Reakcia na: Spectre #50203:
Ale nebudú to musieť často využívať ? Aj tak takmer všetky spoje pôjdu len po trase Riviéra - Dlhé diely. A len pár spojov v rannej špičke môžno pôjde pod Nový most, len niesom si istý či bude brať cestujúcich aj späť už z pod Nového mosta.
NN
Podľa hovorcu primátora Bratislavy sa o dodávku rýchlo-dráhových električiek môžu reálne uchádzať najmä štyria výrobcovia - Bombardier, Siemens, Alstom a Stadler.
Spoločnosť Bombardier, ktorá vyrába vlakové súpravy pre prímestskú, regionálnu a mestskú koľajovú dopravu a so svojím vlakom Talent sa predstavila uplynulý týždeň na výstave vo Vrútkach, je jedným z možných uchádzačov o účasť v medzinárodnom tendri na dodávku rýchlodráhových električiek pre Bratislavu. Podľa hovorcu primátora hlavného mesta Milana Vajdu je Bombardier jednou z troch či štyroch firiem, ktoré reálne prichádzajú do úvahy. Z prieskumu koľajových vozidiel, ktoré používajú dopravné podniky v susedných štátoch, vyplýva, že okrem spomínanej firmy by sa mohli o dodávku električiek pre Bratislavu v budúcnosti uchádzať aj spoločnosti Siemens, Alstom a Stadler.
Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada pre HN uviedol, že jedna päťčlánková klimatizovaná súprava s kamerovým systémom a kapacitou tristo cestujúcich stojí asi 80 miliónov korún, pričom cenové rozdiely medzi jednotlivými výrobcami sú veľmi malé. "Na to, aby bol projekt zmysluplný, však potrebujeme minimálne tridsať súprav," dodal Kolada s tým, že s takýmto počtom by sa už rýchlodráhové električky mohli napojiť aj na mestské električkové radiály. V prvej fáze, pre úsek Janíkov Dvor - Šafárikovo námestie, by podľa Vajdu mal mať bratislavský dopravný podnik k dispozícii 25 súprav.
Konečná cena, ktorú mesto zaplatí za súpravy, bude známa až po vyhodnotení medzinárodného tendra. Jeho vypísanie je reálne najskôr v roku 2006. Od jeho vypísania až po vyhodnotenie môže ubehnúť ďalší rok. "Samospráva hlavného mesta by chcela, aby rýchlodráhové električky začali premávať na prelome rokov 2008 a 2009. Je to však podmienené množstvom schvaľovania, najmä na úrovni rezortov životného prostredia a výstavby," povedal Vajda.
Spomínaný termín je reálny, len ak sa so stavebnými prácami začne najneskôr na sklonku budúceho roku. Riaditeľka sekcie dopravy a cestného hospodárstva bratislavského magistrátu Tatiana Kratochvílová potvrdila, že mesto má spracovanú projektovú dokumentáciu - stavebný zámer, ktorý v týchto dňoch posudzuje rezort životného prostredia.