Slovak Lines zacal do autobusov nasadzovat nove pokladne (zatial ich ma mensina vozidiel). Pozitivne je najma ze sa im konecne podarilo vyrazne zrychlit citanie a zapis dat na karte, takze odbavenie konecne prebieha ako ma s priblizne pol sekundou od prilozenia karty po tlac listka (a to aj pri prestupe s eCL, ktory je na starych pokladniach tragicky a caka sa aj niekolko sekund). Pokladne su vybavene aj citackou 2D kodov, hoci neviem ci ju uz pre mobilne listky vyuzivaju.
Zial ale nevyuzili prilezitost na vyraznejsie funkcne zmeny, takze odbavovanie prebieha rovnako nemozne ako doteraz (vratane milovanych nulovych listkov). Zaroven nove pokladne pouzivaju iny druh papiera, uz nejde o nejaky cistopis, ale obycajny biely lahky papier - rovnaky listok ako to tlaci by som si doma na pocitaci vyrobil za 5 minut, takze som zvedavy ako chcu riesit bezpecnost. Ono to totiz moze stacit pre SADky kde listok plati len na spoji kde bol vydany, ale v prestupnom systeme by doklady bez akehokolvek bezpecnostneho prvku fakt existovat nemali (nie ze by stare listky boli terno, ale aspon boli na niecom oficialnom).
Zial ale nevyuzili prilezitost na vyraznejsie funkcne zmeny, takze odbavovanie prebieha rovnako nemozne ako doteraz (vratane milovanych nulovych listkov). Zaroven nove pokladne pouzivaju iny druh papiera, uz nejde o nejaky cistopis, ale obycajny biely lahky papier - rovnaky listok ako to tlaci by som si doma na pocitaci vyrobil za 5 minut, takze som zvedavy ako chcu riesit bezpecnost. Ono to totiz moze stacit pre SADky kde listok plati len na spoji kde bol vydany, ale v prestupnom systeme by doklady bez akehokolvek bezpecnostneho prvku fakt existovat nemali (nie ze by stare listky boli terno, ale aspon boli na niecom oficialnom).
Ike
Z pohľadu Rakúšanov to momentálne možno je dobré, ale spoliehať sa na to, že zahraničný dopravca a ešte k tomu na pochybnej komerčnej báze (lebo princípom komerčnej bázy je maximalizácia zisku, nie charita) supluje vykonávanie základnej obslužnosti, pričom tým, že nemá objednávateľa a nie je konkrétne viazaný na zmluvu o dopravných službách vo verejnom záujme, môže kedykoľvek zmeniť cestovné, časy odchodov, rozsah obsluhy, alebo sa môže jedného dňa proste spakovať, mi nepríde ako niečo, čo by bolo pre objednávateľa to pravé orechové. Minimálne v dvoch rovinách sú na tom Rakúšania stratoví: a) zrejme musia držať niekde záložnú kapacitu (keby DPB proste nevypravil) a okrem toho nemôžu využiť bonitné spoje na vykrytie tých stratových.
Čiže ja ich chápem.