Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #210534:
Alternatívne trate v centre sú v Bratislave naviac argument pre jednolinkový variant, kedy je možné ísť každým spojom priamo alebo s prestupom na alternatívnu trať.
Pri dvojlinkovom variante si treba počkať na príslušný priamy spoj, nakoľko s prestupom sa dá dostať len na tú istú trať a nie na alternatívnu ( napr. od Polusu).
Takže cez víkend super atraktívne raz za 15 minút.
Reply on: rasto.f #210533:
Ja som kedysi navrhol toto. Nemám to podrobne prepracované, ale princíp by bol ten, že každá linka by mala svoju radiálu a navyše by obsluhovala aj časť druhej radiály. Keďže počet cestujúcich vo vozidle rastie v radiálovom systéme +- lineárne od konečnej do centra, jedna linka by mohla znamenať zbytočnú kapacitu v oblasti konečných (ak sa predimenzuje) alebo slabú kapacitu v oblastiach širšieho centra (ak sa poddimenzuje). Ale biť sa za to nebudem ?
Reply on: rasto.f #210533:
Spomínaná Plzeň je hlavne príkladom toho, že má úplne iné usporiadanie električkovej siete. Nemá napríklad alternatívne trate v centre.
Reply on: Majo #210532:
Práveže väčšinu ciest máš s 1-2 prestupmi už teraz (lebo tram nejde všade), akurát v 2 linkovom variante prestupy len komplikuješ (obvykle nemáš inú možnosť ako ísť prestupom a čakaním 10-15' na tú správnu tram). No a čerešničkou je že tento systém neumožňuje prestupy ani medzi tram navzájom...

Spomínaná Plzeň je krásny príklad veľmi podobný Bratislave - 6 radiál, 3 linky, interval v špičke od 3'. Bratislava - 6 radiál, 8 liniek, interval od 8'...
Reply on: ufo #210531:
Nič sa nezmenilo? Veď sa úplne zmenila organizácia električkovej dopravy. Či to, že namiesto 3 liniek na radiálu s 12-minútovým intervalom sú 2 s 8-minútovým, nie je pre Teba dostatočne veľká zmena? Považujem 2-linkový variant za optimálny pre Bratislavu, keby sme mali charakter siete ako Plzeň, bolo by to o inom, samozrejme. Treba zohľadniť aj to, že ľudia mnohokrát už na električku z niečoho prestupujú, niekedy ešte na to niečo prestupujú z niečoho iného a nechce sa im počas polhodinovej cesty prestupovať 3-krát. A ak sa im chce, majú možnosť aj teraz.
Reply on: Vladimír #210516:
Súhlasím. Robiť kozmetické úpravy bez koncepčných zmien nemá zmysel. Doteraz sa nič nezmenilo, po uzavretí trate na stanicu logicky linky na hl.st. zanikli. Ale stále v podstate zostal neprestupný linkový variant s linkami zovšadiaľ všade okrem hl.st. (príklad cesta linkou 4 od Polusu na Trn. Mýto umožňuje prestup na linku 9 takisto na Špitálsku) Rovnaké kozmetické úpravy sa chystajú v trolejbusovej doprave. Toto šotoušské hranie sa s linkami bez zásadného zosškrtania počtu liniek nikdy nič neprinesie, len chaos.
Reply on: MatejBA #210529:
O vchod nie ale o štyroch ..., ktorý sa uzniesli za väčšinu...
Reply on: david1 #210528:
Tak ale nezabudaj, ze minimalne o 1 vchod ta elektricka pride, lebo nejde tam Tram-Train, nejde to pod Dunaj a nie je to podla predstav urciteho spevavca ?
Reply on: Petto #210527:
Ak to bude jednolinkový variant tak počítam s int.4 min.
Pešia dochádzka na Hodžovo + zácpy.... mne to vychádza pre spádovú oblasť Farského určite rýchlejšie a pohodlnejšie.
Reply on: david1 #210524:
No podla mna teda nie. Pre spojenie Petrzalka - "Obchodna" uz su dnes 83/84, ktore obsluhuju vacsie uzemie ako elektricka L1. A naco by mali prestupovat na Farskeho na L1 predsa ?
Reply on: Petto #210518:
nie, vodic si iba presadne do druhej kabiny a vyrazi opacnym smerom (joke)
Reply on: Valec #210523:
Aha aspoň že tak,len ten počet 150kusov do starých vozov sa mi nezdal aj ked to bude asi tak že v 150tych vozoch sa nebude prerábať jeden starý ?
Reply on: 810zssk #210508:
Podľa mňa bude relácia Petržalka- Obchodná využitá dostatočne. Zvyšný úsek tiež určite viac ako v súčasnosti. Preberie na seba čiastočne ludí z L83,84,93.

Aj L95 bola velmi atraktívna a využívaná pokial išla priamo po Starom moste.
Reply on: petoo #210520:
Lístok z karty bude možné kúpiť v každom vozidle. Nové vozidlá majú OCL predpripravené, staršie budú mať po jednom novom OCL.
Reply on: birch #210504:
Rozoberá sa celý označovač na asi 100 kúskov, nakoľko okrem výmeny predného krytú je potrebná výmena aj dvoch kovových dielov (tvoria ich kostru celého zariadenia), keďže bez toho by CL takej surky nebolo možné vložiť dnu. Zároveň sa vymieňa (preprogramuje?) jeden čip, v ktorom je zakódované, čo sa ma na lístok tlačiť.
Reply on: petoo #210520:
Funkciu elektronickej penazenky, maju nove oznacovace uz zabudovane:)
Reply on: TeBeCe #210515:
Ale soriek so starými označovačmi je "len" 101 , ked už je to nutne ja by som toto urobil na SU 15 kde sú pri 2.dverách dva čo by nerobilo až taký problém.

Jaký je vlastne plán s tými novými označovačmi od kedy sa to plánuje spustiť? lebo pochybujem že pokiaľ to ma byť v dohľadnej dobe tak tu budeme mať len 150 vozidiel ktoré majú teraz staré označovače. Ak to ma teda fungovať na možnosť kúpiť si lístok z karty tak ďakujem pekne za takú službu ktorú bude možné využiť len v prípade že dôjde "správne" vozidlo...
Reply on: Petto #210517:
Vychadzam zo sietoveho intervalu. Ak budujeme elektrickovu trat na najvacsie sidlisko s cielom prevadzkovat tam dopravu v horsiom intervale ako na inych radialach v meste, nieco je zle.
Reply on: 1adad1 #210511:
A na Molecovej co ako ? Sama vzlietne na 2. kolaj ?
Reply on: 810zssk #210508:
Tie 4 minuty mas odkial ? Take nebude urcite aspon nie celodenne

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.