V štúdii je prvádzkový koncept rozložených konečných staníc, čiže S20 by končila na HLST, S50+55 HLST/NM, S60+S65 HLST/NM/Petrž, S70 NM/HLST. To je vlastne dnešný stav, avšak tam boli aj navhované CP, kde bolo vidno, že smery by sa úplne rozbili, a napr. Trnavu a Galantu by odklonili komplet na NM a Petržalku, a na HLST by nič nešlo z tých smerov (Os a REX). Ak to skombinujeme s Filiálkou, tak z každého smeru by premával jeden vlak na tri alebo dokonca štyri rôzne stanice.
ZSSK to už raz spravila 130-ke: Os končili po celý deň striedavo na HLST/NM. Tie novomestské vozili vzduch a z HLST výrazne ubudlo ľudí, lebo úspešne vyhnali ľudí z vlakov s tým nesystémom. Prežilo to jeden rok a v ďalšom grafikone už NM vyrazili a všetko vrátili naspäť na HLST, lebo sa ľudia doslova búrili proti tomu.
Badať snahu o Filálku a o vytlačenie S50 a S60 z HLST, pričom práve tieto vlaky prinášajú najväčší obeh a tržbu, ak nerátame košické rýchliky hornou trasou. Za hodinu v špičke privezú tisícky ľudí a mesto preferuje rozložený variant. No fakt gratulujem. Myslím si však, že to tak ZSSK nenechá. Na Filiálku zas všetko nenapchajú, takže časť spojov bude musieť ísť aj na NM/Petržalku. Ak v prípade Filiálky by nič nešlo z Trnavy a Galanty na HLST, spomína sa v štúdii aj optimalizácia prestupného uzlu Predmestie/Vinohrady kvôli zachovaniu prestupových väzieb medzi Os a R/IC/EC. Trnavské mýto je už približne porovnateľné s lokalizáciou HLST (okrem západnej časti mesta) a Štefánikovej+okolia.
Napr. na 88 máš po väčšinu dňa taký obeh že konkrétny kurz sa točí každú hodinu, čo pri 25 minútovej jazdnej dobe jedným smerom znamená že vodič jazdí prakticky nonstop. V určitých časoch sa tam potom vkladá poradie navyše, vďaka ktorému sa obeh posunie o 12 minút (dĺžka intervalu na 88), takže pod Mostom SNP vznikne pobyt 23 minút, ktorý sa dá využiť ako 15 minútová prestávka. Dve takéto prestávky umožnia vodičovi jazdiť ďalšie 4 hodiny. Po nich už neprestávku ale strieda ho poobedný vodič, ktorý zas môže jazdiť 4 hodiny kým tam na večer príde zas to delené poradie spraviť dve prestávky po 15 minút.
Prešiel ako som aj predpokladal všetkými čiže mestom, BSK a aj MD rozvojový variant.
Ďalej k tomu samozrejme aj reko trate 110,130 a zvýšenie priepustnosti na 120 a 131.
Ďalej nové zastávky po BA.
Trať 131 by sa dala napojiť aj na Filiálku. V prvých plánoch to aj bolo.
Čo ja viem tak by tam mala končiť cieľová doprava čiže hlavne OS a REX.
Pokiaľ viem, v štúdií sú v zásade dva prevádzkové koncepty (+ nejake variantné riešenia) ktoré predpokladajú Filiálku.
Podľa jednej koncepcie by sa vlaky mali deliť podľa kategórie - teda jedna stanica by slúžila pre diaľkovú dopravu a druhá pre regionálnu. Napr. R z Trnavy by išli na Hlavnú stanicu, zatiaľ čo Os z Trnavy by išli na Filiálku.
Podľa druhej koncepcie by sa vlaky delili podľa smeru z ktorého prichádzajú - teda napr. všetky vlaky od Senca (R aj Os) by šli na Filiálku a všetky vlaky od Trnavy na Hlavnú stanicu (uvádzam ako príklad nepamätám si ako to mali rozhodené).
Valec predpokladám daný výrok chápe ako priklonenie sa k druhej koncepcií.
Čo majú oba varianty spoločné je ako veľmi z nich už na prvý pohľad kričí, že sa zúfalo hľadá nejake využitie pre Filiálku, namiesto toho aby sa hľadalo dobré dopravné riešenie.
No ak vlaky od Kútov a DS budú končiť inde ako na Filiálke, tak to zodpovedá tej dogme o rôznyhc staniciach, či? Podľa mňa sú teda obidve dogmy v zhode a rovnako debilné.
Tak vždy sa deklarovalo, že Filiálka bude stanica pre prímestskú dopravu, kde budú končiť regionálne vlaky zo všetkých smerov (teda okrem Kútov a Dunajskej Stredy, lebo tie sa tam nemajú kadiaľ dostať).
V zmysle toho je variant "kde sú vlaky z jednotlivých smerov ukončené v rôznych železničných staniciach" presným opakom.
Ale aj tak sa mi najviac páči, ako všetci preferujú Filiálku a pritom tam nebude mať čo jazdiť. V BA budeme mať 3 stanice s vyťaženosťou 2 vlaky za hodinu a jednu (Hlavnú) kde ich pri troche šťastia bude dvojnásobok.
"Mesto Bratislava preferuje alternatívu s výstavbou železničnej stanice Filiálka. Bratislava je zároveň za rozložený variant, kde sú vlaky z jednotlivých smerov ukončené v rôznych železničných staniciach na území mesta."
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Podľa jednej koncepcie by sa vlaky mali deliť podľa kategórie - teda jedna stanica by slúžila pre diaľkovú dopravu a druhá pre regionálnu. Napr. R z Trnavy by išli na Hlavnú stanicu, zatiaľ čo Os z Trnavy by išli na Filiálku.
Podľa druhej koncepcie by sa vlaky delili podľa smeru z ktorého prichádzajú - teda napr. všetky vlaky od Senca (R aj Os) by šli na Filiálku a všetky vlaky od Trnavy na Hlavnú stanicu (uvádzam ako príklad nepamätám si ako to mali rozhodené).
Valec predpokladám daný výrok chápe ako priklonenie sa k druhej koncepcií.
Čo majú oba varianty spoločné je ako veľmi z nich už na prvý pohľad kričí, že sa zúfalo hľadá nejake využitie pre Filiálku, namiesto toho aby sa hľadalo dobré dopravné riešenie.