Papyr, Mikimaus: tbus (rovnako aj elektricka) ma Preukaz sposobilosti drahoveho vozidla, co je knizocka napadne sa ponasajuca na Technicky preukaz motoroveho/pripojneho vozidla. Udaje o obsaditelnosti sa tam urcite nachadzaju.
viem, že národ slovenský má vo zvyku preháňať, toooooooľko tam stál ten ..... na tej zastávke...
keď si predĺžil cetu o 8 minút vlastnou vinou, tak sa mu logicky o osem minút skrátila prestávka, či nie?
a v bratislavskej MHD sme si už bohužiaľ zvykli na to, že dvere sa zatvárajú už za jazdy a zvonenie sa ozýva už po pár sekundách po ich otvorení ?
Stačí mi. ? Ale tie sedadlá sú podľa mňa teda pohodlnejšie ako TAMBUSácke školské drevené. TAM má pravda lepšie ich rozmiestnenie.
_____________________________________
DUOBUSY - A tá "duozvrhlosť" funguje nejak tak ako dieselelektrická lokomotíva?
_____________________________________
NN #50201: "...rýchlodráhové električky mohli napojiť aj na mestské električkové radiály."
- snažím sa predstaviť si TALENT jak behá po BA v centre ale nedarí sa mi. ? ? ☠ ☠ ☠ Vo večerníku ? to bolo nejak tak formulované, že Talent by mohol jazdiť v Petržalke.
Ok, to beriem. Keď bude v CP napísané, že cesta bude namiesto 12 minút trvať 20, bude to v pohode. Mimochodom, netvrdím, že nejazdil pokojne. Ide o to, že až neprimerane dlho stojí na zastávkach a dvere zavrie až vtedy, keď si v zrkadle všimne, že sa na neho cestujúci nechápavo pozerajú. ?
DPMP si standardne vymontoval zo vsetkych 15Tr-iek dvojicu sedadiel, ktora bola vlavo v navese, posledna pred zadnym 5-sedadlom. Neviem, ci daco robil s technicakmi - nezda sa mi to, ale je pravda aj to, ze trolejbus je drazne vozidlo a ktovie ako je to tam znalci, ma to trolejbus v TP?
Už druhýkrát som cestoval L68 do Petržalky po 16.00 h. s jednym a tým istým šoférom. Včera #4821 (nie som si úplne istý, či to bolo to číslo, nezapísal som si to) a dnes #4817. Šoféroval chlapík s fúzami a cyklistickými rukavicami. ON je vo výpovednej lehote alebo čo? Má na všetko čas, na každej zastávke by pre istotu počkal 1 minútu naviac, ľudia už nenastupujú, ani nevystupujú a on sa len pozerá do zrkadiel, opretý ľavou rukou o okno, a nič. Potom, keď si zmyslí, zavrie dvere a pohne sa. Toto sa opakuje na každej zastávke!! Nešiel som s nim celý trasu, ale cestou zmeškal 8 minút, čo je vlastne interval L68 v poobedňajšej špičke! Pritom nikde nebola zápcha, cestou na všetkych semaforoch sme stáli 1x. Ja tomu nechápem.
Presne a dokonale si to vystihol s tym vedenim - neexistuje iny dovod nahradenia kvalitneho, spolahliveho a bezproblemoveho retazovkoveho vedenia klasickym, s podstatne horsimi vlastnostami, nez to, ze nasi vrchari su jednoducho hnili a lenivi to udrziavat, lebo je s tym o trosku viac roboty.
Re #50236 Spectre: Karosa B731 sa u nas nachadza! az v jednom kuse - 2141 Sice uz nema povodnu prevodovku Praga 2M70, ale 3-stupnovu Voith-ku, ale je to B731 (a potom este jedna buduca historicka 4079)
Ad prerabka interieru u Ik435: Niektori diskutujuci pravdepodobne pozabudli, ze existuje nieco take ako preukaz technickej sposobilosti vozidla, a v nom ma kazde vozidlo (na prepravu osob) napisany pocet miest na sedenie a statie. Akymkolvek svojvolnym zasahom do interieru by sa zmenilo minimalne jedno z tychto cisel. Rovnako by sa tym zmenila uzitocna hmotnost vozidla, ktora sa tiez nachadza v technickom preukaze. Cize takto zbastardeny bus by s istotou nepresiel STK a technicak by teda nedostal. A mozno by sa nan aj homologizacia prestala vztahovat.
Ak sa mylim, znalejsi nech ma opravia, ale zatial som presvedceny, ze je to tak.
No ja som tam zasa dnes ráno zažil, že tam 11/5 trčala dobré dve minúty, a to ešte tak, že zatvorila dvere, meter potiahla a potom tá škatuľa už neotvorila dvere a čumela ako sprostá (alebo len sprostá?) na cestujúcich, mačkajúcich tlačidlá.
prečo na niekorých linkách stačí 1 prestávka, druhí majú 2? Tí čo majú 1 majú ju dlhšiu.. Napr. také linky, ktoré majú okružné konečné.. tam nemajú prestávku... 7, 11, 13, 31, 33, 34, 68,... alebo je to nejako inak..?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek