"Ak veci nenapraví dopravca do konca roku 2005, budeme nútení zvážiť právne kroky..."
- ? to čumím, nevedel som, že MHD je právne nárokovateľná. A keď novinár napíše takéto bludy bez ďaľšieho vysvetlenia... ?
To ú zase ďalšie novinárske bludy a nezmysly a ten z Incheby tiež kecá dobré blbosti. Tých veľtrhov, počas ktorých 82 obchádzala cez Einsteinovu bolo dosť viac, v priemere každé dva - tri mesiace. Teda vždy, keď bol nejaký významný veľtrh, 82 premávala cez Einsteinovu. Nemusím pripomínať, že dnes tam chodí 88, na ktorú sa dá prestúpiť tak na Novom moste, ako aj na Čulenovej (to je to isté ako na malej scéne na ex. 82).
"Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň" Tak už len pri tých cenách, čo sú v Ufe tam ľudia určite chodia MHD ?, a tá smotánka, čo sa schádza v Leberfingeri a Au-Café, tiež 99% chodili 82kou. ?
+ K divadlu Aréna chodí aj linka 50, a tá chodí z väčšej časti mesta, než 82 z prístavu; je treba premenovať zastávku "Sad. J. Kráľa" na "Divadlo Aréna".
A tiež je pravda, že počas "korzovej špičky" - tak víkendy za pekného počasia prešli zastávkou "Viedenská cesta" tisíce vlkov - či už peši, na bicykli, alebo kolieskových korčuliach. No 99,9% to boli korzujúci sa, alebo turisti, či športovci - v trase Centrum - Nový most - Aupark/Sad J. Kráľa/cyklotrasy; na 82 nastúpilo tak 0.1% zo spomínaných vä. čo predstavovalo asi 1 - ľudí na spoj.
Takže objektívne by mal ten článok vyzerať asi takto:
Linku 82 využívalo okrem ľudí cestujúcich z/do Petržalky na zastávky Záporožská a Kremnická aj zopár zamestnancov Incheby, títo však podľa pracovnej doby nastupovali, či vystupovali na zastávke "výstavisko" iba v pracovné dni, a to iba v časoch 6 - 10, 14 - 17 hod. Spomínaná zastávka mala byť podľa vedenia incheby na znamenie, vodiči totižto podľa toho jazdili. V pracovné dni večer a cez víkendy skutočne nebol jediný dôvod, aby linka 82 na spomínanej zastávke zastavovala. ☺
nie je mi celkom jasny postoj Incheby. Vzdy som mal dojem ze hlavny vchod na vystavu je z Einsteinovej, ten od UFA sluzi hlavne pre auta.
A preco nemozu zamestnanci firiem vchadzat od Einsteinovej? Ponuka spojov je tam bohatsia a vzdialenost od zastavky je porovnatelna.
Nemálo Bratislavčanov vo vnútri svojich duší, ale aj petíciami, ako aj sťažnosťami už vyše mesiac zvádza s dopravným podnikom boj o prinavrátenie "starých" liniek MHD do prevádzky. Po 5. septembri sa totiž zmenili mnohé trasy autobusov, najmä v Petržalke. Ľudia si ešte stále nezvykli na časté prestupy a horšiu dostupnosť, ale aj na nemalé časové straty, ktoré im spôsobuje nová organizácia dopravy. Najnovšie sa do tohto "boja" zapojila aj Incheba.
Faktom je, že veľtrhový komplex, ako aj množstvo firiem sídliacich v jeho priestoroch, je bez autobusového spojenia z Viedenskej cesty. Od 5. septembra zmizla autobusová linka číslo 82. Premávala z Prístavu okolo Malej Scény cez Dunaj k divadlu Aréna, popri komplexe Incheba až ku kúpalisku Matador. Bol to jediný spoj, ktorým sa mohli dopraviť do práce zamestnanci Incheby, kaviarne UFO, reštaurácií AuCafé, Leberfinger a Kriváň. Spoj, samozrejme, neslúžil len im, ale aj návštevníkom Sadu J. Kráľa, nábrežia i divadla Aréna. Dopravný podnik spoj zrušil najmä preto, že 82-ka vozila vraj len vzduch, čo má dokazovať aj nezávislý audit z minulého roku. Vedenie výstaviska Incheba preto doručilo riaditeľovi dopravného podniku Ing. J. Zacharovi sťažnosť. "V dobe, keď je trend rozvíjať mestskú hromadnú dopravu, paradoxne svojimi zmenami podporuje DPB osobnú automobilovú dopravu na Viedenskej ceste," povedal Jozef Kaliský, námestník generálneho riaditeľa Incheby. "Spomínaný úsek je zelenou zónou, kde naozaj autobus nepatrí, dokonca aj jeho vyťaženie bolo nulové," reagoval Ján Zachar, riaditeľ DPB. Ako sa však v liste uvádza, Incheba odmieta akékoľvek obvinenia z toho, že by navrhovala rušiť linku 82 v súvislosti s veľkými výstavami. "Počas celého roka sa tak udialo len raz a to počas piatich dní konania sa výstavy CONECO. Autobus ale premával po obchádzkovej trase cez Einsteinovu ulicu," argumentuje J. Kaliský. "Sme ochotní uvažovať nad občasnou linkou na Viedenskú cestu počas výstav, ale len s finančnou podporou Incheby," povedal Ján Zachar, riaditeľ DPB. Incheba však žiada linku obnoviť v pôvodnom stave a sťažnosť uzatvára námestník jej generálneho riaditeľa J. Kaliský slovami: "Ak veci nenapraví dopravca do konca roku 2005, budeme nútení zvážiť právne kroky...".
Čo dodať? Azda len to, že DPB je tu pre obyvateľstvo a nie naopak. Obslužnosť tohto územia hromadnou dopravou je logickou aj preto, že je to práve Incheba, ktorej činnosť privádza do Bratislavy tisíce návštevníkov z celej SR, ako aj zo zahraničia. Azda nikde vo svete by sa takýto prístup netoleroval, ak sa doprava vníma ako služba verejnosti a z jej financií "dotovaná". Azda by stálo za to, keby DPB preukázal korektnosť auditu, a najmä ten dopravovaný vzduch.
Úprimne sa však teším na odloženú, ale odsúhlasenú celodennú inšpekciu s hlavou DPB J. Zachara ako normálneho cestujúceho na nami vybratých linkách, ktorá sa uskutoční 3. a 4. novembra.
povodna trasa 97 na dolnych bola urcite trocha kratsia ako sucasna 87 a moznost prestupu z povodnej trasy 97ky ktoru teraz 87 neobsluhuje je vyrazne horsia ako v tom predchadzajucom (opacnom) usporiadani... [inac mi to ale zas az tak neak nevadi; kedze teraz mi to chodi k domu a 67 mi zatial neak nechybala (aj ked do biskupic mozem ist teraz leda ak pesi )
podľa toho čo ja viem ... tak pôvodne bol plán rozbúrať tunel, Kapucínsku, Obchodnú.. potom sa z tunela a Kapucínky vzišlo na Obchodnú.. a teraz furt niečo robia len na Kollárku.. a už koľko je tá výluka.. A cez zimu do jari majú byť električky dočasne obnovené...
..že vraj chcú po vybudovaní prefrencie dosiahnuť s električkmi priemernú rýchlosť nad 25 km/h.
Teraz je priem. rýchlosť električiek 21 km/h a IAD 18 km/h...
no ja som si nevšimol, že predtým chodili častejšie.. keďže som s ňou chodil aj chodím do školy.. 70 bývala plná aj predtým napriek tomu, že tam bola 71. Akurát odvtedy ako chodí kĺbová sa mi zdá že chodí medzi Novým mostom a Bajkalskou akosi pomalšie... vždy dojdem na Bajkalskú o nejaké 2-3min. neskôr ako som chodil predtým, hoci som šiel v rovnakom čase..
tag to zas nie. keby si zdvihol strechu po celej dlzke tag sa ti tazisko truxu posunie este vyssie a do predu vozidla. ale kde mas tazisko ti moze byt u mestskeho busu jedno bo nikdy nepojde tako rychlostou aby to mohlo cosik urobit s nim. jedine ze by bol trojposchodovy ?
laminarne prudenie vzduchu: vzduchove castice sa pohybuju vo vrstvach rovnobeznch so smerom prudenia
laminatne prudenie vzduchu: vzduchove castice prudia nielen v rovnobeznych vrstvach, ale aj optimalnym smerom a rychlostou a kedze viacej ani nepotrebuju vdiet (t.j. staci im vediet smer a rychlost) ich oznacujeme aj ako vsevedne, t.j. vsevedne prudenie
turbulentne prudenie: neusporiadany pohyb vzduchu
turbolentne prudenie: advekcia posobiaca v okoli telesa pri jeho vodorovnom pohybe (napr. tramvaji) pri dosahovani jeho relativne maximalnej akceleracie (resp. spomalenia) voci vzduchovej hmote, resp. voci vzduchovym vrstvam urcovana anemometrom. Vznika v zavislosti od charakteru indiferencie obtoku telesa (jeho jednotlivych casti) vzduchovou hmotou, jej divergencie a konvergencie v sucninnosti s okluznostou atmosfery. Dolezitym faktorom pri urcovani je pritomnost teleobjektivu ktory zachytava toto diane (z dostatocnej vzdialenosti aby nenarusil priebeh) pre jeho neskorsie vyhodnotenie. Z toho pomenovanie fobustne prudenie, kedze sa da pozorovat iba cez teleobjektiv.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Technopol