No vsak to bola iba taka utopia. ? Ja som si tak zo srandy predstavil, ako nejaka plesniva 830-ka prdi dole z nasypu na klesani a brzdi do zastavky Stefana Kralika. Potom ako sa za dymu rozbieha do zastavky Milana Marecka (pri tom obrovskom travniku pred tym panelakom) a ako tam konci na sturci. Vedla toho uz caka Sor BN12 na prestupy. ? Potom ako sa to plni ludmi, a odchadza opacnym smerom. Nakoniec to za velkeho ramusu taha spat na nasyp... Proste blbost, nic viac, ale vela som sa na tej predstave pobavil. Kolaje boli akoze vedla cesty, dvakrat ju krizovali urovnovo, samozrejme iba svetelne zabezpeceno. Ale keby to tak bolo cele na estakade, tak potom nie su ani problemy so stupanim ani s krizovanim. ? Hehe. Elektrifikacia: Neviem ci by niekto dovolil 25 kV tahat cez sidlisko (aj ked v Petrzalke sa to da), tu to vsak bolo ako vlak doslova na ulici. ?
re fobust, dnv, vlecka: ono je to vzhladom na ten vysokaaansky nasyp trocha utopia, ale vcelku realizovatelna. len mi vysvetli, preco diesel? stavebne upravy by boli tak drahe, ze na spagat by uz nevydalo? mimochodom na vlecke do vw je spagatu vela, cela nakladka a odovzdavka, len je na to vydany trvaly B prikaz. a dokonca aj releovku tam maju, ale zial uz deaktivovanu
Ľubo R. je béčko s tou svojou pozemnou lanovkou. My sme mali svojho času na ZŠ (ejha, to je ale dávno ) písať sloh o Bratislave v 21. storočí v určitej oblasti, ja som si vybral dopravu. Okrem iných zvrhlostí som vymyslel aj lanovku na hrad, nie však pozemnú, ale vysutú. Prepojenie bolo z Incheby na hrad. To už by skôr bola atrakcia pre turistov, nie nejaká zápalková krabička premávajúca po kopci (asi kópia budapeštianskej "sikló").
KEby to jazdilo v intervale 30 minút v čase 5.00 - 24.00 tak by to bolo super, ale nie v 15min inetrvale medzi 6.00-8.00 a potom nič. Toto ale ZSSK, BRKS, ŽSR a im podobné pochopia veľmi ťažko.
Pozri, Vladimír, keď už raz nejaký momot nechal postaviť DNV tam kde je, tak sa s tým nedá nič robiť. Tým pádom je DNV voči BA asi v takej polohe ako voči Prahe nejaký Český Brod - nocľaháreň a zásobáreň pracovných síl. A odtiaľ to v 1,2 miliónovej Prahe jazdí po 30 minútach a možno raz bude po 15. Železnica má iné výhody a nie 12 min. interval - železnica musí konkurovať výrazne kratšou jazdnou dobou.
I.
Zrušil by som ju, len ak by sa realizovla zastávka pri Tescu, je o vzdialenosť nejakých max. 300m, čo by bolo dosť nahusto. Železnú by som rozdelil na dve zastávky :
-pri Tescu (napr. Bratislava-Polinaky z)
-pri podjazde na Kramáre (napr. Bratislava-Kramáre z)
Nuž, myšlienka na to, že Ty v stotisícovom Prešove zo sídliska na okraji mesta o počte obyvateľov cca 30 000 máš v špičke do centra 16 spojov za hodinu a naproti tomu myšlienka na to, že v polmiliónovej Bratislave z okrajovej mestskej časti o počte obyvateľov cca 15 000 + zamestnanci Volkswagen Bratislava má mať v špičke do centra 4 spoje za hodinu vo mne budí odpor.
Ak je železnica voľná, som za jej využitie na účely vnútromestskej dopravy, ale chcelo by to aspoň 12 minútový interval, ak nie rovno 10 minútový, nie z dôvodu kapacity, ale z dôvodu atraktívnosti intervale. Lebo ver mi, že ja by som v žiadnom meste nad 100 000 obyvateľov nikdy viac ako štvrť hodiny na spoj nečakal.
Čo sa týka zážitku, ktorý práve v tejto chvíli prekonávaš (alebo si už prekonal), držím Ti palce, nech to šťastne prežiješ.
Tá zastávka pri Tesco Lamač by mala aj tú výhodu, že by bola blízko spojnice Harmincova - Rázsochy -> dobrý prestup na príslušnú časť Dúbravky a Lamača (tým pádom by sa zmenšil význam Patrónky a železničná zastávka v jej blízkosti). Pri Patrónke by bola podľa mňa dobrá zastávka na železničnom nadjazde ponad cestu na Kramáre - prestup iba pár metrov na trolejbusy.
Z Karlovky a Dubravky by som rychlodrahu spravit tak ci tak, porust (zlucit) zopar zastavok, ved niekde je mezdistanicna vzdialenost naozaj mala (moj odhad menej ako 300 metorv). Zrust par priecesti, svetelne riadene krizovatky zabezpecit preferneciou, skvalitnit trat aby sa po nej dalo jazdit aj 60 km/h na vsetkych usekoch (nie ako teraz tie obmedzenia, rozne 40-ky a pod). Inac v pripade zeleznice do DNV by nebolo odveci urobit z tej vlecky odbocku do sidliska (jedkololajnu) a tam potiahnut po Novovesku, kde by bola "hlavova zel. st.". (utopia, co?). Co by tam jazdilo? Nejake diesle, z vlecky do Technickeho skla by sa to napojilo na trat do Lamaca, tam by to stalo tiez, na zeleznej detto. Z HLST na ZSTNM. Ale je to blbost, to uznavam.
Papyr: Už to asi máš za sebou, tak, si to dúfam prežil. Ono je to síce veľmi nepríjemné, ale aspoň nebolestivé.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miki