Mas pravdu v tom, ze ludom skor prekazaju rozne dopravne kiksy ako samotna rychlost. Resp. lepsie povedane, bezny cestujuci nema oci prilepene na tachometri a nesleduje ci vodic prekrocil, alebo neprekrocil povolenu rychlost a tak sa stava, ze napr. pri prudsom zabrzdeni zavinenym roznymi okolnostami sa sem tam utrusi poznamka soferovi o tom, ze by mal rychlost dodrziavat...pricom vacsinou, aspon z mojich skusenosti, autobus ide uplne v norme...uz z cias minulych si pamatam, ze som si myslel, ako tomu vodic na troleji pridal, jednym ockom kuknem na tachometer a mal tam 35 (ale to zase boli este 15Tr)...skor uz by som problem videl v odstupe vozidiel.
Inak trestat vodica za meskanie povazujem za absurdne...samozrejme ak to nerobi vyslovene naschval.
Typická situácia na Prístavnom moste: Idú za sebou 96(/196) a 98. Uj za volantom CapaCity sa na Karosu pred sebou lepí na odstup menej ako sekundu. Môže kedykoľvek spôsobiť nehodu - na moste, na zjazde z mosta, na križovatke s Ul. Mlynské Nivy, na zastávke Prístavný most... Bol niekedy upozornený na dodržiavanie bezpečného odstupu? Podstatné je sledovať, či nejde 61km/h po Bajkalskej... ?
1) Ja som povedal, že tá nálepka neznamená maximálnu rýchlosť s cestujúcimi.
2) Tá nálepka MÁ značiť maximálnu prevádzkovú rýchlosť ale, ako som už raz uviedol, DPB si tam lepí, čo ho napadne.
Chyba/nečinnosť odborov.. môže byť.. resp. v prípade nočákov to už prvé ovocie prinieslo.. po rokoch sa pridávali minúty do jazdnej doby nevyjazditeľných liniek. A to preto až teraz, lebo kým dpb nezačal kontrolovať rýchlosti (a brať prémie za ich prekračovanie), za cenu prekročenia MPR boli vyjazditeľné všetky nočáky s ich pôvodnými chronometrážami.
Neviem o veľa prípadoch, kde by sa nehody stali skrz prekročenie MPR.
Ono sa toto jeden čas riešilo aj u trolejbusov, že "cestujúci sa sťažujú na rýchlu jazdu" a potom každý, kto prekročil 55, bol upozorňovaný... ale v skutočnosti sa ľudia väčšinou sťažujú na zlú techniku jazdy (prudké brzdenie, rozjazdy), pochybujem, že nejaký cestujúci si kontroluje, či ide vodič 50 alebo 57.
Je to môj subjektívny názor. Nič som nestanovil a nikto sa tým nemusí riadiť ? Vychádzam z vlastných vodičských skúseností: nie je priestupok ako priestupok: je rozdiel ísť drzo na červenú, alebo ísť 80 kmh okolo základnej školy a je rozdiel, keď máš v poli značku "začiatok obce" a o 10 metrov za ňou zrýchlenie na 70 kmh. Ak prejdeš tých 10 m rýchlosťou 70 kmh, spáchal si priestupok, no zhodneme sa, že závažný rozhodne nebol. Kde je hranica, to ti povedať neviem.
A kto stanovil, že práve ty alebo vodič MHD určuje, kde je hranica medzi bagatelným a nebezpečným priestupkom? A DPB trestá vodičov za meškanie spôsobené vyššou mocou? Ak áno, tak je to opäť zlyhanie odborov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
2) Tá nálepka MÁ značiť maximálnu prevádzkovú rýchlosť ale, ako som už raz uviedol, DPB si tam lepí, čo ho napadne.