Eliny tu v BA nemajú žiadnú budúcnosť bez patr. zmien. Rozchod treba prerobiť aby sa zjednodušil prechod budúceho regio nosneho systemu. Do teraz eliny nikam nevedu, len tak akosi postupom času k vl. zániku. Sám zvihodňuješ autob. dopravu, ale na preplnenie križovatiek akosi pozabúdaš. Či už to bude reg. nosný alebo elinový nosný systém, vždy to bude mať lepšie výhody, ako stojací neurobus na križovatke . Je to všetko aj v zastaralom uvažovaní niektorých z nás. Veď si zober napr. Prečo niektorým IQ vadí, že má byť nádherný 32 posch. mrakodrap postavený pri Ymke a teraz sa musí investor sudiť , pretože to IQ to chce len 8 poschodové.
Nehovorím o rušení električky, ale ani nemám ilúzie o tom, že v súčasnom stave (resp. súčasnom + Petržalka) môže byť rýchlym nosným systémom.
Rozchod nie je problém, jeho zmenou sa električky nezrýchlia.
Preferencia na križovatkách - jej účinky najmä na veľkých križovatkách by som nepreceňoval, nie je to všeliek.
Frekvencia zastávok - nevidím znižovanie počtu zastávok električky v Bratislave veľmi realisticky. Pár zastávok sa zruší, časť z nich sa po protestoch zas zavedie (keďže MHD je riadená politicky). Ak by sa električka mala prerobiť na expresný systém, potom by musela existovať doplnková doprava na zvoz k zastávkam. To by však fungovalo iba v prípade, ak nosný systém naozaj prináša viditeľný efekt - napr. metro, ktorému sa v podmienkach mesta rýchlostne nič nevyrovná, inak ľudia nebudú mať motiváciu prestupovať. Ak však "doplnkový" autobus bude porovnateľne rýchly ako električka, ľudia radšej zostanú sedieť v ňom.
Takže ak má splnať elina spokojnosť a nemusí sa rušiť. Treba im dať v prvom rade zelenú . Zastávky zriediť roztiahnuť. Zmeniť rozchod koľajníc upraviť podvozky. Potiahnuť koľajnice na nosny system, a postupne napojiť na regionalnu dopravu. Staré neprerobené eliny odstraniť a s nejakým 5 minutovým intervalom ich poslať od letiska cez BA mesto do D N V či iných trasach. ?
Andy: to ako 2 kolaje pre Engerautram a jednu pre ZSR a platit to bude ZSR? Alebo ako? 2 kolaje pre ZSR a aby to modrogumnici vedeli rozlisit tak to budeme oddelovat tou elektrickovou?
otvorenie Bratislavy do regiónov považujem za pozitívum toho projektu, značne by to podporilo rozvoj ekonomiky mesta aj regiónu. Na rozdiel od jednej trasy vnútromestskej električky, ktorá tento účinok mať nebude.
K počtu koľají - nemusí sa nutne stavať tretia/štvrtá koľaj v celom úseku (mimo staníc), je to najmä vec zabezpečenia trate.
Je jasné, že zastávok bude menej ako pri električke, ale aj rýchlosť prepravy bude väčšia. Od toho je to nosný systém a tomu by sa musela prispôsobiť aj ostatná doprava - vrátane električiek.
Električka v Bratislave v tomto zmysle rýchlym nosným systémom nie je a nerobil by som si ilúzie, že ním v dohľadnom čase bude - aspoň neviem o tom, že by vodiči prichádzajúci do Bratislavy odstavili auto na parkovisku Tesca Zlaté Piesky a potom sa "komfortne" za 25 minút odviezli električkou do centra.
Podobne, ak by existovalo P+R v Dúbravke, asi by polhodinová cesta do centra nebola príliš atraktívnou alternatívou.
Stále mi z toho vychádza, že optimálnym riešením je začať výstavbu definitívneho nosného systému tak, ako je v územnom pláne, bez električkového provizória. Ak to nejde teraz, potom je asi na mieste riešiť predovšetkým aktuálne problémy MHD - napríklad nákup kĺbových autobusov, za 8 miliárd (čo bude stáť petržalská električka), ale aj za polovicu tejto sumy sa dá urobiť v celej MHD viditeľná zmena pre celé mesto, nielen pre mestskú časť.
in Tony: a kde si prosim Ta prisiel prave k tomu hausnumeru 59km/h? VSETKY bratislavske elektricky maju maximalnu prevadzkovu rychlost 65km/h (stanovenu vyrobcom, teda CKD), iba vnutropodnikovy dementny predpis hovori cosi o akychsi nelogibkych a nezmyselnych 50km/h.
V tuneli bude pravdpodobne 50- 70 km r/h a vlaky navodzujuc s nosnym systemom bezproblemovo zvladnu 3 minutovy interval.. 170 Km/h bude až za mestom... Pritom regio vlaky budú mať vlastné nastupištia ako aj IC v tej istej stanice ktoré os. stojace vl. nasledne v tunely predbehnú. Meškania IC nebudú citelným problémom pre regio.vlaky. Trojkoľajka podľa mňa nie je nutná, lebo nákladne vlaky budú mať naďalej obchádzku, cez Petržalsky most. Vtomto fakt nevidím problém.
Tunel by mohol byť aj 3-koľajový (kompromis). Aj za takýchto okolností si dokážem predstaviť súžitie električky s vlakmi. Ale toto je už naozaj na hranici ?... Nepredpokladám, že traťová rýchlosť v tuneli bude nejaká enormná. Skôr bude limitovaná z bezpečnostných dôvodov...
ja som v Blave išiel elinou dokonca viac ako 59km/hod. ? V oblasti Zlatých a Jurajovho to vytiahla na vyše 70 km/hod. ? Takže predpokladám, že po novučičkej petržalkej trati nebude chodiť elina 59 km/hod.
Čím viac príspevkov do diskusie o zmenách linkovania MHD v BA čítam, tým viac prichádzam k presvedčeniu, že najväčším nepriateľom človeka je nedostatok informácií. V podstate každý hodnotí problém z vlastného úzko lokálneho pohľadu. A to nielen obyčajný užívateľ - cestujúci, ale dokonca aj tí ktorí zmeny predkladajú. Nikto doteraz nevysvetlil na akom princípe sa hodnotenie súčasného stavu a nasledujúci návrh zmien realizoval. A práve tam je alfa-omega problému. Aby som mohol byť objektívny, musím mať dostatok informácií - podotýkam dostatok, teda nie empirickú skúsenosť, ako som sa tu dočítal. Poďme ale k veci - základom je digitalizácia prevádzkovej siete, linkovania a grafikónov. Potom dostatok relevantných podkladov o zaťažení jednotlivých liniek v čase a v trase. A na koniec objektívne kritéria, ktoré všetky tieto informácie usporiadajú a vyhodnotia. To všetko sa udialo v priebehu predchádzajúceho polroka a podieľali sa na tom mnohí špičkoví odborníci (od vysokoškolských profesorov až po úradníkov).
A k čomu sa dospelo? Nuž k tomuto... ale to až nabudúce...
aj odborník sa musí niečim živiť...
povodna 87 neexistuje, ono to ma vzniknut z 97 jej okyptenim... vzhladom na to ze v sedlovom a weekendovom intervale L97 v sucasnosti vcelku postacuje (nechodi prazdna ale taka zeby sa do nej ludia nezmestili), tak urcite jej okyptena nahrada nebude chodit hustejsie, skor redsie kedze z nej ukusnu cast ktora je zdrojovym/cielovym bodom mnohych ludi (tesco; v lete drazdiak a pod.)
PS: vykrikovat mozem kolko chcem, aj tak mi to bude hovno platne (ako vzdy v tomto state), ale aspon o malo vacsiu sancu na to ze si to niekto vsimne mam ked vykrikujem pred zmenami ako az po ich uskutocneni (potom sa mozem uz aj na hlavu stavat, aj tak mi to nepomoze)
ucelovo vytahujes prave vikend, podstatna je praveze spicka... Druha vec je, co bude po novom pod cislom 87, v trase povodnej 87ky moze ist nieco frekventovanejsie. Lenze Ty este pred realnym vyskusanim uz vykrikujes, ake zle to bude--- ?
hmm hej, napriklad taka nosna 87 bude cez weekend premavat v uzasne hustom 30 minutovom intervale... dakujem, za ten cas prejdem pesi pomaly aj polovicu jej trasy...
Re #46425 Andy: no keby to menili na metro alebo nieco co sa da povazovat za nosne a kapacitne (alebo aspon ekologicke), ale stale to budu tie iste hrdzave smradiace vraky stojace v tych istych (ak nie este vacsich) zacpach na tych istych cestach, akurat ze bude sa treba castejsie presuvat po tych hrdzavych a rozpadavajucich sa schodikoch (asi aby sa cim skor preborili ? ? )
Hm, ja by som aj zaujem mal, dokonca by som take vozidlo s radostou prevadzkoval Len sa obavam, ze ti, co o tom rozhoduju, asi zaujem mat nebudu, hoci si myslim, ze by sa to jednoznacne vyplatilo, kedze nam vozy pomaly ale isto odchadzaju, a nove akosi nepribudaju
Inak, z cudzich ojazdenin by som tu asi najradsej videl kosicke zelene Ik280 z poslednej serie (neviem akym cislom sa oznacuju - viete niekto?) z 1994 (ekomotor od vyroby, upravena prevodovka, tichsia Raba, celkovo velmi kultivovany chod; a v neposlednom rade velke vetraky ) Len tie nam asi DPMK dobrovolne neda, nevraviac o tom, ze u nas by ich asi tiez prilis nechceli
Lenže jednak je tá od žst. Vajnory nezjazdná, v dôsledku novej výstavby na Tuhovskom už pravdepodobne nespojazdniteľná (a v nepravdepodobnom prípade spojazdnenia sa už teším na úrovňové kríženie Seneckej cesty či ako sa to pri ZP volá, s celoštátnou železničnou traťou), jednak tá od komárňanskej trate končí niekde v hangári a na pripojenie k budove by asi museli byť závory pre zmenu niekde na runway, jednak obideve sú zaviazané tak, že pri jazde od mesta sa úvraťuje.
Re #46419 ivu: Takže keď bude jedna linka jazdiť v trojminútovom intervale, tak sa autobusy dobehnú, ale keď tam bude jazdiť desať liniek v polhodinových intervaloch, tak sa nedobehnú? Občania, používajte aj vlastný mozog a neverte slepo článkom v New Time:-P.
Re #46430 trepko: Áno, Trenčín je strach a hrôza, práve teraz som musel v priebehu mesiaca dvakrát MHD v tomto meste použiť...
Inak, Dopravny podnik mesta Presov predava nadbytocne Ikarusy 280. Myslim, ze by podstatne pomohli zvysit kvalitu vozoveho parku v BA. Nemate zaujem? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK