takže skrátime aj 83 naspäť po dostihovú, lebo ďalej kopíruje 95ku? ?
Osuského predsa obslúži aj L95 s hustejším intervalom ako 99 a doplnkovo aj 92/192
čo si asi vravím alebo nevravím nechajte na mňa, hovorcom sám sebe som len ja.
84 ide v 80% trasy rovnako ako 83. Je to zbytocna nakladnost ak sa dnes dopravny podnik bori vysokymi nakladmi, ktore treba udajne stale skresavat a stale nedostatkom autobusov, hlavne v spicke.
Ovsiste je a aj nadalej by bolo dobre obsluzene aj za takejto zmeny. 68,96,99 idu cez Ovsiste, maju aj 88 a 87. Mali by aj kvalitny a rovnako dobru obsluhu smerom do centra, Stefanikovu a Dubravku. Hej, s jednym prestupom.
Preco neurobit to tak, ze zrusime 83 a nechame 84? Jednoducho preto, ze 83 obsluzi viac ludi v tomto konecnom useku, na konci je Technopol, co je vyznamna budova a zaroven by neexistoval prestup smerom na Osuského a Romanovu.
áno. ak to už nie je vymyslené, tak by sme to museli vyvinut a vymysliet my v spolupraci s inymi. no a?
ale mam za to, ze tieto prevadzkove tazkosti boli zvladnute, ked tento variant presadzovala EU aj prvy krat sa tento ideovy navrh objavil v 2003 v spolupraci MDPT SR a ministerstva priemyslu Talianska.
Nie som z Ovsišťa,ale to čo navrhujete,je chobotina. Spomeňte si na nedávnu minulosť keď skrátili L83 po Dostihovú dráhu.To bolo haló,však.Teraz vy chcete dokonca zrušiť L84. A to nechodí cez vikend. Veď nevedie k Rovniankovej,tak ju treba zrušiť.Však nás to bolieť nebude.To si asi vravíte.No aj v Ovsišti žijú ľudia ktorí chcú mať spojenie na úrovni.Vo vašej pešej dostupnosti sú L68,L83,L92,L95,L96,L99.Čo tak 2-3 zrušiť alebo skrátiť po Dostihovú dráhu.To by bolo haló,čo?
Určite by sa pri tom vo vsetych nasich ustavoch vyvinuli jedinečné riešenia a systémy. A koľko by to nakoniec stálo je už menej dôležité.. A to, že sa to všetko do tej dvojrúry nezmestí by nám došlo až potom, kedy by 'metro' zostalo stáť, keďže na filiálnom čaká regio na príchod tgv (máš aspoň základný prehľad o trakciach a zabezpecovacich systémoch ?) a ako na potvoru všetci využívajú tú istú rúru lebo splnomocnený oprávnene požiadal a myslel si, aké vynikajúce to bude. Všetci by na to kývli.
Dnes som si na zastávke Alexyho všimol, že CP liniek 83 a 84 tam majú uvedený už aj stĺpec pre školské prázdniny. Obe linky budú aj cez prázdniny (pracovné dni) v preklade od rána do večera.
Linka 83 pôjde v sedle v 15-minútovom intervale - čiže rovnako ako teraz cez školský rok a v rovnakých časoch. V popoludňajšej špičke bude 12-minútový interval - čiže to ako cez doterajšie prázdniny.
Linka 84 pôjde v sedle v 15-minútovom intervale - čiže tiež rovnako ako dnes. Poobede každých 12 minút.
Skvelé je aj to, že večerná premávka bude na linke 84 v oboch smeroch tak ako teraz do cca 22:40 h z centra mesta (rovnaké odchody ako cez školský rok). Akurát, že tam tú poslednú hodinu okolo 22 h je 30-minútový interval, takže preklad s 83-kou je rozbitý, ale stále je to lepšie ako 34-ka, ktorá končila už po 21 h (cez prázdniny už po 19 h).
ZHRNUTIE: Kým doteraz sme cez prázdniny mali v doobedňajšom sedle 83-ku s 12-minútovým intervalom (čiže rovnako ako cez víkend) a často to kapacitne nepostačovalo, po novom 83 s 84 vytvoria spolu 7,5-minútový interval. ?
Rannú špičku som nepozeral, ale odhadujem, že tam nenastáva zmena oproti doterajším prázdninám.
ak pripúšťaš, že sa nejedná ani o interpoláciu ani o extrapoláciu, potom sa nejedná o matematický (štatistický) výpočet. lenže potom tvoje tvrdenia nemôžu byť ani interpretáciou štatistických dát - lebo tieto dáta a príslušné výpočty vravíš, že nie sú, ani si ich nerobil. Potom sa však pýtam, na základe čoho tvrdíš to čo tvrdíš.
áno, presné čísla existujú. na súčasných obvodných úradoch pre sestnú dopravu.
a ak sledujes dennu tlac, tak vies, ze celoslovensky je cca 100 000 aut, ktore su stale v evidencii (blokuju EČV) ale auta uz realne neexistuju, len je problem ich odhlasit.
Ja neviem. Máš dva údaje - za celé územie SR a za Bratislavu. Kde tam vidíš interpoláciu? Interpolácia by bola, keby som na základe iných údajov (iných referenčných miest) Bratislavu odhadol. Ale ja vôbec nehovorím o odhade. Ty vravíš, že informácie sú- potom nie je dôvod nič aproximovať.
Domová schôdza dňa 19.1.2006 - 38 prítomných, 30.6.2010 - 43, 10.11.2010 - 20 prítomných, spolu po odrátaní duplicitných hlasov je to 64 rôznych vlastníkov domu, ktorý vyjadril súhlas s vykonávaním právnych krokov v tejto veci. Tento konkretny pripad nie je mozne vytrhnut z kontextu ostatnych - je to logické a aj právne pokračovanie predchádzajúcich krokov a hlasovaní. (hovorte mi tu niekto ešte niečo o vytrhávaní z kontextu!) Toto posledné hlasovanie bolo navyše len právnou formalitou, ani nie tak kvôli odsúhlaseniu žaloby ako takej, ale kvôli odsúhlaseniu nového právneho zastúpenia pre konania pred súdom (tzv. aktívna legitimácia). Vôľa súdne žalovať vydané rozhodnutia padla na domových schôdzach ešte v roku 2010. Toto je len ich pokračovanie.
nikto ani netvrdil, že podporujete žalobu na mesto. s tou vás nikto ani nespája a ani ja nie (hoci to naznačujete). a keď budete úprimný, tak priznáte aj to, že som Vám medzi štyrmi očami povedal, že ja proti električke ako takej nič nemám, ale vadí mi konkrétny projekt v ohladoch, ktoré budem spominat dalej, a ku ktorym ste sa prihlasili. a taktiez som Vam povedal aj to, ze moje kroky su len zvolenou strategiou a taktikou, ako dosiahnut svoje, ze som isiel schvalne cestou striktnych poziadaviek, aby ked dojde na kompromis, bolo z coho spustat a mat stale prijatelne riesenie. a tiez to, ze nas nikto neoklame a nevybabre s nami.
a.) ale tvrdím a Vy to priznávate, že podporujete napr. rešpektovanie EIA. V EIA sa explicitne uvádza v záväzných odporúčaniach napr. nasledovné: "Za zváženie stojí požiadavka vlastníkov bytových a nebytových priestorov na Rovniankovej 14, týkajúca sa revitalizácie Chorvátskeho ramena v súvislosti s touto stavbou. Táto požiadavka tak, ako je uvedená, by mala byť predmetom samostatného projektu so všetkými platnými právnymi náležitosťami." a 11 z 35 záväzných podmienok boli akceptovane prave nase pripomienky.
b.) tvrdím a Vy to priznávate, že podporujete zelený mestský Central park. tento požadujeme od roku 2006 a je našou alternatívnou víziou Petržalky k vízii, ktorú prezentuje súčasný územný plán.
c.) tvrdím a Vy to priznávate, že podporujete redukciu ciest, prinajmenšom v úseku Romanova - Pajštúnska (teda pri našom baraku)
My si teda sudne hajime veci, ktore aj Vy sam podporujete. A robime to tak, aby s nami nemohlo byt vybabrane.
Ak sa Vy stale spoliehate na to, ze budete akceptovany partner, tak prajem vela stastia, ale uz ste sa mohli poucit, ze to bude len vtedy, ak im posluzite na marketingove ucely ale kamaratstvo skonci hned ako budete chciet kvalitu a poriadne odvedenu pracu. ale to vam samozrejme neberiem a nijakym sposobom ani sa nestaram. a co je pravda, to je pravda, podporim vas v zmysle spolocnych prehlaseni kdekolvek som.
no ja sa na to spoliehat nemozem ani nechcem. skusenost mi hovori, ze keby som naivne veril a doveroval mestu, uz davno by sme boli obabrany.
a dohodli sme si taktiež to, že individualne kroky jednotlivych ucastnikov su len ich vecou a nestarame sa do nich.
hovorím niečo čo by nebola pravda?
len mi potom nie je celkom jasne aku mate Vy poziciu? Podporujete nas v tych vyssie zmienenych bodoch, ale zaroven tvrdite, ze ked to niekto nerespektuje, tak si mame nechat nasrat na hlavu?
Uroven mojho vystupenia na prerokovani uzemneho planu minuly pondelok bola len adekvatna snahe primatora konať systémom "zlodej krici chytte zlodeja". Slecna Vitálošová ho jednoznacne usvedcila, ze klamal, ked v aprili hovoril, ze 4-prudovka nebude, teraz uz zrazu ze mozno bude a Schlosser povedal, ze o nej prave rokuju s Petrzalka city. Preto s nou uplne suhlasim, ked vyzvala primatora, aby sa rozhodol, co vlastne chce tvrdit.
podobnym sposobom sa snazil o arogantne a manipulativne tvrdenia aj v mojom pripade. snazil sa spochybnit domovu schodzu - tak preco sa jej nezucastnil ako statutar majitela, ktory ma v nasom dome 3 byty? mohol! Mohol kedykolvek aj v minulosti predstupit pred ludi a vysvetlit im co a ako a celit im! Rovnako mohol aj v pondelok hajit a obhajovat preco si mysli ze bolo spravne, ze mesto a mestska cast pod jeho vedenim konali tak ako konali. nikto ho predsa nenutil vystupovat konfrontacne, ale on si to predsa len zvolil. nikto ho predsa nenutil, aby si volil konrontaciu a porusovanie prav druhych miesto korektneho dialogu. ked si to vsak predsa len zvolil, tak dostal adekvatnu odpoved!
čo koho trápi akým spôsobom v našom dome rozhodujeme? to treba brať ako fakt. fakt, ktorý je v súlade so zákonom a je robený transparentne a otvorene. a v agende, ktoru podporuje vyše desaťtisíc petržalčanov a aj Vy. prečo mal Ftáčnik potrebu to komentovať? On predsa nie je štatutár ani hovorca Rovniankovej 14, ale štatutár mesta! mal teda skôr vysvetlovať 4-prúdovku. Mal vysvetliť presné predstavu do budúcna. A čo sme sa z nich dozvedeli? že nevedia, že je to otázka UAŠ pod taktovkou Konrad a že sa vlastne dohadujú s Petržalka city. to je akože adekvátna odpoveď od primátora?
Martin, a rovnako nerozumiem tomu, prečo napríklad aj Vy riešite a komentujete akym sposobom funguje Rovniankova 14? Bývate tu? Počuli ste hádam mňa, že by som mal pripomienky k fungovaniu Lepšej dopravy?
ale dovolím si teraz jednu otázku: mám chápať Vaše kroky "pragmatickym sposobom", teda že keď vám aktuálne bude vyhovovať tak sa budete snažiť ísť spolu s magistrátom, potom keď Vás odkopol, tak sme Vám boli zrazu aj my dobrý, veď tlak na mesto treba, a teraz keď Vám znovu hodili udičku, tak sa na ňu chytíte?
za prvé, som presvedceny ze si mylis interpretaciu s interpolaciou. interpolacia je aproximacia v ramci daneho suboru znamych udajov. extrapolacia je aproximácia mimo tento subor.
za druhe som presvedčený, že veľa mystifikácií sa deje práve pri interpretácii dáť, resp. tvrdenia nekorešpondujú s matematickýcm výpočtom.
kruhový objazd pôvodne projektovalo METRO Bratislava. Svetelná križovatka bola nakoniec realizovana, lebo je lacnejsia a jednoduchsia na vybudovanie. To je vsetko.
Kruhový objazd podobných charakteristík majú v Nitre (križovatka Štúrova - Bratislavská).
Vlastne na Nitre je možné demonštrovať priaznivý vplyv obchvatu na dopravu v meste, ktorej sa výrazne uľavilo. problémy sa nevyriešili, ale výrazne sa uľavilo.
• za zapchu na mostoch moze ani nie tak centrum ako nevhodna organizacia dopravy a v niektorych pripadoch v kombinacii s nedostatocnou kapacitnostou ciest. nie je to problem centra ako takeho. Je to rovnake na Racianskej, v Ruzinove aj vo Vrakuni, ci Biskupiciach.
• vlastne, teraz to hovoris aj ty, len s tym rozdielom ze nie preto, ze by MC boli cielom (startom) ale pre nevhodnu organizaciu dopravy.
• po zruseni bus pruhu sa jednak auta rozptylia do dovjpruhu, cize sa odstrani lievik, ktory je pricinou zapch na tejto trase a zvysi sa plynulost celeho tahu Staromestka - Stefanikova - Prazska/Sancova. Rozptyl je na kazdej krizovatke, teda tie vyznamnejsie: Suche myto, krizovatka na Palisády, a následne SAV.
• transport z D1 a z D2 ako ani z R7 neodstrániš, len ho nevedieš krížom cez mesto ale odvedieš po jeho obvode.
samozrejme, že vypichávam fakty, ktorí mi vyhovujú. nie som si však vedomý, že by som ignoroval fakty, ktoré by mi už tak nevyhovovali. možno niektoré ukážeš.
• hej vsimol som si. ide cez Marcheg na Hlavnu a tu sa napaja na koridor do Trnavy.
• ten tunel by vyriesil presne to iste, co vyriesi ta nova trasa. len s tym rozdielom, ze by vyriesil cosi navyse - podzemnu spojnicu Petrzalky so Starym mesto a umoznil by vybudovanie polovicu metra v Bratislave.
• dnes je faktom, ze tie peniaze, ktore sme mohli mat my na tunelove riesenie budu vyuzite lepsie. len nie v Bratislave ani na Slovensku. niekde, kde su taketo projekty nesabotuju sami.
Som prekvapený, že si absolvent Matfyzu, keď nevieš, alebo nechceš rozlíšiť odhad od interpretácie.
Pri odhade (povedzme, volebný prieskum) platí to, čo si napísal. Je iné, keď v Poltári sledujem preferencie volebných strán a spýtam sa desiatich ľudí, lebo by mi vyšlo, že 100 % bude mať SMER a iné, keď robím vzorku na najpestrejšom a najväčšom možnom súbore (povedzme, sci-fi 1 000 000 ľudí po celom Slovensku).
Pri interpretácii platí presný opak. Keď ti z preferencií za celé Slovensko vychádza, že 40 % volí Smer, nedáva Ti to žiadny zdôvodnený predpoklad aby si povedal, že v Bratislave-Starom Meste bude 40 % voliť Smer, alebo v Medzilaborciach, alebo v Dunajskej Strede.
Pri tvojom tvrdení, že ročný rast áut na Slovensku je 1% platí presne toto. Môže to byť 0,01 % v Medzilaborciach a môže to byť 7% v Bratislave - keď použiješ presnejšie výsledky, ktoré - podľa toho ako sa tváriš, tvoria objektívnu bázu tvojich tvrdení.
Teda ja neviem,ale také hluposti ako je kruhový objazd pri moste apollo mo´hlo niečo také napadnuť .. Má vobec ten chlap sťipku fantázie a vodíčák ??No kam by ho tam vrazil ??Kebyže,ešte tak písal a trasovaní električky smerom na slovnaft a blízske dediny,tak nepoviem nič.Ale toto ?? Ved ten chlap ani nevie o čom asi píše ....Pravdepodobne vobec nepozná problémy dopravy.preto su tu nekonečné zápchy,a ked sa mu nepáči,že mu pojde električka pod nosom,tak sa može velmi lahko stať,že sa vobec nedostane z domu von.Ludí treba jednoznačne dosta´ť z áut do verejnej dopravy,ktorá umožní život v tomto meste..A doprava,to nie je len individuálna,ale aj tá ktorá mu denne zabezpečuje základné potraviny ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier