"V realite keby to bolo ako v Unisime tak nie je problém postaviť cestu 5 hodín vopred a rampa padne až keď sa priblíži vlak. V SimRaili to nevieš lebo skrátka kým je rampa hore, nič nepostavíš."
Ja som myslel, že realita je taká ako v Unisime. Koluje dokonca urban legenda, že v ČR ti nesvieti pozitívka (a zároveň ani červené svetlo) na priecestí vtedy, ak máš postavenú vlakovú cestu, ale žiadny vlak nie je v obvode priecestia.
Ako potom v SimRaily staváš vlakovú cestu? Priecestie ovládaš nezávisle? A ako to teda funguje v realite?
Lebo napríklad ja som bol v tom, že také priecestie v Rači funguje podobne ako Unisim (diaľkovo ovládaná trať).
Pravidelne pozorujem v žst. Jílové u Prahy pri križovaní vlakov, že protiidúci vlak (smer Luka pod Medníke) má postavené na voľno a na priecestí tesne za perónmi bliká pozitívka. Priecestie sa začne zatvárať, až keď protiidúci vlak vstúpi do približováku.
V Petržalke ale ten vlak už stojí v stanici, takže približovák je obsadený a vlak dostane na voľno, až keď sa pricestie zatvorí. Výpravca by mu mal staveť tak, aby nebolo priecestie zatvorené zbytočne dlho.
Inak samozrejme platí to, čo píše Ike - približovák nerieši, či sa blíži atmatický kocúr s ťažkotonážnym vlakom alebo Pendolino, počíta s najrýchlejším vlakom, takže na toho kocúra s Wapkami sa bude čakať dóóósť dlho.
Nie, Laminátka myslela situáciu v okolí Bf. Tschertschan, kde sa vyskytuje na české pomery pomerne bežné SZZ typu AŽD ESA 11, väčšinu času diaľkovo ovládané z CDP Praha.
Hej, ale už máš tú cestu zablokovanú, atď. V tom SimRaili keď máš otvorenú rampu tak príkaz postaviť cestu nespraví nič.
V realite keby to bolo ako v Unisime tak nie je problém postaviť cestu 5 hodín vopred a rampa padne až keď sa priblíži vlak. V SimRaili to nevieš lebo skrátka kým je rampa hore, nič nepostavíš.
Ani v UNISIM. Resp. postavíš, ale signál voľno dostaneš až keď závory prejdú celým regulárnym postupom. Teda výhybky sa reálne prehodia hneď, ale na zelenú sa čaká.
Neviem ako presný je UniSim v simulácií priecestí. Tam to naozaj funguje tak ako popisuješ, čiže kľudne cez priecestie v staničnom obvode postavíš cestu a závory padnú až keď sa k nim priblíži vlak. Na druhej strane v SimRaili, ktorý je oveľa premakanejší (ale zas simuluje Poľsko, nie Slovensko) jednoducho cez otvorenú rampu cestu nepostavíš.
Z toho čo píše Igor mi to sedí na ten druhý model.
Ja som v tomto riadny teoretik, akurát mám skúsenosti s UNISIMom, ale takýto prípad tam nastával, keď som mal stanicu, za ktorou sa nachádza priecestie, a vlaku, ktorý stál podľa CP v stanici, som postavil vlakovú cestu pred jeho vypravením (de facto ešte pred jeho príchodom do stanice). Priecestie vtedy nerozlišuje, či ide nákladný vlak alebo EuroCity, ktoré v stanici nestojí, alebo ide zastávkový vlak, čiže spúšťa prezváňanie a závory už v čase, keď vlak len brzdí do stanice a počas celého procesu nastúpenia/vystúpenia cestujúcich a rozbehnutia vlaku sú "rampy dole".
Naopak, ak som cestu nepostavil vopred, ale až po nástupe a výstupe cestujúcich, signál voľno vlak dostal až po spustení závor. Takže vlak zase čakal počas doby prezváňania a spúšťania závor na stanici.
Kompromisom bolo to, keď som napríklad vedel, že prezváňanie trvá 45 sekúnd, postaviť vlakovú cestu uprostred nástupu/výstupu cestujúcich tak, že vlak dostal voľno približne v čase, keď bol nástup/výstup ukončený.
Ale nepoznám interné predpisy, možnože niečo z toho, čo som teraz napísal, je nemožné.
Laminátka asi myslela situáciu priamo v okolí Bhf Engerau, kde bude zabžar na slovenské pomery prudko menšinové?
Každopádne sa tým prispieva k tomu, aby sa tam skôr či neskôr stala nejaká tragédia. Na tom "prostrednom" priecestí je veľmi častý pohyb chodcov a cyklistov, lebo je to dobrá spojka Kopčian/cyklotrasy s Lúkami. Potom, čo v ó cé Lúky otvorili Kaufland, Lidl a Action, frekventovanosť ešte stúpla. Bežne vídam, že miestni obchádzajú spadnuté závory. Ani sa im nečudujem - minule som tam naozaj stál päť minút. Na pandorfskú trať je výhľad povedzme, že OK, ale kamenecká tam akurát vychádza poza kríky z oblúka...
Asi preto, že vlaku sa dá postaviť na voľno až keď je priecestie zatvorené. Podobnú situáciu mám priamo pod oknom - modré gumy zatvárajú priecestie s už aj tak extrémne dlhou predzváňačkou aj päť minút pred odchodom vlaku, čo tam po gumokolistoch.
1) Tak je možné, že pre vonkajšiu podobnosť som si DE spojil s AT.
2) Zákon je mantra?
3) V prvom rade mi šlo o to, že vodiči ten zákon tak či tak nedodržiavajú a ja som to chcel spraviť menej ohrozujúcim.
Ja som sa vyskytoval v Prahe pravidelne už od detstva. V osemdesiatych rokoch bolo obdobie, keď Praha v bežnom prevádzkovom nasadení sóla nepoznala. Aj na nočákoch boli len súpravy. A uzol Lazarská zvládal. Halt sa trocha predĺžili dochádzkové vzdialenosti.
odlozili sa, povodne sa malo od 1.7. redukovat, ale potom sa zistilo, ze sa zdrazuju listky
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Z toho čo píše Igor mi to sedí na ten druhý model.