A nie je niekde v predpise alebo v pracovnom poriadku ustanovenie, že musíš dodržiavať MPR? Ak áno, tak to môžeš mať ako porušenie zmluvy a tým pádom aj dôvod na krátenie prémií.
Áno, ale je priama súvislosť medzi porušením MPR a vznikom nehody? Nehovoriac o tom, že za nehody sú vodiči tiež dosť dlhodobo postihovaní (iba za tie z ich viny..)
Jasné, to by mali riešiť ako sa jazdí s ich vozmi za ich peniaze. Preto nech objektívne berú peniaze za nadspotrebu, prípadne za skutočne nehospodárnu jazdu (cez nerovnosti vo vozovke, na zastávkach..) ale toto sa nerieši a namiesto toho sa rieši rýchlosť.. ktorú síce môžu najlepšie objektívne zmerať, ale čo sa týka zaobchádzania s vozidlom alebo na kvalitu poskytovanej služby má najmenší vplyv. (Nehovoriac o tom že prekračovaním MPR vodiči doháňali meškania, prípadne krátkodobým prekročením MPR stíhali napr. na semaforoch zelenú vlnu čo mohlo mať pozitívny vplyv na spotrebu (redšej na krátky úsek tomu pridať a potom sa dogúľať do zastávky za križovatkou, ako zabrzdiť, počkať celý cyklus a potom sa z 0 rozbehnúť.)
Kedze plati objektivna zodpovednost, potencialne sa ho tyka aj porusenie pravidiel cestnej premavky. Nehovoriac o pripadnej nehode a obraze spolocnosti v ociach verejnosti ak sa ukaze ze zamestnavala vodica ktory ignoroval MPR.
Ja sa zo spomalovania MHD netesim, ale urcite je v kompetencii DPB riesit ako sa jazdi s ich vozmi za ich peniaze.
- Ak chce zamestnávateľ dbať na dodržiavanie pravidiel a brať prémie za ich porušovanie, tak by to mali byť pravidlá, ktoré ovplyvňujú kvalitu služby a náklady (nebezpečná jadza, jazda v predstihu, prudké brzdenie, nadmerná spotreba). Mal by byť schopný obhájiť zmysel tých pravidiel pred zamestnancami. Aký zmysel a vplyv na kvalitu a náklady má prekročenie MPR? Aký prínos má meranie rýchlosti?
- Prezentácia vlastných zamestnancov v médiách ako nebezpečných nesvojprávnych opíc, ktoré treba kontrolovať cez GPS - to je naozaj na zamyslenie.
OK, to máš pravdu že brať nadstavbovú zložku mzdy je rozdiel oproti pokute. U zamestnávateľa kde robím na hlavný prac. pomer nám úplne zrušili nadstavbovú zložku mzdy len tak bez udania dôvodu (treba šetriť) (samozrejme bez zvýšenia mzdy). Takže teoreticky to môžu aj v DPB. Akurát pokiaľ viem tam je v kolektívnej zmluve že pri každom krátení prémií musí byť zamestnanec o tom vyrozumený a musí byť udaný dôvod. A ten dôvod by možno bol napadnuteľný, alebo minimálne by sa možno dal použiť obratom proti vedeniu DPB.
Tak ako si pamätám cca týždeň -dva bola u električkárov akcia (ešte x rokov dozadu) že všetkým vodičom pozerali kartu za celú službu a sledovali dodržiavanie rýchlosti na všetkých úsekoch - kríženia, výhybky, prejazd obratiskom, ... Pokiaľ som nastupoval niekde uprostred trasy (napr. v meste), alebo niekde na radiále smerom na konečnú, tak som sa mohol spoľahnúť že elina, ktorá mala podľa cp odchod pred 2 minútami ešte určite nešla...
Prave naopak, vodic autobusu ma ovela tazsie vozidlo so znacne dlhsiou jazdnou drahou a v nom casto aj stovku ludi. Preto by zodpovednost za priestupky mala byt este vacsia.
Na druhej strane, ist 50 na 50ke a 70 na 70ke je v poriadku a CP by na to mali byt nastavene. Snad nechceme skoncit ako SADky s ich spanilymi jazdami 50kou mimo obce. To nema s atraktivnou MHD nic.
Znova zopakujem svoj názor, že luďom na určitých pozíciách by sa málo zakázat brigádnické jazdenie - na dojazde pravidlá CP neplatia? A podnik ťa nepokutuje, podnik ti len berie prémie. Nikdy, skutočne nikdy by som si nepomyslel, že budem obhajovat DPB ale pri takomto zvrátenom myslení musím.
No vidíš. A ja to vidím presne naopak - tak ako nitrianski policajti. Ja ťa teraz budem sledovat, Či nebudeš papulovať, že Delfín zmanipuloval výberko alebo že Jurajkovský zašmelil PKO - oni si tiež prisúdili morálne právo porušovat zákony.
Tam kde je 70tka zvyčajne chronometráž počíta so 70tkou.
No to s tým morálnym právom brali viac menej aj policajti. Či už pri meraní rýchlosti, ale už som zažil veľakrát že tolerovali napr. pri riadení križovatky jazdu autobusu po el. páse, po vyšrafovanom, atď... aj keď to je taká svojpomocná preferencia (na Balkánsky spôsob..)
Ale v DPB zistili že na prémiach vodičov sa dá ušetriť veľmi veľa €. A určite si pamätáš ten článok čo bol na topkách a iných renomovaných portáloch ako sa cestujúci sťažujú na divokú jazdu vodičov MHD a že tomu urobia v DPB koniec, lebo už môžu všetkých sledovať cez GPS. (a to tiež niečo stálo).
A to je už iba čerešnička na torte že prémie berú aj za prekročenie rýchlosti na dojazde, čo s cestujúcimi nemá nič spoločné, alebo ak ide vodič po Galvaniho, či Bajkalskej 61 kmh (dlhá rovná cesta), ale do 90 stupňovej ostrej zatáčky môže ísť aj 45 kmh, tam rýchlosť neprekročil, to je ok.
Alebo že oficiálny dôvod sa volá nehospodárne narábanie so zvereným vozidlom (žeby preto že za rýchlosť môže skutočne pokutovať iba polícia?), ale keď niekto prejde v 40tke hocijaké jamy hrboly, tzv. "hupáky" a berie všetky výtlky po ceste, ak neprekročí max. rýchlosť, všetko je ok..
Tak neviem ako u vás, ale v Nitre mám aj takú skúsenosť, že polícia riešila vodiča MHD obzvlášť prísne práve preto, že nie je "hocijaký" vodič, ale profesionál, ktorý si porušenie pravidiel cestnej premávky jednoducho nesmie dovoliť.
To je už chyba "hlúpeho" DPB ak to tak mám povedať. Jedná vec je, že vodiči sú často hanbou, no tváriť sa, ako keby na jedno vodičské kreslo čakalo 20 nezamenstnaných na Slovensku je trocha irónia.
DPB by sa mal venovať iným veciam ako prekročenie MPR o 11 kmh. Ja viem, že teraz možno poviem blbosť, ale vždy to beriem tak, že autobus (alebo iné vozidlo MHD ) má určité "morálne právo" robiť niektoré priestupky.
Linky, ktoré majú trasovanie cez úseky s 70 kmh by sa mali využiť na lepšiu chronometráž. Cestovný poriadok by mal byť prísnejší a vodiči by na 70 kmh mali mať možnosť dohnať meškanie. Naopak, ak by nemeškali, mohli by pokračovať 50 kmh. Podľa mňa práve 70kové úseky sú ideálne na vyrovnávanie CP
a preco by mal ist 70??? to mu akoze prikazujes..vies co je konstrukcna rychlost vozidla priklad mercedes capacityy ma konstrukcnu rychlost 60 takze jednoznacne by nemal prekracovat tu 60 a ked je na pristavnom moste 90 a pojde 59 nic nemozes povedat....a tebe by sa lubilo keby ti stale sef stahoval prachy za rychlost..ved su to tvoje peniaze.ty zarabas nie prerabas...uvedom si ze vela soferov ma rodinu a tie peniazu su pre nich...za druhe su grafikony zle to treba prvorade upravit...to ma akoze chodit aj zime kde je 70 70tkou radsej pomalsie a bezpecnejsie
70 je maximálna povolená rýchlosť. To znamená, že kľudne môže ísť aj 55 kmh. Meškanie sa toleruje, lebo ťažko dokážeš kedy je objektívne (pomalý voz, zápchy, dlhé pobyty na zastávkach..) a kedy subjektívne. Náskok nemôže byť nikdy objektívny. (Jedine pri dráhových vozidlách ak na zastávke blokujú veľa vozov zasebou.)
Rýchlosť vidia podľa gps na monitore na dispečingu (a ešte na vybraných pracoviskách divízie autobusy) Vodič nevie koľko presne ide lebo tachometre zvlášť na starších vozoch nadmeriavajú, niektoré môžu teoreticky aj podmeriavať.. a vždy tu jazdia aj vozy ktorým tachometer nejde vôbec (ale tam by sa vodič mohol odvolať že fakt nevie koľko ide..)
Na miestach kde je povolená 70 nech idú 70. A na ostatných nech sa riadia cp. Ostatné, kde sa zaznamená ako rychlo idú, keďže tachografy nepoužívaju?
Jazdné doby - museli by zmeniť cp všetkých liniek, aby aj tie prestupy boli ok...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Jasné, to by mali riešiť ako sa jazdí s ich vozmi za ich peniaze. Preto nech objektívne berú peniaze za nadspotrebu, prípadne za skutočne nehospodárnu jazdu (cez nerovnosti vo vozovke, na zastávkach..) ale toto sa nerieši a namiesto toho sa rieši rýchlosť.. ktorú síce môžu najlepšie objektívne zmerať, ale čo sa týka zaobchádzania s vozidlom alebo na kvalitu poskytovanej služby má najmenší vplyv. (Nehovoriac o tom že prekračovaním MPR vodiči doháňali meškania, prípadne krátkodobým prekročením MPR stíhali napr. na semaforoch zelenú vlnu čo mohlo mať pozitívny vplyv na spotrebu (redšej na krátky úsek tomu pridať a potom sa dogúľať do zastávky za križovatkou, ako zabrzdiť, počkať celý cyklus a potom sa z 0 rozbehnúť.)