Reakcia na: zlomok #217990:
Ružinov:Dnes 2 x 8 minút (8+9, 21 + 32 m): vodiči: 15, električky: 397,5 m (240 + 157,5).
Navrhovaný 5 minút a 45 m: vodiči: 12, električky: 540 m.
vodiči: -20 %
kapacita: +36 %
Zlaté piesky:
Dnes: 8 minút (4, 32 m): vodiči: 7,5, električky: 240 m.
Navrhovaný 10 minút a 45 m: vodiči: 6, električky: 270 m.
vodiči: -20 %
kapacita: +13 %
Zátišie:
Dnes 2 x 8 minút (8+9, 21 + 32 m): vodiči: 15, električky: 397,5 m (240 + 157,5).
Navrhovaný 5 minút a 45 m: vodiči: 12, električky: 540 m.
vodiči: -20 %
kapacita: + 36%
Dúbravka:
Dnes 2 x 8 minút (4+5, 32+32 m): vodiči: 15, električky: 480 m.
Navrhovaný 5 minút a 45 m: vodiči: 12, električky 540 m.
vodiči: -20 %
kapacita: +36 %
Karlovka:
Dnes 4 x 8 minút (4+5+6+9, 32+32+32+21 m): vodiči: 30, električky: 877,5 m.
Navrhovaný: 2 x 5 minút (2+3, 45+32 m): vodiči: 24, električky: 924 m.
vodiči: - 20%
kapacita: + 5%
Ako vidno, Ružinov, Zlaté Piesky, Zátišie a Dúbravka znamenajú pokles vodičov o 20 % a nárast kapacity o tretinu, s výnimkou Zlatých pieskov kde je nárast kapacity iba 13%.
Rača s 5 minútovým intervalom a trojičkami s tým, že v špičke zachádza každá druhá linka z Vinohradov do Rače (počítaná v predošlom príspevku) znamená zníženie vodičov o 20 % a nárast kapacity o 15 %.
Vinohrady (tiež v predošlom príspevku) znamenajú ako jediné nárast vodičov o 7 % ale aj výrazné zvýšenie kapacity o 45 %, čo umožní prevziať veľkú časť cestujúcich z autobusov, ktoré stoja paralelne v kolone na Račianskej.
Petržalka:
Dnes 2 x 8 minút (1+3, 32+32 m): vodiči: 15, električky: 480 m.
Navrhovaný 5 minút a 45 m: vodiči: 12, električky 540 m.
vodiči: -20 %
kapacita: +36 %
Pri nasadení 32 m by bolo zníženie kapacity v Petržalke na 384 m, alebo - 20%.
Pre úplnosť ešte vypočítam kapacitu na HLST:
Dnes 2 x 8 minút (1+2, 32+21 m): vodiči: 15, električky: 397,5 metra.
Navrhovaný: 1 x 5 minút: vodiči: 12, električky: 540 metrov.
vodiči: -20 %
kapacita: +36 %
Pri nasadení 32 m na linke 1 by vyšlo zníženie kapacity na HLST na 384 m, alebo - 3%.
Takže čo by som potreboval? Trojičky alebo 45 metrové vlaky na linky 1, 2, 4 a dvojičky alebo 32 metrové vlaky na linku 3.
Samozrejme v mojich výpočtoch vôbec neberiem do úvahy energetickú náročnosť, lebo spotreba trakčnej energie by určite stúpla a neviem či by to pokrylo zníženie počtu vodičov, asi nie. Ale zasa nárast kapacity je žiadúci, aspoň si myslím. Najmä na Račianskej od Vinohradov to môže pomôcť.
Ešte otázka vozového parku. Koľko 32 m a 45 m súprav by som potreboval? Beriem to tak že do súčasných 29T a 30T by sa dali vložiť ešte dva články, čím by dosiahli dĺžku 41,5 metra (viem, nie je to 45, ale zasa by neboli medzery medzi vozmi ani tri búdy vodiča ak porovnám s 3xT).
Hrubý odhad počtu potrebných vlakov na jednotlivé linky:
Linka 1: 11 x 45 m obojsmerných
Linka 2: 18 x 45 m
Linka 3: 16 x 32 m bez zachádzok ro Rače, s nimi povedzme 21.
Linka 4: 29 x 45 m
Takže potrebujem iba 21 vozidiel dĺžky 32 metrov do výpravy. V stave teda 24 alebo 25 takých celkovo.
Vozidiel dĺžky 45 metrov (alebo ekvivalentu) potrebujem 58 kusov, z toho 11 obojsmerných. Takže celkovo 65 celkovo (údržba a pod.), z toho aspoň 15 obojsmerných.
20 ks 29T a všetky 30T predĺžiť o dva články, obojsmerné vozy by sa rozdelili aj na jednosmerné linky. T6A5 I. a II. série pospájať do trojičiek, čím získam 15 súprav (a jeden voz ako pracák). Takže budem mať 65 vlakov o "dĺžke" 45 metrov, z toho 50 nízkopodlažných a 30 obojsmerných.
10 ks 29T ostane 32 metrových, doplnených 15 súpravami 2xT3P (11 ks) a 2xT3G (6 ks). Celkovo 27 vlakov, z toho 10 NP. Takže ostane dosť aj na záložáky, ktoré budú tvoriť súpravy T3G.
Všetky vozy s platňovými výklopnými dverami vyradené, môžem budovať ostrovčeky vysoké 30 cm bez obavy o dvere. Všetky T6A5 III. a IV. série predať, rovnako K2S vrátane novostavieb. Nechať 7103 ako historičák.
Miesto nákupu nových električiek súťažiť modernizácie 29T a 30T spojené s ich predĺžením. Obávam sa však, že takáto "súťaž" nie je možná. Jo a nebudovať žiadne dočasné 34 metrové zastávky viedenského typu!
drink
Zatiaľ ma napadlo toto:
- 20 min interval v sedle na ŽST Nové Mesto a na Zlaté piesky možno kapacitne stačí, ale nie je veľmi user friendly. Ak by sa spustilo regulované parkovanie a P+R, tak by možno ani kapacita na ZP nestačila
- ako pridať kapacitu po predĺžení petržalskej radiály?
Tak 45, alebo 46 m ?
A prečo práve toľko?