Presne tak. Petržlenak je mesto väčšie než trebárs Plzeň, Most či Olomouc, tak si zaslúži aj väčšiu sieť električiek. Jedna linka električky len zvýši odpor ľudí k MHD. Pre začiatok by som bral trebárs dve vetvy alebo jeden veľký okruh.
Jasne ze len cez piaty!Naco by ho inak stavali? ? ?
Ale nie...Podla mna budu chvilu premavat spoje po oboch a potom Stary definitivne odstavia,az kym sa nedohodnu,kadial pojde hocico kolajove z Perzalky.No a kym sa dohodnu,tak sa Stary most rozpadne a chudak El Sergio bude vyzerat asi takto- ? .
Po piatom sa budu vozit auta a autobusy aj s trolejbusmi(?) az kym sa im nerozpadne aj ten a potom tu len bude sranda! ?
Tot moj satiricky nahlad na celu vec... ?
OPRAVA:,,To uz skor vsetky linky tunelom".
Re #37072 Vladimir: Hej,pochopil som...Mne to trochu pomalsie zapina... ?
Re #37070 Ámos: Inak asi tak by ta siet mala vyzerat...
Este tak trat na Hl.stanicu cez Stefanikovu miesto tej hnusnej Stefanovicovej (nemozem si pomoct,ale naozaj ju nemam rad!) a bol by to pomaly maly petrzalsky cestovny raj! ☺
Samozrejme k vozeniu vzduchu po výstavbe metra na karloveskej (ale aj račianskej a ružinovskej) radiále musíš ešte pripočítať to, že aj keď bude postavené metro, električka tade premávať bude tak či tak ako doplnková doprava. A aby to bola nadväzná doprava, ktorá má zmysel, nemôže mať dlhý interval (5-6 min. v špičke je už veľa, to by som už stratil celý náskok získaný v metre). Takže vlastne na radiálach budú dva kapacitné systémy - a to len bude vozenie vzduchu ... ?
5 voznova suprava metra (1000 cestujucich), 5 minutovy interval (zufalo dlhy v spicke), 1000 * 12 = 12 000 os/hod + 2 voznova suprava elektricky (300), 5 min. inteval, 300 * 12, 3 600 os/hod. 12 000 + 3 600 = 15 600 os/hod, co je zhruba dvakrat viac, ako sucasna ponuka, cize velmi priblizne 2x viac nakladov pri 2x horsich intervaloch. Okrem Petrzalky nema ziadna buduca radiala frekvenciu na metro, aj v Petrzalke by bola dosiahnuta len za cenu zvozu zo sirsieho okolia. Ako to riesit? Vypravovat kratsie supravy metra? Trojvoznove, dvojvoznove? Naco potom staviame metro, ked nie sme schopni vyuzit jeho kapacitnost? ?
Ale nebud taky zly k Auparku,Inchebe a hlavne v podstate celym Dvorom a starej Petrzalke!Tu TESCO linku skor tade ako cez Jungmannovu... ?
No ale zase,za Starym mostom co?Tam si to uz ziada minimalne bager... ?
Ta Ovsistlinka-neviem ci je nutna vzhladom k poctu obyvatelov Ovsista,ale budiz.Ak by sa dalo na nu prestupit z tych dvoch prvych a isla by aj cez ASMN,beriem vsetkymi desiatimi!Ale zaroven tunel s mostom? ? Trochu nerealne,nemyslis?To uz skor vsetky (este nerealnejsie?). ?
Lucia nechce prestupy a potrebu duobusov demonštruje na svojej pravidelnej trase z Kuklovskej na Prievozskú. Ak by mala priamy spoj Kuklovská - Nový most, počet prestupov by sa znížil o jeden.
Tou Ondrejovovou som len chcel naznačiť, že presadzuje dané riešenie len z čiste osobných pohnútok. Chcel som poukázať na to, že stačilo by, aby cestovala o pár zastávok ďalej (celkom zanedbateľný počet) a znova by sa nezvyhla prestupom dvom. Či už s duobusom alebo bez neho.
Toľko moje úvahy.
Re #37068 El Sergio: Viem o tej L71, ale tá jazdí len v špičke. I keď zase je pravda, že Lucia sa zrejme pravidelne presúva skôr v špičke ako mimo špičky, to uznávam, takže pripomienka nemala až taký zmysel.
Ty stále hovoríš o kapacite. Tak podme na to takto. Na úseku PKO - Kapucínksa budeš chcieť prepraviť 7000 ľudí za hodinu. (dnešná prepravná kapacita L5, L9 a L17 je v špičke 5600) Čiže pri 5vozovej súprave metra, kapacita tuším 1000 ľudí bude interval pri potrebnej kapacite 8,5 minúty. Pri 40m viacčlánkovej električke o kapacite 400 ľudí bude pri rovnakej prepravnej kapacite interval 3,5 minúty. Hádaj čím pôjdem radšej. A voziť vzduch v metre za 150mld. Sk pri intervale 4 minúty nemá zmysel.
Re #37031 El sergio: No jedna trasa tak ako teraz plánovaná prvá. Druhá by sa ťahala od Jungmanky ku daňovému a po panónskej neskôr k Tescu a dozadu. Tieto dve by šli cez starý most Tretia by išla od Ovsišťa cez budúce petrýalské nábrežné centrum tunelom pod Dunaj do zóny Pribinova a ďalej na filiálku. Tak by som si to približne predtsavoval, len by to bolo treba vymyslieť celé a domyslieť do detailov.
Tak prepac ale ani tak tomu nie velmi dobre rozumiem.Ved Ondrejovova je na hony (nie Dolne) vzdialena zastavka niekde v zapadakove,tudiz je aj len ako priklad znacne nevhodna,nemyslis?Ja napriklad vobec nechapem,co tym konkretne sledoval (v principe...). ?
Asi bude Tvoje sklamanie veľké, ale skutočne vo všetkých návrhoch sa o duobuse hovorí len a len v trase dnešnej L32. Takže prestup na električku neeliminuje.
Ale predstavme si situáciu, kedy by to duobus dotiahol z Kuklovskej až pod Nový most. Okrem toho, že je to nekoncepčné riešenie (kopírovanie električkovej dopravy - ľudia na nábreží smerom do Karlovej Vsi preskakujúci zábradlie a pobehujúci od zastávky trolejbusu k zastávke električky a späť - že čo pôjde skôr), čo tým riešiš? Dobre - nastúpiš na Kuklovskej, odvezieš sa pod Nový most a tam musíš predsa znovu len a len na tú električku, ak chceš ďalej (to, že Ti počas výluky kvôli Mostu Košická ide spod mostu priama L70 je len výhoda pre menšinového cestujúceho - nie každý ide na Prievozskú. Stačí ak ide len na Ondrejovovu a musí prestupovať znova). Alebo mi niečo uniká?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
5 voznova suprava metra (1000 cestujucich), 5 minutovy interval (zufalo dlhy v spicke), 1000 * 12 = 12 000 os/hod + 2 voznova suprava elektricky (300), 5 min. inteval, 300 * 12, 3 600 os/hod. 12 000 + 3 600 = 15 600 os/hod, co je zhruba dvakrat viac, ako sucasna ponuka, cize velmi priblizne 2x viac nakladov pri 2x horsich intervaloch. Okrem Petrzalky nema ziadna buduca radiala frekvenciu na metro, aj v Petrzalke by bola dosiahnuta len za cenu zvozu zo sirsieho okolia. Ako to riesit? Vypravovat kratsie supravy metra? Trojvoznove, dvojvoznove? Naco potom staviame metro, ked nie sme schopni vyuzit jeho kapacitnost? ?