Reakcia na: 5510 #54402:
Niektorym plynakom, ktore maju zle nastaveny regulator (starsie, ktore este neboli riadene digitalne, ale tlakovym regulatorom), obcas (najma pri vacsom plyne, cize silnejsom rozbehu) vynecha valec. To samo o sebe by nebolo az tak strasne. Ale kedze plynaky maju zapalovanie robene od snimaca na klukovke, cize kazdy valec pali kazdu otacku, a nie kazdu druhu, ako sa na 4-taktny motor patri, tak pri takomto prevedeni je vzdy hadzana jedna iskra zbytocne, na konci vyfukovacieho taktu, do spalenej zmesi. To by samo o sebe tiez nevadilo.Lenze (a teraz si to dame dokopy) - ked vynecha valec, ostane v nom nespalena zmes, a ta sa nespalena vyfukne von. Do tejto vyfukovanej nespalenej zmesi hodi sviecka iskru, a zmes, samozrejme, vybuchne. Do vyfuku. A to je prave ten efekt hlasneho buchnutia a trhnutia vozom, ktory mas moznost pozorovat.
Zas maju asi niekde rozkalibrovane nacinie na stelovanie regulatorov, ako mali kedysi dlhsiu dobu v Krasnanoch.
fobust
Súdruhom z Wien sa podarilo donútiť k spolupráci stykačové Düwagy s novými polovodičovými asynchrónnymi NP vozmi Siemens typ T vo vybraných súpravách linky "metra" U6. Že sa tým súpravam veľmi spolupracovať nechce je citeľné na rôznych šklbaniach, trhaniach a rázoch. Osobne nevidím problém dať do súpravy káčera s Té3. A ak budú oba polovodičové, tak už vôbec žiaden. Teda iba administratívny.