Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rasto.f #210538:
Základom bola premisa, aby bol v celom meste pohodlný a atraktívny prestup na každú radiálu, teda aby v rámci pohybu po električkovej sieti bol potrebný max. 1 prestup. Ale uznávam, že v podmienkach BA je toto ťažko reálne (jednak tu nemáme takto výrazný okruh a jednak pohyb po tratiach v meste je ukrutne pomalý a takto riešené trasovanie by znamenalo, že podstatná časť jazdného času by sa obetovala v prospech tour de centrum).

K prvej vete: presne tam som smeroval. Tieto polradiálové konečné majú zmysel, no nie na každej radiále sú (Ružinov, Petržalka [?]). Každopádne 1+1 linka na radiálu by bolo ok.
Reakcia na: rasto.f #210537:
A ako by si to riesil v 1 linkovom variante? Takto? https://goo.gl/NzLiOx 🙂
Reakcia na: Ike #210535:
Ten úvod je pravda a riešením je napr. v BA ukončenie časti spojov na ŽST NM, Vinohrady alebo KV.

K tomu obrázku - máš tam zbytočné okružné jazdy okolo centra - prečo nie linky Východ-Západ, Sever-Juh + 2 posiláky?
Reakcia na: S499.1023 #210534:
Haha, takže ak do centra vstupujú z východu 3 radiály a v centre sú 2 trate, tak potrebujeme 7 liniek bez možnosti prestupu, večer a cez víkend s "atraktívnym" intervalom 15 min? ? Sorry, ale extrámne pomalej MHD takto ešte pomáhane 15min čakaním na "nosné linky" = motivácia prečo MHD nepoužívať.
Reakcia na: S499.1023 #210534:
Alternatívne trate v centre sú v Bratislave naviac argument pre jednolinkový variant, kedy je možné ísť každým spojom priamo alebo s prestupom na alternatívnu trať.
Pri dvojlinkovom variante si treba počkať na príslušný priamy spoj, nakoľko s prestupom sa dá dostať len na tú istú trať a nie na alternatívnu ( napr. od Polusu).
Takže cez víkend super atraktívne raz za 15 minút.
Reakcia na: rasto.f #210533:
Ja som kedysi navrhol toto. Nemám to podrobne prepracované, ale princíp by bol ten, že každá linka by mala svoju radiálu a navyše by obsluhovala aj časť druhej radiály. Keďže počet cestujúcich vo vozidle rastie v radiálovom systéme +- lineárne od konečnej do centra, jedna linka by mohla znamenať zbytočnú kapacitu v oblasti konečných (ak sa predimenzuje) alebo slabú kapacitu v oblastiach širšieho centra (ak sa poddimenzuje). Ale biť sa za to nebudem ?
Reakcia na: rasto.f #210533:
Spomínaná Plzeň je hlavne príkladom toho, že má úplne iné usporiadanie električkovej siete. Nemá napríklad alternatívne trate v centre.
Reakcia na: Majo #210532:
Práveže väčšinu ciest máš s 1-2 prestupmi už teraz (lebo tram nejde všade), akurát v 2 linkovom variante prestupy len komplikuješ (obvykle nemáš inú možnosť ako ísť prestupom a čakaním 10-15' na tú správnu tram). No a čerešničkou je že tento systém neumožňuje prestupy ani medzi tram navzájom...

Spomínaná Plzeň je krásny príklad veľmi podobný Bratislave - 6 radiál, 3 linky, interval v špičke od 3'. Bratislava - 6 radiál, 8 liniek, interval od 8'...
Reakcia na: ufo #210531:
Nič sa nezmenilo? Veď sa úplne zmenila organizácia električkovej dopravy. Či to, že namiesto 3 liniek na radiálu s 12-minútovým intervalom sú 2 s 8-minútovým, nie je pre Teba dostatočne veľká zmena? Považujem 2-linkový variant za optimálny pre Bratislavu, keby sme mali charakter siete ako Plzeň, bolo by to o inom, samozrejme. Treba zohľadniť aj to, že ľudia mnohokrát už na električku z niečoho prestupujú, niekedy ešte na to niečo prestupujú z niečoho iného a nechce sa im počas polhodinovej cesty prestupovať 3-krát. A ak sa im chce, majú možnosť aj teraz.
Reakcia na: Vladimír #210516:
Súhlasím. Robiť kozmetické úpravy bez koncepčných zmien nemá zmysel. Doteraz sa nič nezmenilo, po uzavretí trate na stanicu logicky linky na hl.st. zanikli. Ale stále v podstate zostal neprestupný linkový variant s linkami zovšadiaľ všade okrem hl.st. (príklad cesta linkou 4 od Polusu na Trn. Mýto umožňuje prestup na linku 9 takisto na Špitálsku) Rovnaké kozmetické úpravy sa chystajú v trolejbusovej doprave. Toto šotoušské hranie sa s linkami bez zásadného zosškrtania počtu liniek nikdy nič neprinesie, len chaos.
Reakcia na: MatejBA #210529:
O vchod nie ale o štyroch ..., ktorý sa uzniesli za väčšinu...
Reakcia na: david1 #210528:
Tak ale nezabudaj, ze minimalne o 1 vchod ta elektricka pride, lebo nejde tam Tram-Train, nejde to pod Dunaj a nie je to podla predstav urciteho spevavca ?
Reakcia na: Petto #210527:
Ak to bude jednolinkový variant tak počítam s int.4 min.
Pešia dochádzka na Hodžovo + zácpy.... mne to vychádza pre spádovú oblasť Farského určite rýchlejšie a pohodlnejšie.
Reakcia na: david1 #210524:
No podla mna teda nie. Pre spojenie Petrzalka - "Obchodna" uz su dnes 83/84, ktore obsluhuju vacsie uzemie ako elektricka L1. A naco by mali prestupovat na Farskeho na L1 predsa ?
Reakcia na: Petto #210518:
nie, vodic si iba presadne do druhej kabiny a vyrazi opacnym smerom (joke)
Reakcia na: Valec #210523:
Aha aspoň že tak,len ten počet 150kusov do starých vozov sa mi nezdal aj ked to bude asi tak že v 150tych vozoch sa nebude prerábať jeden starý ?
Reakcia na: 810zssk #210508:
Podľa mňa bude relácia Petržalka- Obchodná využitá dostatočne. Zvyšný úsek tiež určite viac ako v súčasnosti. Preberie na seba čiastočne ludí z L83,84,93.

Aj L95 bola velmi atraktívna a využívaná pokial išla priamo po Starom moste.
Reakcia na: petoo #210520:
Lístok z karty bude možné kúpiť v každom vozidle. Nové vozidlá majú OCL predpripravené, staršie budú mať po jednom novom OCL.
Reakcia na: birch #210504:
Rozoberá sa celý označovač na asi 100 kúskov, nakoľko okrem výmeny predného krytú je potrebná výmena aj dvoch kovových dielov (tvoria ich kostru celého zariadenia), keďže bez toho by CL takej surky nebolo možné vložiť dnu. Zároveň sa vymieňa (preprogramuje?) jeden čip, v ktorom je zakódované, čo sa ma na lístok tlačiť.
Reakcia na: petoo #210520:
Funkciu elektronickej penazenky, maju nove oznacovace uz zabudovane:)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.