Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ale know-how tu je. Uz mas urobenu podstatnu cast infrastruktury - napr. ak sa bavime o trati v KV a Dubravke. Metro je sice tiez na kolajniciach (pozn.: nastastie gumeny VAL uz vsetci zavrhli), ale je to cosi uplne nove a ine, podla mna by trvalo riadny cas, kym by technici ziskali prax... A to su tie zvysene vstupne naklady, o ktorych hovorim. Este raz opakujem - mne by sa najviac pacila rychlodrazna elektricka s redukovanymi zastavkami s doplnkovou autobusovou alebo trolejbusovou dopravou. Tym by si ziskal nielen rychlejsiu dopravu, ale aj lepsie pokrytie ako teraz.
hmm, ako ste vsetci prisli na to, ze metro nie je potrebne a eliny stacia?

Ja to chapem este takto. Ked eliny, tak z toho co tu je teraz fakt nemozno vela pouzit. Bude treba nove trate, urobit to aby boli odelene (aspon na urcitych usekoch - aj to uz je velky kompromis) rychle a pomale E, dalej napr. v cenre by mohla ist ta E co najviac pod zemou, atd.. Tak v com je to know-how tych elin, co zo sucasneho sa da pouzit v takom rozsahu, ze to bude mat aj adekvatny vyznam, ci prinos?

p.s. len tak zo uz otazka: A to akoze metro nikto vo svete nestaval, kto by sa v nom vyznal?
Andrej - hmm...Ale TBC ti chcel urobit poriadok v hlave...preto rob co chces neni moc pekne 🙂 Nabuduce sa mu uz mozno nebude chciet 😃
Andrej: Este k tomu projektu - na jednej strane chces zmenit trasy, na druhej nechces zmenit projekt. Ale jedno je prepojene z druhym. Naozaj si este raz pozri vsetky tri nase projekty a aj schemy navrhovanych trati elektriciek, trolejbusov a metra, ktore su urobene podla Uzemneho planu (pozri sekciu Mapy a schemy). Kazdy by mal poznat obe riesenia, potom sa o tom ovela lepsie debatuje 🙂 (Aj ked sme uz asi prekonali rekord v pocte prispevkov za den 🙂 ;> 😃 )
d3k0:
ale ved eliny tiez nie? - lebo v tomto stave akom su sa da z toho hotoveho systemu pouzit tak akurat jedna kolajnica - nic viac - aspon tak so to pochopil - kazdemu hovorite, ze eliny ano ale nie v sucasnej podobe, takze neviem...
Andrej - No, to podla mna nema zmysel...Metro a.s. ma svojich ludi...lepsie povedane...sa tym su prechy...asi velmi tazko by akceptovali zmenu nimi navrhnutej drahy...A preto trebalo prist s niecim, co by mohlo konkurovat, a nie len upravit...ide o to, co ti tu setci pisu, ze BA to metro nepotrebuje, vystaci si s elektrickou!
...doniest uplne novy projekt elin... Tu nejde o projekt, ale o system. Ked chces metro, to znamena uplne novy system. Elektricka tu uz system je, takze mas ovela mensie vstupne naklady. Ohladom elin tu existuje urcite novhav (know-how 🙂 ), co sa o metre neda povedat...
skus si pozriet tie projekty este raz a poriadne a popremyslaj, oki? ja uz idem spat 🙂
Nadzemna, podzemna elina - mne na variante elin vadi iba to, ze nie su od seba odelene - to je cele. A ci bude chodit 100m pod zemou, alebo 50m nad je mi jedno.


Aj ked pod zemou by to bolo z hladiska estetiky krajsie 😃

Tak preco sa neusilujete zmenit trasu(y) metra? nebolo by to lahsie, ako doniest uplne novy projekt elin?
tie nove fotky 7304 a 7303 su SUPER! 🙂
Andrej - No a prave to, metro je uz navrhnute...a ze by bolo dobre..no neviem, niektore useky mozno hej...ale tahat ho rovno pod drahov, to je kravina!
A ak by mala cesta z Petr. zo Dubr byt rychla, trat by mala ist priamo, na to je metro a niek kopirivat uz existujuce komunikacie...este k tomu elektrickove!!!
sax, kym rozmyslam, tak x novych prispevkov, musim si svihnut 🙂
Andrej: No hadam nikto nebyva priamo na trati, ale musi sa k nej nejako dostat. Urcite nejde k zastavke tak, ze najskor pojde kolmo na trat, potom rovnobezne s nou, ale pojde najkratsou cestou - preponou - tolko k tym trom minutam - prepocitaj si to.

Vies ako je vlastne navrhovane metro? Pozri si ho v mapach a schemach. Subezne s elektrickou...

K ukonceniu metra - hmm, tak by ma teda zaujimalo, ako je riesene take provizorne "obratisko". Ja mozem vychadzat len z toho, co som videl za morom, a teda, ze take obratisko je niekolkokrat sirsie ako je sirka normalnej trate. Nie je to trochu velky luxus razit velke provizorne obratiska?

BTW, vylucuje sa niekde nadzemna elektricka s podzemnou? Povedal som to snad niekde? Celkom by ma potesilo, keby bolo oboje a na vhodnych miestach poprepletane 🙂
pokial si si nevsimol tak metro je uz navrhnute a nikto ho uz menit nebude...
Ale ked sadnes na metro v petrzalke (alebo centre) a vystupis v dubravke, tak usetris snad viac ako 5 min nie? Aspon vtedy, ak je metro dobre navrhnute.
hee no este jedna vec. Nechapte ma zle, ale ked si myslim, ze metro by bolo lepsie, ci podezmena elna 😃, tak to neznamena, ze suhlasim s tym co je ako metro navrhnute v sucasnosti!

Dalej sa mi zda, ze tu pletiete vela veci dokopy.

Treba to riesit po castiach, resp. systematicky. Najprv sa dohodnut na systeme - ci M, alebo E a potom riesit trasy a podobne. Ved predsa tie trasy budu vyplyvat z navrhnuteho riesenia. A nie hned nieco odsudit metro za to, ze niekto idiotsky navrhol trasu, ci zastavky.
na to aby som si tu cestu zrychlil maximalne o 5 minut sa metro neoplati stavat ani keby sme mali miliardy na vyhadzovanie....
hee no sorry, za tak vela prispevko, ale snad na to je to tu 😃

Takze napr. v dubravke a karlovke - tam metro nemusi mat vela zastavok praveze staci malo. Napr. jedna na kutikoch, ci juvente (podla toho, ci by to bolo na nieco), potom dalsiu niekde pri DK saratov a potom dalej v dubravke hlbokej. To by myslim uplne stacilo. Metro by to preslo za par minutiek a zvysok by si dosiel pesi uz, alebo pockal na elinu.
#5970> uz to tu niekto spominal, ale asi si to nezachytil...v dubravke sa zrusi elektricka, vykope jama, zakope metro a hore sa opat postavi elektricka...to nie je rovnaka trasa?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.