No áno, už som sa chystal Ťa opraviť. Ešte som mrkol, že podľa Tvojho návrhu sa interval zhorší zo spoločných 6' na 8' do Zlatých Pieskov. Ak na ŽST Nové Mesto je dnes interval 12' a podľa návrhu by bol 8', čo by si v špičke riešil presmerovaním L6 na Zlaté Piesky, tak na ŽST Nové Mesto v špičke bude už iba 16' interval a do ZP namiesto dnešného 6' spoločného intervalu by bol podľa návrhu 4' interval. Postačoval by takýto interval na ŽST Nové Mesto, zvlášť keď som počul, že sa tu možno presunie časť vlakov z Hlavnej stanice?
PS Ten 90-sekundovy kriticky interval je len na vetve v Petrzalke alebo ako? Niekde som o tom videl zmienku Stefanikovo namestie totiz bez pod/nadjazdu taku zataz (Petrzalske tramvaje + z nabrezia) asi neprezije. Nebodaj vykape voz ?
a.) Podla udajov z iMHD T3=Ik435. A myslim ze tie nove vozy budu MUSIET byt kapacitnejsie nez 2xT3, ja ocakavam 5- a 7-clankove vozy. no nemyslim si ze prilakame nejako vela ludi naspat A taktiez nepocitaj so zrusenim vsetkych tych liniek - v Petrzalke bude jedina wetwa tramwajowa, to znamena ze nepreberie komplet tieto linky. Urcite to bohate postaci, ak jeden voz bude mat kapcitu aspon 2,5xT3, prinajhorsom 2xT3. Kriticky interval je 90 sek., alebo sa mylim?
b.) K2 VYRADIT alebo spriahnut (ak sa podari presadit zmenu Drazneho zakona, D1/1 ci ako sa tom nadava kvoli ktoremu (40m) nemozu byt spriahnute. Som dost zvedavy, ako by to bolo lenive ). vozov bude treba vela, na to je prepotrebne mysliet, nie ze sa spravi trat a zrazu Hups! Cosi nam tu chyba... Hlavne ak pospriahame dnesne sola. Taka 3xT3 by sa mi tiez moooc pacila
Ja viem, bola by to blbosť aj z toho hľadiska, že by bolo treba nasadiť busy na úplne zbytočnú linku, čo z hľadiska súčasného nedostatku vozidiel by nebolo dobre, ja som len chcel naznačiť galyioshovi (dúfam, že som ten nick napísal správne), že ak chce ísť z Petržalky do Dúbravky, nemôže na Šafku ani pod mostom prestúpiť na bus ale na elinu.
Hm, ved presne preto som tam dal tu vetu s tim ustihanim. :-| OK, beriem spat. Len sa bojim, ci bude napriklad dvojminutovy interval v Petrzalke stacit, tie nove elektricky predsa nebudu kapacitnejsie, nez supravy 2x T3. A elektricka preberie podstatnu cast vykonov z liniek 81, 93, 94, 95 a mozno aj 59, 80 a 90 (opravte ma, prosim, ak som nieco podstatne vynechal). Je to sice velmi primitivny vypocet, ale ked zoberies len tie prve styri linky, mas to 35 klbovych busov za hodinu. Pri dvojminutovom intervale mas 30 elektrickovych suprav, povedzme teda 60 klbovych busov (aj ked osobne neverim tomu, ze do jednej T3 sa skutocne vojde tolko ludi, co do klbaku, a neviem, ci nove elektricky budu tak kapacitne, ako 2x T3). Ak este ratame s tym, ze po postaveni elektrickovej trate prilakame do MHD naspat niektorych cestujucich vynervovanych z konstatnych zapch na Novom moste a pri vyusteni Mostu Kosicka na mestskej strane ?, bude dvojminutovy interval stacit?
Nemohol by sa niekto vyjadrit k tomu, ci su tie vlozene poradia na 9 robene len kvoli Karlovej Vsi alebo aj kvoli Ruzinovu? Pytam sa preto, ci by stvorminutovy interval pre Ruzinov stacil -- ved dnes je tam efektivne lepsi, hoci na 14 a 8 chodia K2.
Dalsia otazka ako k Vladimirovmu, tak k tr3mpovmu navrhu: Na ktore linky by ste dali supravy a na ktore K2?
Tak som sa na to lepsie pozrel a onemel som uzasom - dokonala schema! (Dufam ze to nie je len polnocna slepota)
Liniek by bolo malo ako vo Viedenskom U-bahne a dokonale prepojenie, len mam jednu velmi vaznu pripomienku: Terminal Vazovova pred Danovym uradom! Ideaaaalne a velmi chybajuce miesto na prestup na jednej hrane! Aj ked ako pozerm na ten navrh znova, tak L2 by odbocovala na Vazovovu takze nic ?. A este o kusocek viac by som zredukoval zastavky, resp. zriadil zastavky na znamenie (opakujes po zltych tabuliach ze to v PDFku neuvadzas? ).
Otázka: Ako môžeš mať v Karlovke pravidelné 2 min., keď L3 ide v 4 min. int. a L4 ide v 6 min. int.?
Odpoveď: Lebo Excel.
Vysvetlenie: Na prepočet intervalov, kapacít, počtov vozidiel a intervalov na jednotlivých úsekoch som využil tento fantastický nástroj a neuvedomil som si, že používa funkciu zaokrúhľovanie. Takže nie 2 minúty ale 2,4 min. (= 15 + 10 spojov za hodinu). Ospravedlňujem sa ?
Celkom nesúhlasím. Keď prestupuješ pri 6 min. intervale, aj keby Ti tramvaj zavrela dvere pred nosom, budeš čakať maximálne 6 min. A to je extrémny prípad.
Re #29732 Andy: To máme aj my v DPMP. Keď sa blíži možné prekročenie odberového maxima, systém automaticky bez vedomia a zásahu vodiča automaticky vypne vo všetkých trolejbusoch kúrenie. Akonáhle je vyhodnotené, že prekročenie maxima už nehrozí, kúrenie sa automaticky opäť zapne.
Ale ani zo Šafka ani spod mosta nemáš priame autovusové spojenie s Dúbravkou. Zato električkové hej. Ibaže by si povedzme zo Šafka do Dúbravky zaviedol novú autobusovú linku. ?
Tak tento návrh sa mi veľmo páči, už žiadne polookružné linky... ? Ešte tak si zapamätám dve polookružné linky vo Vladovom návrhu (L3 a , ale tých dnešných 6 či koľko polookruhov je na mňa ako mimobratislavčana priveľa...
5., Jasné - moja chyba. Po Sarkovom pripomenutí, že na vajnorskej sú dnes vlastne tri linky som pochopil, že (aj keď paradoxne Sarko sa ma zastáva), že som sa zmýlil. Mnou navrhovaný interval by bol teda rovnaký ako dnes a nie kratší.
Re #29724 tr3mp: Nie je zlééé...
Otázka: Ako môžeš mať v Karlovke pravidelné 2 min., keď L3 ide v 4 min. int. a L4 ide v 6 min. int.?
Ale inak, zatiaľ nemám pripomienky (budem zákerne hľadať slabiny návrhu ? )
Re #29725 galiyosha: S vozokilometrami som sa až tak nehral. Ale bral som to tak, že nikde som intervaly nejako výrazne nemenil, takže hádam v nejakej tolerancii som
Ja by som v prípade predkladaných návrhov zapamätateľnosť intervalu neriešil. Ak máš interval kratší ako 10 min., treba si pamätať len čísla liniek a názvy prestupných zastávok. Kto by pri 4 min. int. pozeral do CP na odchody???
Uznavam, ze v niektorych situaciach moze byt prestupovanie na obtiaz, ale aj tak stale radsej preferujem menej liniek s kratsimi intervalmi a so zarucenym prestupom so zanedbatelnym cakanim. Vecer sa aj ja radsej odveziem dlhsie a bez prestupu, ale to len kvoli tomu, ze viem, ze nemam na prestupe zabezpecenu nadvaznost.
To "nech sa naucia" som myslel najma tak, ze dnes spusta ludi frfle, ked im napriklad v Karlovke ujde 9, ale aby hned za nou nasadli na 1, 4 alebo 12 a potom prestupili na 8 alebo 14 ich ani nenapadne, oni radsej budu cakat na dalsiu 9 a intenzivne frflat dalej...
"Nebol by lepsi spickovy interval 3 minuty? 90 sekund na petrzalskej a karloveskej radiale vyzera fakt pekne. Len neviem, ci by to Safarikovo namestie/Nam L Stura ustalo, 60 spojov za hodinu je uz celkom dost..." - určite by bol lepší, ja som len vychádzal zo súčasných kapacít radiál a na tie som prispôsoboval intervaly. Navyše, pri kratšom intervale by sa mohla prevádzka na niektorých križovatkách značne hustiť (napr. Kamenné nám. 2 * 60 spojov / hodinu).
Nie, ja s tym ratam uz teraz. Na Safarikovom je prestup na autobusy uplne bezproblemovy, pod Novym mostom tiez netrva dlho.
83 trva usek Drobneho - Aupark podla chronometraze 25 minut, Drobneho - Namestie hraniciarov 30 minut a Drobneho - Ovsiste 36 minut. V spicke vsak nutne nabera meskanie, a niekedy znacne.
12 trva usek Drobneho - Novy most 22 minut, Drobneho - Safarikovo namestie 26 minut. Meskanie ma kde nabrat iba v pripade mimoriadnej udalosti. Ratajme, ze odchody liniek 80, 90 a 91 spod Noveho mosta by nadvazovali na prichody elektriciek so zapocitanim casu potrebneho na presun z elektrickovej zastavky na autobusovu (maximalne 4 minuty). Drobneho - Aupark by tak kombinaciou 12/80 alebo 12/91 trvalo 27 minut, Drobneho - Namestie hraniciarov 32 minut. Na Safarikovom namesti je prestup takmer na hrane, tam staci pripocitat maximalne 2 minuty, aj to by si musel skakat na jednej nohe. Drobneho - Ovsiste tak pomocou 12/88 trva 36 minut. To je zhodny cas, ako linkou 83, pricom opat si dovolim podotknut, ze elektricka prakticky nema kde nabrat meskanie. Prirodzene, bola by nutna nadvaznost prichodu elektriciek a odchodu autobusov.
Vyhody? Znizenie poctu vozokilometrov a potrebnych autobusov, preferovanie ekologickej (a ekonomickej) elektrickovej dopravy...
To si nejaky zvlastny... Ja by som prestupoval aj 5x, ak by som na ten druhy spoj nemusel cakat...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
No áno, už som sa chystal Ťa opraviť. Ešte som mrkol, že podľa Tvojho návrhu sa interval zhorší zo spoločných 6' na 8' do Zlatých Pieskov. Ak na ŽST Nové Mesto je dnes interval 12' a podľa návrhu by bol 8', čo by si v špičke riešil presmerovaním L6 na Zlaté Piesky, tak na ŽST Nové Mesto v špičke bude už iba 16' interval a do ZP namiesto dnešného 6' spoločného intervalu by bol podľa návrhu 4' interval. Postačoval by takýto interval na ŽST Nové Mesto, zvlášť keď som počul, že sa tu možno presunie časť vlakov z Hlavnej stanice?