Reakcia na: Solider #225820:
Musis pozornejsie citat. Nehovoril som o sluzbe s ochranou a sluzbe bez ochrany, ale s roznymi urovnami "ochrany". Doslova som napisal "Pre ostatnych zaviest podstatne menej regulovany druh dopravy." Podstatne menej sa predsa nerovna "vobec".
Ike
Akýkoľvek zásah do právnych predpisov bol dovtedy zbytočný, pretože bola 1/2 šanca, že by sme netrafili rezort a právny predpis, ktorý mal UBER regulovať. Alebo druhá možnosť bola budúce rozhodnutie súdu ignorovať.
Ak by bol UBER sprostredkovateľ elektronických služieb, spadal by pod zákon č. 136/2010 Z. z. o službách na vnútornom trhu a gestorom by bolo ministerstvo hospodárstva. Ak by bol UBER poskytovateľom dopravných služieb, spadal by pod zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave a gestorom by bolo ministerstvo dopravy.
Otázka teda bola, či UBER skôr nesie prvky AirBnB, Booking.com alebo blablacar.sk, alebo je to dopravca so všetkým, čo k tomu patrí.
Súdny dvor EÚ rozhodol v decembri 2017, že UBER je dopravca (imho na moje prekvapenie), čo musia zohľadniť aj naše právne predpisy.
Keďže som so zástupcami UBERu komunikoval a hľadali sme riešenie, ako ich zároveň regulovať, zároveň ustúpiť v požiadavkach, ktoré sa týkajú hotovostného styku a zároveň ustúpiť aj taxikárom, tak viem, že najväčším problémom bolo poskytovanie dát a údajov pre reguláciu. V princípe sa tvárili, že nemajú žiadnych zamestnancov, žiadny vozidlový park, žiadny register, ale len prostredníctvom aplikácie spájajú ponuku s dopytom - teda presne to, čo robí aj booking.com. Preto som prekvapený, že súd rozhodol ako rozhodol. Každopádne, nie som právnik, takže je to len čisto laický názor.
Vyčítať nečinnosť, ale nie je vhodné.