Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #214102:
Zákon pozná blikajúcu zelenú, ale iba v tom význame, že sa upozorňuje na skončenie platnosti signálu „Voľno“, ale nepojednáva o tom, či má vodič znižovať rýchlosť alebo smie ďalej pokračovať v jazde. Duplikácia významov z toho dôvodu, že pokiaľ sa vodič po blikajúcej zelenej dostane do vzdialenosti bezprostredne pri svetelnom signalizačnom zariadení a tam sa objaví signál „Pozor!“, tak vzhľadom na význam tohto svetelného signálu smie pokračovať ďalej v jazde. Nie je nikde definované, ako sa má vodič zachovať pri blikajúcej zelenej. Tým, že zákon umožňuje pokračovať v jazde za určitých okolností aj pri žltom signále, je blikajúca zelená, povedal by som, nepodstatná.

Keďže vodič je povinný udržiavať od ostatných vozidiel určitú vzdialenosť podľa § 17, po rozsvietení svetelného signálu „Pozor!“ sú vodiči, podľa vzdialenosti od signalizačného zariadenia, povinní buď zastaviť vozidlo alebo smú pokračovať v jazde. Teda vzhľadom na vzdialenosti medzi jednotlivými vozidlami by sa nemalo stať, aby vodič pri rýchlosti 50 km/h alebo 70 km/h nerešpektoval signál „Stoj!“ a vošiel s vozidlom do križovatky.

A pokiaľ ide o zásadu obmedzenej dôvery, nejde o nič iné, ako o úplne základné predvídanie, ktoré patrí k povinnej výbave každého vodiča (§ 3 ods. 2 pís.; § 4 ods. 1 pís. c), e); § 16 ods. 1, atď.). Môžeš sa spoliehať, že Ti spoza auta v zastavanej oblasti nikto nevybehne, lebo predpokladáš, že každý sa pred vstupom do jazdného pruhu rozhliadne, či môže prejsť, ale nemôžeš tomu bezvýhradne dôverovať a preto napríklad znížiš rýchlosť jazdy tak, aby si mohol prípadnej zrážke zabrániť zastavením vozidla.
Reakcia na: Technopol #214118:
mna skasirovali pred rokom na brnianskej pri OMV. problem bol vsak ten, ze uz som bol skoro za pumpou, naskocila oranzova a aj ked som isiel cca 50km/h, tak by som to nedobrzdil ... samozrejme, bez fotky mi dali pokutu a zdrzali ma 35 minut ... lebo v nedelu vecer o 22hej je naozaj potrebny ten semafor ...
Reakcia na: 810zssk #214123:
OT: Stale ma dostava, ze tam maju ten trapny loading - 3 zablokovane DIVy v adblocku a stranka ide aj bez toho hned 🙂
Reakcia na: BigMac #214121:
Asi sa chystajú na uvítanie nového rakúskeho prezidenta. Druhé kolo bude už iba formalitou.
Reakcia na: Volodaaaa #214112:
Len parciálna pripomienka: BMW 330d po meste do 7 litrov, nižšia spotreba ako Octavia RS TDI.
Reakcia na: Miro #214113:
Aha, tam bol ešte predhistorický radič Siemens, tam šlo čokoľvek, lebo sa to programovalo drôtovými prepojkami a diódami. Takú križovatku pamätám ešte na križovatke Štúrova x Grösslingová x Medená (vtedy Štúrova x Červenej armády x Fučíkova). Nové radiče Siemens, ktoré zmieňuješ, pamätám tak okolo roku 1968, prvé na Račianskom Mýte a na Kamennom námestí, potom veľmi rýchlo pribúdali ďalšie.
Tá krčma so sudom bola vlastne záhradka Šenkvickej viechy. Vedľa bolo holičstvo/kaderníctvo, kde sa môj dedko nechával holiť, keď sa mu nechcelo holiť doma a zo strany Suchého Mýta kvetinárstvo.
Reakcia na: 810zssk #214114:
Pri blikajúcej zelenej bola v smere z Petržalky na mosty dokonca 70-tka a nikdy som nevidel nikoho prejsť na červenú a to tadiaľ chodím tiež denne. V danom úseku je v podstate rovná cesta, semafor vidieť z diaľky, takže vodič ľahko prispôsobí jazdu tak aby zastavil/prešiel plynulo. A k policajtom - vyhodnotené to mali veľmi dobre. Vidno to bolo na tom, ako často stáli pred , počas a po zrušení blikavej zelenej na ceste smerom za EUBA a striehli na previnilcov. Bohužiaľ pokuty sú prednejšie ako plynulosť dopravy. A ešte dodám ,že na niektorých miestach ako napr. aj pri EUBA či na Mokrohájskej, policajti využívajú trik v štýle vojdem na križovatku, aby ma zaregistroval semafór, cúvnem nech nie som na očiach a menej pozorný vodič zvyknutý že červená naskočí iba ak ide niekto z vedľajšej cesty zrazu dostane červenú prejde a už ho majú. Pomáhať a chrániť
Reakcia na: 810zssk #214114:
Asi tak 🙂 Ked som robil vodicak, tak som doslova miloval krizovatky, kde blikala zelena - vzdy som mal viac casu na to sa rozhodnut, ci trosku pridam, alebo naopak ci zacnem brzdit. Taky vyhukany novacik totiz tazko vie odhadnut za 3 sekundy, ci stihne prejst, rozhodnut sa a zareagovat bez toho, aby nedupol prudsie na brzdu alebo nezazmatkoval.
Reakcia na: 810zssk #214115:
*blikavej 🙂
Reakcia na: Mike #214111:
Mna by zaujimalo kedy to policajti vyhodnocovali. Lebo ja po Dolnozemskej jazdim skoro denno-denne a po prvych dvoch-troch tyzdnoch to tam fungovalo skvele. Ano, obcas sa nasiel niekto kto zazmatkoval, ale to boli skor vynimky a nic tragicke. Po zruseni blykavej zelenej sa tam bezpecnost aj plynulost premavky uplne jednoznacne znizili.
Reakcia na: S499.1023 #214103:
Zlta = si povinny zastavit, ak je to bezpecne mozne
Blikajuca zelena = mozes ist, ale vodici ktori su od krizovatky dalej vedia ze maju ocakavat zmenu signalu

Mna dodnes nehorazne stve zrusenie blikajucej zelenej na krizovatke pri EUBA. Pri tej vmax co tam je dnes je niekedy potrebne pomerne prudko brzdit (cast ludi tam spomaluje preventivne vzdy -> menej plynula doprava). Predlzenie zltej nie je riesenie, pretoze velka cast vodicov nebude vediet ze tam je dlha zlta a budu brzdit aj tak - napokon, ak to bezpecne ide, tak aj podla zakona zastavit musia. Dalsi benefit blikavej zelenej bol ten ze som v ovela vacsej vzdialenosti od krizovatky vedel ze uz mi urcite cervena nepadne a mohol sa viac sustredit na premavku okolo mna, namiesto semaforu.
Reakcia na: S499.1023 #214109:
Bol som ešte decko, ale myslím, že to bolo asi v šesťdesiatych rokoch, keď bola pri Štefánke obyčajná križovatka (dva križujúce sa smery) a staré semafory, ktoré mali pre chodcov tiež trojfarebný semafor, ale menší, než pre autá. Semafory mali len tri stavy:

- zelená z jedného smeru a červená z druhého
- žltá z oboch smerov
- červená z jedného smeru a zelená z druhého

Neskôr (asi koncom 60-tych alebo začiatkom 70-tych rokov) to zmenili tak, že žltá bola len z toho smeru, kde nasledovala po zelenej.

Žltá spolu s červenou sa začala objavovať s novými semaformi Siemens, jedny z prvých si pamätám na Račianskom mýte (v červenej mali dve žiarovky, aby aj po vypálení jednej žiarovky červená ešte svietila).

Takto si to ja pamätám, ale neručím za presnosť. Nájdu sa tu pamätníci, ktorí ma upresnia?

Pri tej križovatke bývala záhradná krčma, kde bol výčap v takom veľkom sude (tých sudov tam myslím bolo viac).
Reakcia na: Mike #214111:
Ja som sa pri kmitavej zelenej vždy rozhodol zle. A navyše mám subjektívny pocit, že to iba zvyšuje agresivitu na ceste, pretože teraz majú pretekári oveľa viac času na to dupnúť a dokázať si, že ten trojliter, čo vypije aj chodcov z chodníka, má v meste zmysel. K bezpečnosti by skôr prispeli premenné odporúčané rýchlosti (ktoré kedysi boli), aby som pretekárov na každej križovatke nedobiehal a vychytávky zo zahraničia ako rýchlostný semafor, dynamický spomaľovací prah a pod.
Reakcia na: S499.1023 #214108:
Lebo znamená, pozor, bude oranžová, takže si dobre vypočítaj, či križovatkou ešte prejdeš alebo nie. Možno je to za tú cenu, že viacerí ešte na to dupnú a iní zasa začnú brzdiť aby zastali - to bol ten argument policajtov proti že to nabáda k nejednoznačnému správaniu vodičov.
Ale zasa čo mám ja skúsenosti, tak pri blikavej zelenej si to fakt všetci dokázali tak vypočítať, že nikto neprešiel na červenú, takže policajti nemali koho pokutovať. Kdežto pri tých 3 sekundách žltej (oranžovej), vodič koľko krát prvú sekundu iba váha a ak sa rozhodne prejsť, tak za tie dve sekundy to nie vždy stihne.
Reakcia na: S499.1023 #214108:
Keď sa z diaľky približujem k semaforu, aby som vedel, že už sa nemám kam ponáhľať, ak sa aj tak blíži oranžová.
Reakcia na: Miro #214107:
Kedy to bolo (v ČSSR)? Ja si také nepamätám. Inak je to úplne bežné napr. v Holandsku, po červenej rovno zelená.
Reakcia na: Andy #214104:
Pretože je to žltá, norma je norma.
Ak blikajúca zelená znamená "kľudne ešte môžeš ísť", načo je dobrá?
Reakcia na: TeBeCe #214105:
Takže zrušme oranžovú? ?

Ja si pamätám časy (bolo to za socializmu), keď sa rušila oranžová nasledujúca po červenej (vtedy nesvietila oranžová spolu s červenou, ale z oboch križujúcich sa smerov pri zmene signálov svietila súčasne oranžová, ale vtedy myslím bola skôr žltá ? ), aby sa vodiči nerozbiehali už na tú oranžovú (či žltú?). Po červenej vtedy nasledovala rovno zelená.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.