Reakcia na: 810zssk #225860:
Dispečing si predsa zriaďuje prevádzkovateľ taxislužby, takže je organizačnou súčasťou taxislužby. V našich podmienkach platí, že dosť vodičov je prevádzkovateľom taxislužby, ktorí sú potom v zmluvnom vzťahu s iným prevádzkovateľom taxislužby, ktorý má zriadený dispečing, a spolu poskytujú služby pod jedným obchodným menom (tzn. menšie taxislužby spolupracujú s väčšími taxislužbami, napr. prevádzkovateľ taxislužby XYZ má dispečing spolupracuje s piatimi prevádzkovateľmi taxislužieb, ktorí majú vo svojich taxislužbách zazmluvnených vodičov-živnostníkov taxislužby). Ale nie je to absolútne a viacero taxislužieb má len zazmluvnených SZČO vodičov taxislužby, tzn. priamo taxislužba s dispečingom zmluvne spolupracuje s vodičmi. Čo sa týka toho, či by Uber nemohol fungovať totožne, odpoveď dali aj súdy, ktoré takmer súhlasne v rôznych európskych krajinách hovoria, že by tak fungovať mal. Lenže podstata Uberu spočívala v tom, že oni vyhlásili, že nie sú taxislužba v klasickom ponímaní, ale len sprostredkúvajú zdieľané jazdy fyzických osôb, čo je však úplný nezmysel, keďže reálne tak nefungovali. Ako sme sa pár strán dozadu bavili, zdieľané jazdy sú napríklad Blablacar alebo rôzne Spolucesta, Odveziem alebo iné skupiny na Facebooku, kde ľudia ponúkajú miesta v aute pri svojej ceste niekam, aby si teda spoločne rozdelili náklady na cestu, tým pádom sa táto cesta stane výhodnejšou, auto sa lepšie vyťaží, a tieto osoby nebudú musieť cestovať svojim autom (ochrana životného prostredia, úspora financií), vlakom alebo autobusom (úspora miesta pre iných cestujúcich). Ak niekto krúži po meste a čaká na objednávky, to nie je zdieľaná jazda, to je taxislužba. A na tom sa teda s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou nič meniť nebude.
Solider