Bon-Cu: To by bolo krasne - ides si po Spitalskej a nic, len cinkot elektriciek Lenze ja mam skor dojem, ze my si do centra auta tahame - vid nove podzemne garaze Alexia a Carlton, nehovoriac este o buducej garazi pod Nam. SNP
Andrej - Elektricky v Bratislave su v zapchach? A v centre? hmm...iba ak stuje na krizovatke...ale to by sa vyriesilo zrusenim dopravy v centre;-) Moj zivotny ciel/sen
Andrej: To mas asi takto - porovnam sucasny navrh metra a nas navrh elektricky s redukovanim zastavok (cosi medzi metrom a terajsou elinou): (Zase si len zoberiem za priklad KV a Dubravku)
Metro: 1. zrusi sa elektricka, zavedie sa nahradna autobusova doprava. 2. na mieste elektrickovej trate sa vykope jama, 3. postavi sa metro, 4. zakope sa jama, 5. opat sa postavi elektricka.
Elektricka: 1. terajsia trat sa zrekonstruuje na rychlodraznu a prestavaju sa zastavky.
Myslim, ze je jasne, co je lacnejsie, aj ked sa asi o5 zacnes pytat, preco nie je "rychla" trat a "pomala" trat. Ja si myslim, ze postaci kompromis medzi oboma typmi.
to d3k0: he no to tiez nie je zle, len by ta elina nemal byt moc zavisla od doprevnej situacie na povrchu - aspon v centre, lebo tam je vzdy zapcha.
NO to je uz detail, ale prestavat nieco co existuje na sice podone, ale v podstate uplne ine je lacnejsie? (no myslim v aplikacii na to o com sa bavime, lebo inak by sa samozrejme odpovede lisli)
Andrej: Ano, mas vo svete mesta ako Bratislava, kde je metro, mas aj take, kde je iba elektricka, a tych je, dovolim si povedat, viac. Naozaj, chod sa pozriet do Brna, to mesto ma MHD na perfektnej urovni aj bez metra. Urcite sa na tom odrazil aj fakt, ze nevyhodili pol miliardy na kecy o metre, ale radsej sa snazili zlepsovat to, co tam uz mali.
BTW, uz mas prestudovane tie projekty? Je to tam zdovodnene aj z technickeho hladiska...
Ale know-how tu je. Uz mas urobenu podstatnu cast infrastruktury - napr. ak sa bavime o trati v KV a Dubravke. Metro je sice tiez na kolajniciach (pozn.: nastastie gumeny VAL uz vsetci zavrhli), ale je to cosi uplne nove a ine, podla mna by trvalo riadny cas, kym by technici ziskali prax... A to su tie zvysene vstupne naklady, o ktorych hovorim. Este raz opakujem - mne by sa najviac pacila rychlodrazna elektricka s redukovanymi zastavkami s doplnkovou autobusovou alebo trolejbusovou dopravou. Tym by si ziskal nielen rychlejsiu dopravu, ale aj lepsie pokrytie ako teraz.
hmm, ako ste vsetci prisli na to, ze metro nie je potrebne a eliny stacia?
Ja to chapem este takto. Ked eliny, tak z toho co tu je teraz fakt nemozno vela pouzit. Bude treba nove trate, urobit to aby boli odelene (aspon na urcitych usekoch - aj to uz je velky kompromis) rychle a pomale E, dalej napr. v cenre by mohla ist ta E co najviac pod zemou, atd.. Tak v com je to know-how tych elin, co zo sucasneho sa da pouzit v takom rozsahu, ze to bude mat aj adekvatny vyznam, ci prinos?
p.s. len tak zo uz otazka: A to akoze metro nikto vo svete nestaval, kto by sa v nom vyznal?
Andrej: Este k tomu projektu - na jednej strane chces zmenit trasy, na druhej nechces zmenit projekt. Ale jedno je prepojene z druhym. Naozaj si este raz pozri vsetky tri nase projekty a aj schemy navrhovanych trati elektriciek, trolejbusov a metra, ktore su urobene podla Uzemneho planu (pozri sekciu Mapy a schemy). Kazdy by mal poznat obe riesenia, potom sa o tom ovela lepsie debatuje (Aj ked sme uz asi prekonali rekord v pocte prispevkov za den ;> )
d3k0:
ale ved eliny tiez nie? - lebo v tomto stave akom su sa da z toho hotoveho systemu pouzit tak akurat jedna kolajnica - nic viac - aspon tak so to pochopil - kazdemu hovorite, ze eliny ano ale nie v sucasnej podobe, takze neviem...
Andrej - No, to podla mna nema zmysel...Metro a.s. ma svojich ludi...lepsie povedane...sa tym su prechy...asi velmi tazko by akceptovali zmenu nimi navrhnutej drahy...A preto trebalo prist s niecim, co by mohlo konkurovat, a nie len upravit...ide o to, co ti tu setci pisu, ze BA to metro nepotrebuje, vystaci si s elektrickou!
...doniest uplne novy projekt elin... Tu nejde o projekt, ale o system. Ked chces metro, to znamena uplne novy system. Elektricka tu uz system je, takze mas ovela mensie vstupne naklady. Ohladom elin tu existuje urcite novhav (know-how ), co sa o metre neda povedat...
Nadzemna, podzemna elina - mne na variante elin vadi iba to, ze nie su od seba odelene - to je cele. A ci bude chodit 100m pod zemou, alebo 50m nad je mi jedno.
Aj ked pod zemou by to bolo z hladiska estetiky krajsie
Tak preco sa neusilujete zmenit trasu(y) metra? nebolo by to lahsie, ako doniest uplne novy projekt elin?
Andrej - No a prave to, metro je uz navrhnute...a ze by bolo dobre..no neviem, niektore useky mozno hej...ale tahat ho rovno pod drahov, to je kravina!
A ak by mala cesta z Petr. zo Dubr byt rychla, trat by mala ist priamo, na to je metro a niek kopirivat uz existujuce komunikacie...este k tomu elektrickove!!!
Andrej: No hadam nikto nebyva priamo na trati, ale musi sa k nej nejako dostat. Urcite nejde k zastavke tak, ze najskor pojde kolmo na trat, potom rovnobezne s nou, ale pojde najkratsou cestou - preponou - tolko k tym trom minutam - prepocitaj si to.
Vies ako je vlastne navrhovane metro? Pozri si ho v mapach a schemach. Subezne s elektrickou...
K ukonceniu metra - hmm, tak by ma teda zaujimalo, ako je riesene take provizorne "obratisko". Ja mozem vychadzat len z toho, co som videl za morom, a teda, ze take obratisko je niekolkokrat sirsie ako je sirka normalnej trate. Nie je to trochu velky luxus razit velke provizorne obratiska?
BTW, vylucuje sa niekde nadzemna elektricka s podzemnou? Povedal som to snad niekde? Celkom by ma potesilo, keby bolo oboje a na vhodnych miestach poprepletane
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej
ale ved eliny tiez nie? - lebo v tomto stave akom su sa da z toho hotoveho systemu pouzit tak akurat jedna kolajnica - nic viac - aspon tak so to pochopil - kazdemu hovorite, ze eliny ano ale nie v sucasnej podobe, takze neviem...