale zároveň mal na karte určitý "kredit" minút, ktorý by použil v prípade núdze, napr. prechod do pásma, kde električenka neplatí alebo v prípade zistenia, že električenka je po termíne.
Riziko je len v tom, že mnohé zvrhlé magistráty využívajú tento systém na to, aby po čase prehlásili električenku za niečo "zastaralé" a zrušia ju. TOTO sa by bolo jediné, čoho by som sa bál v prípade BA.
Sommelier
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.
Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".
A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.