Reakcia na: petert #46447:
Trojkoľajka nebude nutná v prípade, ak všetko bude bezporuchovo fungovať. Ale čo ak nastane hararijná udalosť - v tuneli zostane trčať vozidlo a voľná zostane len 1 koľaj ? Samozrejme bude sa to operatívne riešiť, súpravu odtiahne nejaké vlečné vozidlo, ale aj počas tejto doby môže nastať kolaps, ak tunel bude využívaný aj električkovou dopravou... ?
yale
Rozchod nie je problém, jeho zmenou sa električky nezrýchlia.
Preferencia na križovatkách - jej účinky najmä na veľkých križovatkách by som nepreceňoval, nie je to všeliek.
Frekvencia zastávok - nevidím znižovanie počtu zastávok električky v Bratislave veľmi realisticky. Pár zastávok sa zruší, časť z nich sa po protestoch zas zavedie (keďže MHD je riadená politicky). Ak by sa električka mala prerobiť na expresný systém, potom by musela existovať doplnková doprava na zvoz k zastávkam. To by však fungovalo iba v prípade, ak nosný systém naozaj prináša viditeľný efekt - napr. metro, ktorému sa v podmienkach mesta rýchlostne nič nevyrovná, inak ľudia nebudú mať motiváciu prestupovať. Ak však "doplnkový" autobus bude porovnateľne rýchly ako električka, ľudia radšej zostanú sedieť v ňom.