Reakcia na: MatejBA #228859:
To je vytrhnuté z kontextu, skúmalo sa trasovanie Prievozskej radiály, kde sa uprednostnilo vedenie trate cez Dunajskú a Mlynské nivy a vedenie po I. mestskom okruhu alebo po Landererovej sa neodporučilo. Neriešilo sa tam alternatívne prepojenie centra mesta s Ružinovom, ale generel odporučil, aby sa na to vypracovala ďalšia štúdia, ktorá preverí, ktorou oblasťou by takéto alternatívne spojenie malo byť vybudované. Generel však obsahuje množstvo hlúpostí, ako napríklad nedoporučenie električky na Štefánikovej a Suchom mýte, kvôli „konkurencii s trolejbusmi“. Predpokladám, že v Jasperse ho využili lepšie, napríklad na ňom šúpali zemiaky alebo ho použili proti zafŕkaniu podlahy a nábytku počas maľovania priestorov
810zssk
Inak by som zaroven nesuhlasil s tezou ze spoje mimo spicky su "nie bonitne". To je 2D myslenie. Realne je dostupnost verejnej dopravy klucova pre jej atraktivitu a teda aj potencialnu ziskovost. Preto napr. Slovak Lines dlhe roky jazdi o polnoci z letiska VIE do Bratislavy, hoci na zaklade celeho radu skusensoti verim ze ten spoj sam o sebe nie je ziskovy - ale jeho existencia pomaha dostat ludi do verejnej dopravy. Niekedy sa oplati prevadzkovat spoje kde variabilne naklady su nizsie ako trzba, lebo hoci spoj ako taky je "stratovy", linke ako celku to pomaha. To je aj pripad 901ky, kde existencia celodennej obsluhy pomaha dostat linku ako celok do zisku, aj ked to znamena prevadzku niekolkych spojov ktore individualne ziskove nie su.