Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nejako sa mi nedarí vygoogliť čo znamená skratka na pečiatke na cestovnom lístku "SPS Bratislava"? Tipnem si: Stredisko prevádzkových služieb? Ako sa teda volá oddelenie v ZSSK pod ktoré patria sprievodcovia?

Predpokladám, že niektorí patria pod Nové Zámky. Tu na západnom Slovensku je koľko takých miest?
tak by mohli dat nejakú novú linku napriklad od Mlynské nivy na smer TESCO Lamač , z račianského mýta chodi iba 63 a to ešte nechodi každu chvilu nie ako iné linky ))!?
Reakcia na: Ike #210546:
Ak si pozrel moju mapu na googli, tak som spravil variant so 4 linkami ktore viac menej pokryli vsetky trate (co sa pouzivaju) 🙂 Ale tak nic to nezmeni 😃
Reakcia na: Rubber38 #210545:
Cieľom môjho príspevku nebolo vymyslieť linkové vedenie (na to by som potreboval podstatne viac času), ale poukázať na to, že je možné zhotoviť systém, ktorý spĺňa 2 požiadavky:
- počet liniek je minimálny s využitím väčšiny tratí
- v rámci električiek je možné cestovať na jeden prestup všade

Ak sa dá počet liniek ešte zredukovať, tak to spravme. Ale ak máme 6 radiál (rátajúc HLST ako samostatnú), tak potom je minimálny počet liniek minimálne 3. ? Tvoje argumenty sú samozrejme zmysluplné.
Reakcia na: Ike #210541:
V prípade zrealizovania tvojho návrhu:
- račianska radiála (v úseku od Vinohradov do centra) má celodennne rovnakú kapacitu, ako karloveská
- pri existencii liniek 68 a 96/196 linkou 5 nikto do Ružinova nebude chcieť cestovať (okľukou cez celé centrum)
- navyše, ružinovská radiála určite nebude mať takú vyťaženosť, ako dobudovaná petržalská
- ako je spomenuté nižšie, konečná na Jungmannovej je (pravdepodobne len dočasná) blbosť, keď už, tak je vhodnejšie mať obratisko niekde cca pri Technopole pre (ideálne) špičkovú linku (na Vinohrady napr.?)
- zo Zlatých pieskov sa nedá rozumne dostať na nábrežie, resp. k Mostu SNP
- linka 4 je na západnej časti mesta najviac vyťaženou, zatiaľ čo na východnej by tam stačili K2S, v opačnom garde platí to isté o linke 2. Riešením by bolo dajme tomu prehodiť ich konečné napr. v západnej časti mesta, čím by sa zároveň odstránil problém, že:
- dúbravčania cestujúci na račiansku radiálu sú donútení cestovať okľukou cez južný okraj centra

(toľko pár protiargumentov, čo ma behom minúty napadli)
elektricka do petrzalky: mozte si ist nakupit do billy a mozte ist naspat...i love bratislavska MHD❤
Reakcia na: Ike #210541:
No neviem, v tvojom navrhu mi linka 1 a linka 5 pridu ako totalne nezmyselne linky. Tvoj navrh by som (pozor, sotonavrh) upravil trochu:
- L1 presunul zo ZST Nove Mesto do Ruzinova. Miesto L1 by mohli niektore spoje L2 zachadzat k Novemu Mestu (naco zvlast linka pre 1 obratisko?)
- L3 predlzil z Jungmannovej po Janikov dvor (po predlzeni trate tam ten uvrat predsa zanikne a kedze neni obratisko, nemalo by tam co koncit. + pochybujem, ze z okolia Jungmannovej by bolo tolko ludi, aby tam muselo byt zvlast obratisko
- L5 uplne zrusit.

Aj po tychto zmenach by ti ostala dostupnost na 1 prestup.
vy ste vsetci taki mudri....nechce niekto ist do beusu, a zmenit to tam cele???
Príklad (teda nehovorím, že toto je jediné ideálne riešenie) jedno-prestupného električkového systému v BA s vyznačením prestupných bodov. Samozrejme, o jednotlivých radiálach sa dá polemizovať. Pravidelný interval 8 minút. Ospravedlňujem sa za grafickú neprecíznosť (po grafickej stránke som to spravil za 15 minút).
Reakcia na: rasto.f #210538:
Základom bola premisa, aby bol v celom meste pohodlný a atraktívny prestup na každú radiálu, teda aby v rámci pohybu po električkovej sieti bol potrebný max. 1 prestup. Ale uznávam, že v podmienkach BA je toto ťažko reálne (jednak tu nemáme takto výrazný okruh a jednak pohyb po tratiach v meste je ukrutne pomalý a takto riešené trasovanie by znamenalo, že podstatná časť jazdného času by sa obetovala v prospech tour de centrum).

K prvej vete: presne tam som smeroval. Tieto polradiálové konečné majú zmysel, no nie na každej radiále sú (Ružinov, Petržalka [?]). Každopádne 1+1 linka na radiálu by bolo ok.
Reakcia na: rasto.f #210537:
A ako by si to riesil v 1 linkovom variante? Takto? https://goo.gl/NzLiOx 🙂
Reakcia na: Ike #210535:
Ten úvod je pravda a riešením je napr. v BA ukončenie časti spojov na ŽST NM, Vinohrady alebo KV.

K tomu obrázku - máš tam zbytočné okružné jazdy okolo centra - prečo nie linky Východ-Západ, Sever-Juh + 2 posiláky?
Reakcia na: S499.1023 #210534:
Haha, takže ak do centra vstupujú z východu 3 radiály a v centre sú 2 trate, tak potrebujeme 7 liniek bez možnosti prestupu, večer a cez víkend s "atraktívnym" intervalom 15 min? ? Sorry, ale extrámne pomalej MHD takto ešte pomáhane 15min čakaním na "nosné linky" = motivácia prečo MHD nepoužívať.
Reakcia na: S499.1023 #210534:
Alternatívne trate v centre sú v Bratislave naviac argument pre jednolinkový variant, kedy je možné ísť každým spojom priamo alebo s prestupom na alternatívnu trať.
Pri dvojlinkovom variante si treba počkať na príslušný priamy spoj, nakoľko s prestupom sa dá dostať len na tú istú trať a nie na alternatívnu ( napr. od Polusu).
Takže cez víkend super atraktívne raz za 15 minút.
Reakcia na: rasto.f #210533:
Ja som kedysi navrhol toto. Nemám to podrobne prepracované, ale princíp by bol ten, že každá linka by mala svoju radiálu a navyše by obsluhovala aj časť druhej radiály. Keďže počet cestujúcich vo vozidle rastie v radiálovom systéme +- lineárne od konečnej do centra, jedna linka by mohla znamenať zbytočnú kapacitu v oblasti konečných (ak sa predimenzuje) alebo slabú kapacitu v oblastiach širšieho centra (ak sa poddimenzuje). Ale biť sa za to nebudem ?
Reakcia na: rasto.f #210533:
Spomínaná Plzeň je hlavne príkladom toho, že má úplne iné usporiadanie električkovej siete. Nemá napríklad alternatívne trate v centre.
Reakcia na: Majo #210532:
Práveže väčšinu ciest máš s 1-2 prestupmi už teraz (lebo tram nejde všade), akurát v 2 linkovom variante prestupy len komplikuješ (obvykle nemáš inú možnosť ako ísť prestupom a čakaním 10-15' na tú správnu tram). No a čerešničkou je že tento systém neumožňuje prestupy ani medzi tram navzájom...

Spomínaná Plzeň je krásny príklad veľmi podobný Bratislave - 6 radiál, 3 linky, interval v špičke od 3'. Bratislava - 6 radiál, 8 liniek, interval od 8'...
Reakcia na: ufo #210531:
Nič sa nezmenilo? Veď sa úplne zmenila organizácia električkovej dopravy. Či to, že namiesto 3 liniek na radiálu s 12-minútovým intervalom sú 2 s 8-minútovým, nie je pre Teba dostatočne veľká zmena? Považujem 2-linkový variant za optimálny pre Bratislavu, keby sme mali charakter siete ako Plzeň, bolo by to o inom, samozrejme. Treba zohľadniť aj to, že ľudia mnohokrát už na električku z niečoho prestupujú, niekedy ešte na to niečo prestupujú z niečoho iného a nechce sa im počas polhodinovej cesty prestupovať 3-krát. A ak sa im chce, majú možnosť aj teraz.
Reakcia na: Vladimír #210516:
Súhlasím. Robiť kozmetické úpravy bez koncepčných zmien nemá zmysel. Doteraz sa nič nezmenilo, po uzavretí trate na stanicu logicky linky na hl.st. zanikli. Ale stále v podstate zostal neprestupný linkový variant s linkami zovšadiaľ všade okrem hl.st. (príklad cesta linkou 4 od Polusu na Trn. Mýto umožňuje prestup na linku 9 takisto na Špitálsku) Rovnaké kozmetické úpravy sa chystajú v trolejbusovej doprave. Toto šotoušské hranie sa s linkami bez zásadného zosškrtania počtu liniek nikdy nič neprinesie, len chaos.
Reakcia na: MatejBA #210529:
O vchod nie ale o štyroch ..., ktorý sa uzniesli za väčšinu...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.