Pozri, Vladimír, keď už raz nejaký momot nechal postaviť DNV tam kde je, tak sa s tým nedá nič robiť. Tým pádom je DNV voči BA asi v takej polohe ako voči Prahe nejaký Český Brod - nocľaháreň a zásobáreň pracovných síl. A odtiaľ to v 1,2 miliónovej Prahe jazdí po 30 minútach a možno raz bude po 15. Železnica má iné výhody a nie 12 min. interval - železnica musí konkurovať výrazne kratšou jazdnou dobou.
I.
Zrušil by som ju, len ak by sa realizovla zastávka pri Tescu, je o vzdialenosť nejakých max. 300m, čo by bolo dosť nahusto. Železnú by som rozdelil na dve zastávky :
-pri Tescu (napr. Bratislava-Polinaky z)
-pri podjazde na Kramáre (napr. Bratislava-Kramáre z)
Nuž, myšlienka na to, že Ty v stotisícovom Prešove zo sídliska na okraji mesta o počte obyvateľov cca 30 000 máš v špičke do centra 16 spojov za hodinu a naproti tomu myšlienka na to, že v polmiliónovej Bratislave z okrajovej mestskej časti o počte obyvateľov cca 15 000 + zamestnanci Volkswagen Bratislava má mať v špičke do centra 4 spoje za hodinu vo mne budí odpor.
Ak je železnica voľná, som za jej využitie na účely vnútromestskej dopravy, ale chcelo by to aspoň 12 minútový interval, ak nie rovno 10 minútový, nie z dôvodu kapacity, ale z dôvodu atraktívnosti intervale. Lebo ver mi, že ja by som v žiadnom meste nad 100 000 obyvateľov nikdy viac ako štvrť hodiny na spoj nečakal.
Čo sa týka zážitku, ktorý práve v tejto chvíli prekonávaš (alebo si už prekonal), držím Ti palce, nech to šťastne prežiješ.
Tá zastávka pri Tesco Lamač by mala aj tú výhodu, že by bola blízko spojnice Harmincova - Rázsochy -> dobrý prestup na príslušnú časť Dúbravky a Lamača (tým pádom by sa zmenšil význam Patrónky a železničná zastávka v jej blízkosti). Pri Patrónke by bola podľa mňa dobrá zastávka na železničnom nadjazde ponad cestu na Kramáre - prestup iba pár metrov na trolejbusy.
Z Karlovky a Dubravky by som rychlodrahu spravit tak ci tak, porust (zlucit) zopar zastavok, ved niekde je mezdistanicna vzdialenost naozaj mala (moj odhad menej ako 300 metorv). Zrust par priecesti, svetelne riadene krizovatky zabezpecit preferneciou, skvalitnit trat aby sa po nej dalo jazdit aj 60 km/h na vsetkych usekoch (nie ako teraz tie obmedzenia, rozne 40-ky a pod). Inac v pripade zeleznice do DNV by nebolo odveci urobit z tej vlecky odbocku do sidliska (jedkololajnu) a tam potiahnut po Novovesku, kde by bola "hlavova zel. st.". (utopia, co?). Co by tam jazdilo? Nejake diesle, z vlecky do Technickeho skla by sa to napojilo na trat do Lamaca, tam by to stalo tiez, na zeleznej detto. Z HLST na ZSTNM. Ale je to blbost, to uznavam.
Prečo chceš rušiť Železnú? To je vynikajúca zastávka, len potrebuje propagáciu, podľa mňa väčšina ľudí ani nevie, že tá zastávka existuje. K DNV - k tej zastávke na moste by sa ľudia dostávali:
1) Po schodoch.
2) Po šikmých rampách.
3) Eskalátormi alebo movátormi (pohyblivý chodník).
4) Výťahmi.
Čím teda myslím tie 4 možnosti súčasne, nie jednu z nich:-).
I.
Celým názvom sa to volá gastrofibroskopia a je to zavedenie približne meter desať cm dlhej sondy priemeru približne 12-13mm do žalúdka cez ústa. Sonda má na konci mikrokameru a MUDr. na obrazovke vidí podrobne všetko, čo rontgen neukáže.
Koľko by bola jazdná doba PRIOR-K-mart-TESCO Steinplatz - Devínska? Bolo by to atraktívne v porovnaní s 21?
To by sa z el. na karloveskej radiále musela spraviť rýchlodráha a k tomu paralelne viesť zvážací trolejbus.
Nič, v tomto prípade žiadny mačkopes, normálny vlak.
Ono ta BRKS nie je svätá, kúpila od ZSSK staré motory a nezaplatila ich, tak ZSSK (aj z rôznch iných fóbií) zdvyhli na daľšie vozidla cenu.
all: z traťou BA hl.st. by sa dalo robiť všeličo, ale netreba zabúdať, že dôležitými obmedzujúcimi faktormi sú:
- tunely na hlavnej stanice, ktoré sa rekonštruujú už cca 20 rokov, sú bez troleju a cez deň je v prevádzke len jeden.
- stanica BA hl.st., ktorej peróny sú krátke a je ich málo
- stanica Lamač, kde su peróny s úrovňovým prístupom, čo pri hustej osobnej doprave prudko znižuje priepustnosť (kapacitu) celej trate.
Osobne by som doplnil zastávky pri novom Tescu a Patrónke(Kramároch), zrušil Železnú stud., zastávku v DNV( neviem si však predsaviť ako tam lezú ludia), vybudoval dlho plánovanú spojku Ahoj - Lamač a tým odklonil nákladnu dopravu z Hlavnej stanice, atď...
Vy ste tu teda dobre kecali cez vikend, nevlazdem a ani sa mi nechce to cele citat. Ale k jednej veci, co sa tu rozoberala: tram do DNV. Neviem kto tu uz hovoril ze by mohla ist po vlakovej trati, ale je to blbost. Lebo najprv by to muselo byt nieco ??idne, a navyse si neviem predstavit kde by to odbocilo na tram siet, lebo ak v Dubravke, tak je to blbost, nakolko by sa to vlieklo cez celu Dubravku a Karlovku kym by to doslo do mesta. Dalej mam vazne obavy ako by sa to zmestilo na vlakovu trat, kde je uz dnes dost velika vozba, BRKS sa do toho este tlacia, dalej ake by boli poplatky ZSR, etc. Je to samozrejme technicky riesitelne, ale myslim si ze lacnejsie a efektivnejsie by bolo potiahnut tramvaj do DNV, tam dve samostatne vetvy, jednu do sidliska, potom dopava az k sucasnej zastavke Novoveska (pri Poste, tam je aj miesto na dvojkolajne obratisko), druhu poza DNV okolo stanice do VW. K tomu jednu SORovu doplnkovu linku z Tehelne na Hriadky. Alebo jednu trasu cez DNV, aj ked by si to mozno vyziadalo asanacie casti zastavby v starej DNV. Ale nechal by som aspon jendokolajnu spojku priamo do zavodu VW, pred smenou by tam jednosmerne chodili vozy s robotnikmi, po smene zas jednosmerne smerom do mesta. Akurat by sa muselo spravit dost velike obaratisko, aby sa to tam pomestilo. ?
15 minut na okraji mesta je povazovatelne za aktraktivny interval. Kor na zeleznici. A kapacitne to staci (vlak poberie vsetky 21-ky, ktore by za tych 15 minut isli.)
Off topic: drzte mi palce, idem prave na gastroskopiu. (doslova a do pismena grcajuci smajlik)
Vsak ja si viem predstavit aj nieco ine: Nahodit na to zeleznicne okolky, zapriahnut to za nejaku gorilu a hybaj s tym co to da. Po chvili zistis ze sa ti stratil najzadnejsi clanok, potom stredny, etc... ? ?
Vsak vcera som presiel 54 km z DNV cez Dubravku, Liscie udolie, PKO, Stray most, hradzu az po Cunovo a spat cez stary most, obchodnu, raciansku k OD Slimak. Ani ti nemusim hovorit ako ma boli rit, aj ked je prirodzene polstrovana. A to dnes vecer este mam hrat v Stoke. ? Inak ratal som ze prides aj ty, ale ked ti Dusan volal, tak si zrejme chrapal. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Ak je železnica voľná, som za jej využitie na účely vnútromestskej dopravy, ale chcelo by to aspoň 12 minútový interval, ak nie rovno 10 minútový, nie z dôvodu kapacity, ale z dôvodu atraktívnosti intervale. Lebo ver mi, že ja by som v žiadnom meste nad 100 000 obyvateľov nikdy viac ako štvrť hodiny na spoj nečakal.
Čo sa týka zážitku, ktorý práve v tejto chvíli prekonávaš (alebo si už prekonal), držím Ti palce, nech to šťastne prežiješ.