Ale samozrejme, nikde som nepisal o tom, že by železnice mal stavat jeden alebo druhy ci treti. To je otazka buduceho zriadenia. A mimochodom, trate maju spravcu a prevadzkovatela a dospela na to doba, aby sa rozlisovalo medzi ZSSK a ZSR, pretoze ten vlak moze postavit a prevadzkovat uplne ina spolocnost.
Cestujuci je tvor usmernovany moznostami, ktore sa mu ponukaju.
To s tym sedenim nekomentujem.
Ani to zhananie zdrojov nekomentujem.
A tou zeleznicou vytvoris potrebne prepojenie, ktore tymto smerom nie je a je jedno čo hovorí existujúci projekt. Toto riesenie mu snad neodporuje ani ho nenarusa.
By the way o akom projekte hovoríš ?
Nezachadzam do detailov,
autobusy na nivy zachadzat nemusia,
celu dlzku tras pri elektricke ci pod trolejmi,
Systemom nakupovat elektricky a trolejbusy namiesto autobusov. To je celé.
Tiez sa mi zda ze si privelmi optimisticky pri znizovani nakladov SAD a zvysovani prijmov DPB. DPB funguje na hrane, takze na vsetko by si potreboval nakup novych vozidiel. Skor ako tebou navrhovane nove zeleznicne trate by som preferoval dobudovanie zeleznicneho uzla podla existujucich projektov.
V prvej faze budovania IDS som skor na ponechanie volby na cestujucom - nech si sam vyberie kde chce. Pokial viem, dost cestujucich smerom do BA vystupuje na skorsich zastavkach, naopak pri ceste domov vyuzivaju prevazne Nivy. Radi si proste posedia, poobede kvoli tomu aj cestuju dlhsie.
Po zeleznici sa mozu cestujuci zo vsetkych smerov prepravovat ekologickejsie a rychlejsie - aj v ramci mesta (o tom je IDS). Preto by som rozsirujuce investicie miesto MHD prenechal skor ZSR (vie si lepsie a lacnejsie zohnat zdroje), v MHD je dostatok havarijnych stavov + PEPka.
pod toto sa podpisem. len bohuzial ani ta prva faza sa nestihla... niekedy vela demokracie skodi a skoda ze sa to v 90tom stoplo, mohli aspon tunel pod dunajom vykopat ...
ale tunak sa viacero veci robi totalne nesystemovo .. ako napriklad, preco by nemohli predat FN mickiewiczovu, popripade aj kramare a nedostavaju razsochy ? ale to som OT
Vlak. Cesta totiž nesmerovala len na Krym, ale mala za cieľ ošotoušiť čo najväčší kus UA, takže smerovanie bolo Čop-Ľvov-Kyjev-Simferopoľ-Jalta (s výjazdami do Alušty a Simferopoľu)-Sevastopoľ-Bachčisaraj-Simferopoľ-Ľvov-Čop (inou cestou). Cez deň mestá, cez noc presuny vlakom, akurát 3 noci v Jalte a 1 noc v Sevastopoli spánok na pevnine:-).
Ved ja som nehovoril, ze vyssie napatie by bolo zle, ja len vravim, ze na 750 by prechadzat zmysel nemalo, a na vyssie ta bezpecnost nepusti Velmi dobre totiz viem, ze pri vyssom napati a rovnakom vykone tecie drotom mensi prud, takze tvoje argumenty nespochybnujem
Ale tie elektrifikovane zeleznicne trate nie su vedene prostriedkom ulic a podobne, ale vo vyhradenych koridoroch, zvacsa dost nepristupne oddelenych od zvysku intravilanu (minimalne nejakym tym vyvysenym nasypom s burinou, kombinovanym s dost sirokym pasom okolo trate, kde nic nie je a nesmie byt) Do ulice ti nikto 3kV dat nedovoli, ani ked to bude tak vyrazne oddelene ako na useku vozovna Krasnany - Hybesova
na 3 kV- by som supol akurat kolajovu dopravu (tam su tie spickove prudy este o nie maly kusok vyssie ako u trolejbusov ), pri trolejoch ma velmi ani nenapadlo menit trakcne napatie (aj ked z relativne nizkeho napatia vyplyvaju obdobne problemy)
PS:ked sa ti to cele zda tak divne ze vyssie trakcne napatie nie; tak troska z ineho sudka; vies o tom ze neviem do akeho (asi vzdialeneho) datumu budu musiet vyrobcovia aut prejst na vyrobu vozidiel s 24 V miesto 12 V ? (dovodom su prave vysoke prudy pretekajuce vodicmi a z toho dovodu v danom prostredi vyssie riziko poziaru )
PS: viem ze 3 kV a 24 V su znacny (bezpecnostny) rozdiel, ale nedalo mi to
PS2: 3 kV- o.i. aj preto lebo na takom nam uz aj behaju neake tie vlaciky takze v kombinacii s vhodnym rozchodom a zvrskom by sa na to teoreticky dalo pustit aj neaku tu gorilu ? ? ? ?
PS3: priamo v intravilane mesta mame aj zeleznicne trate napajane 25 kV~ 50 Hz a akosi az tak velmi to nikomu nevadi (aj ked beriem ze take trate nie su na pesej zone a pod.
My vieme, ze by si najradsej videl v trolejoch 3kV, nemusis na to tak otvorene narazat Ale 1) norma nedovoli do ulice viac ako tusim 1kV, 2) vozidla sa vyrabaju na 600 a 750 V a 3) prechadzat zo 600 na 750 by velky vyznam nemalo, kedze to nie je ziaden vyrazny rozdiel... len by ostali komplet vsetky vozidla elektrickej trakcie nepojazdne, a musel by si nakupovat nove alebo nakladne prerabat vyzbroje
no, tak nejak ? ale co uz... takto sa im aj tak vsetci smeju...napriek "strachu", ktory vyvolavaju. a biedni turisti... aj ked nie jeden turista ide nacierno nasxval ?
minimalne ta na dolnych honoch ma vykonnostnu rezervu (povodne plany boli zatrolejovat toho na dolnych honoch a v podunajskych biskupiciach viac), ale tam hra rolu aj vzdialenost od meniarne kedze trakcne napatie je len 600 V, prudy vysoke (ked sa tych vozidiel stretne na useku viacero a vsetky chcu rozbiehat tak to ide do tisicov A - 15Tr(M) ma 2x100, t.j. 200kW trakcne motory, tie si pri 600 V pri plnom odbere cucnu dokopy cca 340 A + v zime neake to kurenie ) a tak akosi plati ze cim dlhsi kabel, tym ma vacsi odpor a tym je na nom aj vacsi ubytok napatia
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si