Reakcia na: tomas1 #60780:
logickýn dovodom su prijmy DPB
Zopakujem sa, nech skusia vsetci zaparkovat... Ten kto na to ma chodi autom, kto na to mat nebude prestupi na elektricku, ktora ho apropo zavezie cielenejsie tam kam potrebuje. Tym ze tie modre krasavice z Niv vyzenies odlahcis doprave tak, ze to ani pekne nebude.
Druhou vecou je stavba NDS. Pomaly a postupne, veríš na zázraky, alebo si myslíš, že niekto zajtra zlozí na stol 100 miliard a podme chlapci do toho ?
Všetky dopravne stavby sa realizuju nie podla buducej potreby, ale podla aktualnej potreby. Prave koli nedostatku penazi. Tie peniaze si musis od niekoho vypytat.
Su tu teda dve rovnice:
Enormne zvysenie prepravnych narokov = výstavba systému. Pokial nemas cestujucich sa ti na to každy vykašle aj v nasledujucich 22 volebnych obdobiach, tak to pochop.
Ja viem, že socialisti idu ovladnut Europu, ale tak ako pises ty sa to skratka nerobi.
Druha
Pezinok lezi napr. v 5. pasme
Čo pásmo to napr. 5 Sk, 1. pásmo 10 Sk
Cena listka 30,- Sk 15 SADke za dovoz do Rače a 15 DPB za 1. a 2. pasmo (nie som cenotvoritel a toto je možno trochu skreslene, ale nejak tak by to cca mohlo byt).
Sommelier
Trochu ekonomickej teórie.
Najlepší zákazník pre dopravný podnik je najviac platiaci, ktorý pocestuje najdlhšie. Vzostupne 22,-, 18,-, 14,- Sk.
Poznatok: stav vozového parku spoločností prevádzkujúcich prímestskú dopravu je na neporovnateľne vyššej úrovni oproti MHD. Už pred riadnou privatizáciou spoločností SAD bol tento rozdiel markantný, vtedy samozrejme podporovaný vyberateľom daní - štátom.
Spoločnosti SAD nemajú s problémom nič spoločné.
Fakt, že všetci zúčastnení, vedenie DPB a jeho 100 % vlasník a zriadovateľ dovolia spoločnostiam (ziskovým, dotovaným, ...) aby na území hlavného mesta prepravovali podstatnú časť najziskovejšej klientely je zarážajúci.
AS Mlynské Nivy je zbytočne predimenzovaná. Či sa to niekomu páči alebo nie, v dohľadnej dobe jej podstatná časť ustúpi investično stavebnému zámeru. ASMN je nenapojená na električkovú sieť a toto by mohla byť jedna z priorít budúceho vedenia mesta.
Ak mesto obhajuje stav MHD nedostatkom peňazí, stačí sa pozastaviť nad nedostatkom mozgov. Skrátka a dobre, minimálne 90 % autobusov prichádzajúcich najmä z východných smerov musí končiť na začiatočných stanicich električiek a všetku prepravu prímestských cestujúcich do mesta musí niesť MHD. Všetci vieme prečo a malo by sa tak stať v dohľadnej dobe.
Pretože ak si DP jednoducho nevie povedať, že tu je čiara a ďalej (na ASMN) pôjdu len diaľkové linky, je to prenechávanie tých najlepších cestujúcich niekomu inému a DP vozí vlastne len ohlodanú kosť.