Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #225833:
Funguje uz velmi dlho. Je to na ich stranke.
Reakcia na: Peon #225832:
To ze bol Uber kusok drahsi je logicke, vzhladom na to ze poskytoval kvalitnejsie sluzby ako taxisluzby.
Reakcia na: Peon #225832:
A čo priama konkurencia Uberu www.taxify.eu? Nie je mi jasné či oni spustili činnosť v Bratislave alebo (ešte) nie...
A naozaj ten UBER využívalo v Bratislave dosť ľudí? Dávnejšie som porovnával ceny s lacnejšími taxislužbami a práveže UBER mi z toho vyšiel drahšie (aj preto, že oni si niečo účtovali aj za čas bez ohľadu na to či vozidlo stálo alebo jazdilo).

Teraz máme v Bratislave dve taxislužby, ktoré majú jednotnú cenu v rámci Bratislavy 5 € (tá druhá nad 10 km má 6 €) a do najvzdialenejších častí Bratislavy a na letisko to majú za 8 €. Čo som dávnejšie porovnával, tak z Dúbravky na letisko sa cestujúcemu oplatí ísť najviac práve týmito taxislužbami s fixnou cenou.

UBER začal s tým, že je to zdieľanie jázd či ako to nazvali, ale každému je jasné, že je to vlastne taxislužba. Keď niečo vyzerá ako kačka a aj kváka ako kačka, tak je to kačka...
Reakcia na: forester #225822:
Ale zase riešime jednu vec z mnohých. Nič nebráni UBERistom spĺňať všetky zmysluplné regulácie a ostatné, ktoré sa netýkajú bezhotovostného styku a objednávania služby cez aplikáciu vypustiť. Aj to je mega veľká úľava.
Reakcia na: 810zssk #225824:
Viem o viacerých taxikároch, ktorí popri "oficiálnom taxikárčení" robia - robili vo voľnom čase pre uber.

Slušní taxikári (taxislužby; ak teda pripustíme, že také dačo je), majú licenciu vnútri na tienidle (slnečnej clone) na mieste spolujazdca, aby ju vezený zákazník videl.

A ja som síce za celý život išiel uberom do 10 krát aj taxíkom do 10 krát, ale bezpečnejší a profesionálnejší pocit som mal v taxíku ako pri uberistovi. Možno to bolo aj tým, že taxikári (opäť možno tí slušnejší) sú zreteľne označení tým štítkom taxi, a aj názvom taxislužby, takže v cestnej premávke každý vidí, s kým má tú česť - taxikár je kritickejšie posudzovaný, kdežto uber sa správa ako ľubovoľné iné vozidlo, takže ak náhodou nejazdí plynulo a bezpečne, tak ostatní účastníci premávky si iba povzdychnú - vodič hovado.
Reakcia na: forester #225803:
Zdá sa, že sa zmietaš v zmesi rozumných myšlienok a propagandy taxikárov.
Práve na tvoj výkrik na konci je odpoveď: Nie je mi to jedno a preto Uber. Však sa pozri, čo za licencovaných, preskúšaných psychopatov postáva nonstop na Hbf.
Reakcia na: Solider #225790:
Problém nie je v aplikácii, problém je v neplatení daní.
Reakcia na: Ámos #225798:
Neviem, čo mi tu podsúvaš nevyslovené. Mmch., Lidl som práve kvôli jeho drevorubačskej afére pekných pár rokov bojkotoval.
Turbá sa samozrejme používajú nielen v Prahe ale prekticky v celom svete.
Ešte pre Tvoju info: Uber nepoužívam ale jeho existenciu vítam už len preto, že rozkopal smradľavú kopu hovien, zvanú "legálna taxislužba". Takisto ako necestujem (väčšinou) s RegioJetom ale jeho existenciu vítam, lebo rozkopal bábovky modrým gumám.
Reakcia na: Valec #225825:
Keď mi niekto povie dám ti 20 € plus benzín keď ma odvezieš na letisko do Viedne, je to pred alebo za hranicou? V prípade že sa to bude diať pravidelne napr. (2x mesačne) je to už podnikanie ?
Reakcia na: Andy #225823:
Je rozdiel, či z tej Prahy cestuješ lebo to ty potrebuješ (a popri tom niekoho zvezieš), alebo len preto, aby si niekoho odviezol.
Reakcia na: forester #225822:
A kto skontroluje VP mne ked vezmem stopara? Ked nemas doveru, nenastupuj. Ja preto nenastupujem do taxikov ktore soferuju kadeaki nimandi. Mam ovela vacsiu doveru voci Uberu nez voci statu.

Btw, taxikarovi bezne kontrolujes papiere ked nastupujes? Transparent si kupi hocikto.
Reakcia na: Solider #225819:
Ja som napríklad brával cudzích ľudí autom z Prahy každý týždeň a platili mi za to. Bolo to sústavné, alebo nie? Keď sa zaregistrujem do nejakého uberu a dve hodiny týždenne budem voziť ľudí z voľnej chvíle, lebo ma to baví, je to ešte OK? Alebo až keď to bude aspoň 8 hodín do týždňa? Nedokážem identifikovať tú hranicu. Toto by mal štát jasne definovať, a nie že zakáže celú službu.
Reakcia na: 810zssk #225817:
Btw, vodici Uberu snad nemaju vodicske opravnenie?

A už sme pritom.Kto skontroluje či má vodič UBERu VP,alebo kto má na to právo keď vozidlá sú neoznačené.Aké má človek záruky že tento “šofér” má nejakú prax a nie je žienka domáca?
Ďalšia otázka, keď sa mi niečo stane tak komu sa môžem ísť sťažovať,s kým mám vlastne zmluvu s aplikáciou,šoférom alebo UBERom?
V tomto vidím zásadný problém.Pripomína mi to tých drevených taxikárov na letisku alebo stanici.
Reakcia na: Solider #225820:
Musis pozornejsie citat. Nehovoril som o sluzbe s ochranou a sluzbe bez ochrany, ale s roznymi urovnami "ochrany". Doslova som napisal "Pre ostatnych zaviest podstatne menej regulovany druh dopravy." Podstatne menej sa predsa nerovna "vobec".
Reakcia na: 810zssk #225817:
Hovoril si to v tej pasáži o tom, že mala by existovať dvojaká služba, jedna s ochranou a jedna bez.

Pokiaľ ide o vodičov Uberu, vodičské oprávnenie predsa nezakladá spôsobilosť na poskytovanie služieb v cestnej doprave. Takisto ani získanie právnického vzdelania II. stupňa neoprávňuje poskytovať advokátske služby, získanie titulu MUDr. neoprávňuje absolventov vykonávať operačné zákroky a vychodenie stavebnej priemyslovky nerobí z absolventov autorizovaných architektov.
Reakcia na: Ike #225813:
A čo sa týka tej hranice, tak ak niekto ide raz za týždeň povedzme z LV do BA a raz za týždeň domov z BA do LV a hľadá spolucestujúcich, s ktorými si účelnejšie rozdelia náklady na prevádzku osobného motorového vozidla, tak to nebude spĺňať znak sústavnosti. Takisto aj keď zoberieš suseda do mesta a on Ti za to poseká trávnik, to je skôr reprezentuje tú stále spomínanú zdieľanú ekonomiku. A vozenie rodinných príslušníkov predsa nemôže byť podnikaním ?
Reakcia na: Solider #225816:
Uznávam, že som to prehnal. Ale v čom sa napr. líši UBER a BlaBlaCar okrem toho, že BlaBlaCar je na dlhšie vzdialenosti a že zatiaľ
a) funguje BlaBlaCar na Slovensku zadarmo (ako inzercia) a
b) vodič nedostáva mzdu.

Pretože jediný markantný rozdiel vidím v tom, že v prípade BlaBlaCar sa dopyt prispôsobuje ponuke a v prípade UBERu opačne.
Reakcia na: Solider #225814:
To si sa kde docital ze chcem zrusit vsetky poziadavky? Ja tu opakovane hovorim o znizeni byrokracie a nezmyselnych poziadaviek, nie vsak o tom ze by neboli ziadne.

Btw, vodici Uberu snad nemaju vodicske opravnenie?
Reakcia na: Ike #225813:
V prvom rade to nespĺňa definíciu podnikania podľa Obchodného zákonníka, pretože nie sú naplnené obligátorne znaky a to sústavnosť a dosahovanie zisku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.