hmm, ako ste vsetci prisli na to, ze metro nie je potrebne a eliny stacia?
Ja to chapem este takto. Ked eliny, tak z toho co tu je teraz fakt nemozno vela pouzit. Bude treba nove trate, urobit to aby boli odelene (aspon na urcitych usekoch - aj to uz je velky kompromis) rychle a pomale E, dalej napr. v cenre by mohla ist ta E co najviac pod zemou, atd.. Tak v com je to know-how tych elin, co zo sucasneho sa da pouzit v takom rozsahu, ze to bude mat aj adekvatny vyznam, ci prinos?
p.s. len tak zo uz otazka: A to akoze metro nikto vo svete nestaval, kto by sa v nom vyznal?
Andrej: Este k tomu projektu - na jednej strane chces zmenit trasy, na druhej nechces zmenit projekt. Ale jedno je prepojene z druhym. Naozaj si este raz pozri vsetky tri nase projekty a aj schemy navrhovanych trati elektriciek, trolejbusov a metra, ktore su urobene podla Uzemneho planu (pozri sekciu Mapy a schemy). Kazdy by mal poznat obe riesenia, potom sa o tom ovela lepsie debatuje (Aj ked sme uz asi prekonali rekord v pocte prispevkov za den ;> )
d3k0:
ale ved eliny tiez nie? - lebo v tomto stave akom su sa da z toho hotoveho systemu pouzit tak akurat jedna kolajnica - nic viac - aspon tak so to pochopil - kazdemu hovorite, ze eliny ano ale nie v sucasnej podobe, takze neviem...
Andrej - No, to podla mna nema zmysel...Metro a.s. ma svojich ludi...lepsie povedane...sa tym su prechy...asi velmi tazko by akceptovali zmenu nimi navrhnutej drahy...A preto trebalo prist s niecim, co by mohlo konkurovat, a nie len upravit...ide o to, co ti tu setci pisu, ze BA to metro nepotrebuje, vystaci si s elektrickou!
...doniest uplne novy projekt elin... Tu nejde o projekt, ale o system. Ked chces metro, to znamena uplne novy system. Elektricka tu uz system je, takze mas ovela mensie vstupne naklady. Ohladom elin tu existuje urcite novhav (know-how ), co sa o metre neda povedat...
Nadzemna, podzemna elina - mne na variante elin vadi iba to, ze nie su od seba odelene - to je cele. A ci bude chodit 100m pod zemou, alebo 50m nad je mi jedno.
Aj ked pod zemou by to bolo z hladiska estetiky krajsie
Tak preco sa neusilujete zmenit trasu(y) metra? nebolo by to lahsie, ako doniest uplne novy projekt elin?
Andrej - No a prave to, metro je uz navrhnute...a ze by bolo dobre..no neviem, niektore useky mozno hej...ale tahat ho rovno pod drahov, to je kravina!
A ak by mala cesta z Petr. zo Dubr byt rychla, trat by mala ist priamo, na to je metro a niek kopirivat uz existujuce komunikacie...este k tomu elektrickove!!!
Andrej: No hadam nikto nebyva priamo na trati, ale musi sa k nej nejako dostat. Urcite nejde k zastavke tak, ze najskor pojde kolmo na trat, potom rovnobezne s nou, ale pojde najkratsou cestou - preponou - tolko k tym trom minutam - prepocitaj si to.
Vies ako je vlastne navrhovane metro? Pozri si ho v mapach a schemach. Subezne s elektrickou...
K ukonceniu metra - hmm, tak by ma teda zaujimalo, ako je riesene take provizorne "obratisko". Ja mozem vychadzat len z toho, co som videl za morom, a teda, ze take obratisko je niekolkokrat sirsie ako je sirka normalnej trate. Nie je to trochu velky luxus razit velke provizorne obratiska?
BTW, vylucuje sa niekde nadzemna elektricka s podzemnou? Povedal som to snad niekde? Celkom by ma potesilo, keby bolo oboje a na vhodnych miestach poprepletane
Ale ked sadnes na metro v petrzalke (alebo centre) a vystupis v dubravke, tak usetris snad viac ako 5 min nie? Aspon vtedy, ak je metro dobre navrhnute.
hee no este jedna vec. Nechapte ma zle, ale ked si myslim, ze metro by bolo lepsie, ci podezmena elna , tak to neznamena, ze suhlasim s tym co je ako metro navrhnute v sucasnosti!
Dalej sa mi zda, ze tu pletiete vela veci dokopy.
Treba to riesit po castiach, resp. systematicky. Najprv sa dohodnut na systeme - ci M, alebo E a potom riesit trasy a podobne. Ved predsa tie trasy budu vyplyvat z navrhnuteho riesenia. A nie hned nieco odsudit metro za to, ze niekto idiotsky navrhol trasu, ci zastavky.
hee no sorry, za tak vela prispevko, ale snad na to je to tu
Takze napr. v dubravke a karlovke - tam metro nemusi mat vela zastavok praveze staci malo. Napr. jedna na kutikoch, ci juvente (podla toho, ci by to bolo na nieco), potom dalsiu niekde pri DK saratov a potom dalej v dubravke hlbokej. To by myslim uplne stacilo. Metro by to preslo za par minutiek a zvysok by si dosiel pesi uz, alebo pockal na elinu.
#5970> uz to tu niekto spominal, ale asi si to nezachytil...v dubravke sa zrusi elektricka, vykope jama, zakope metro a hore sa opat postavi elektricka...to nie je rovnaka trasa?
to d3k0: hee no 3minuty pesi - no ak by to bola vzdialenost zastavok metra, tak to nemuia ani robit - to mas cca 300m. Tak krato nestoja ani eliny medzi sebou.
Ved ked ides metrom, prahe, ci viedni, tak ides min par minutiek, takze vzdialenost je dost velka na to, aby si chodil pesi.
Aj ked je pravda, ze v okrajovych castiach prahy tusim (myslim zlteho metra - neviem pismeno - smer zlicin), tak tam su zastavky dost husto porobene.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej (Anndy008)
Ja to chapem este takto. Ked eliny, tak z toho co tu je teraz fakt nemozno vela pouzit. Bude treba nove trate, urobit to aby boli odelene (aspon na urcitych usekoch - aj to uz je velky kompromis) rychle a pomale E, dalej napr. v cenre by mohla ist ta E co najviac pod zemou, atd.. Tak v com je to know-how tych elin, co zo sucasneho sa da pouzit v takom rozsahu, ze to bude mat aj adekvatny vyznam, ci prinos?
p.s. len tak zo uz otazka: A to akoze metro nikto vo svete nestaval, kto by sa v nom vyznal?