Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Fíha, dva dni sa nepozriem na net a hneď je tu 40 nových príspevkov... Tak idem odpovedať pekne poporiadku:

- Info o príprave metra tu raz bude, len musíme dostatočne dlho otravovať správnych ľudí 🙂

- 7070 už síce mala byť pol mesiaca rozobraná a na ceste do Parsu, ale našťastie ešte jazdí (dúfam). Ale nie je to originál koženka, skôr by som nechal ako historičák č. 7053 (ex. 7021).

- SORy a Karosy... Už teraz by sa bez toho, aby sme nakupovali nové SORy, dali tie čo máme vypraviť v noci aspoň na nočáky 502, 505, 508, 509, 513, 514 a 517, ktoré chodia permanentne poloprázdne.

- SOR má už aj väčší autobus (ale nie mestský) C 10.5, ale kupovať pomaly začiatkom 21. storočia bus s manuálnou prevodovkou do mesta je podľa mňa blbosť. Btw. Rýchlosť SORu je celkom dobrá, keď je dobrý vodič.

- Jediná Karosa B 731 č. 3161 jazdí na linke 76.

- Spodné riadky na displejoch nie sú preto, lebo od septembra boli zrušené niektoré cieľové zastávky a pri tej príležitosti sa ich podarilo pokaziť... a všetky vozy dostali do pamäte nové zlé údaje.

- LEDky sú cool, na najnovších vozoch je nový typ, ktorý svieti aj cez deň pre zvýšenie kontrastu.

- Aj SORy sú také polo nízkodpolažáky. Linky 35, 41, 49, 51 a 58.

- Na zvyšné príspevky odpoviem až o 2 hodinky, lebo mi práve končí cviko v škole 🙂
Sufus>
No, podla mna to, ze aspon jeden voz je cistejsi, je lepsie ako keby boli spinave obidva (ako napr. na T3, to fakt vyzera hrozne..). A hlavne ked sa u nas vozy umyvaju len ked su na SP alebo VP v Ustrednych dielnach...co je priblizne raz za 1-1.5 roka...
PAPYR:Autobus Karosa B 931e stoji 3 200 000,-Kc, a Renault-city bus 7 500 000,-Kc.Takze kdyz chce DP novy autobus, tak si radsi koupi Citybus, protoze zaplati stejne penize jako za Karosu B 931e, a zbytek doplati Ministerstvo dopravy a spoju.Myslim si ze je lepsi koupit Renault, nez Karosu nebo Ikarus.
Este nieco k tomu metru.
Nasi predkovia boli v tomto smere trochu inteligentejsi. Ludia spomente si ako bola do Blavy zaustena zeleznica Vieden - Blava (popularne oznacenie elektricka je dost od veci). Vlaky sa tocili v centre mesta, kde bol zabezpeceny dokonaly prestup na MHD(ci ako sa to vtedy volalo). Este predtym sa nasim predkom podarilo vybudovat zeleznicu v linii BA-Raca - Predmestie - Filialka - Nivy - Petrzalka. V Nivach dokonca s odbockou na Dun.Stredu. Vsetky tieto trate, keby neboli bezhlavo zrusene pri budovani socialistickeho mesta mohli sluzit ako velmi slusny zaklad S-bahnu. Trat Predmestie - Filialka sice este sluzi, ale len nakladnej doprave co je tiez trochu nahlavu postavene, ked v centre mesta mozem nalozit vozen, ale ja ako cestujuci skoncim na hl.stanici(trosku mimo), alebo v horsom pripade na Novom Meste( uplne mimo). Zo strany ZSR (alebo este CSD) existovali snahy o vybudovanie hlavovej osobnej stanice v mieste sucasnej Filialky, mesto vsak o toto nejavi zaujem a vyjadrenia typu ze prestup na MHD je zabezpeceny na Predmesti a Vinohradoch uplne stacia na to aby si clovek urobil dojem aka je dopravna politika mesta.
Krasny pas uzemia, ktory ostal po byvalej trati Filialka - Nivy -Stary Most, kde by sa dalo este nieco vybudovat (alebo zakopat) nam vsak postupne zaberaju financne institucie ako VUB a Sl.poistovna.

Teda neviem kde ste zobrali hosi, ze VAL funguje v Rotterdame alebo v Parizi.
V Parizi je asi 7 km trat na letisko Orly s kapacitou 5000 ludi za den .
Potom to funguje v Taipei, Chicagu a slusnejsie v Toulouse a Lille.
Inak si myslim, ze pre nas dost draha hracka.
TeBeCe: A co když souprava couvá? Pak musíte zase zvednout přední sběrač, aby ten zadní nepošpinil ten přední vůz. 🙂
Ale jinak mi to stejně příjde takové nějaké divné. On ten sběrač je stejně vepředu vozu, takže ušpiní minimálně zadní část druhého vozu, a pak je sice jedn vůz čistý, ale druhý je zase (alespoň částečně)špinavý, a celek nepůsobí esteticky. To už je lepší když jsou oba vozy rovnoměrně zašpiněny. Znáte to, když se špína rovnoměrně rozetře, nikdo si ji ani nevšimne.

Papyr: Do tohohle moc nevidím, ale myslím, že o nějakém doplácení rozdílu nemůže být řeč. Možná jsou vyšší dotace na nízkopodlažní busy, ale počítám, že ten cenový rozdíl jen tak nepokryjou.
Cena normální karosy je asi 6,5 mil.Kč a cena Citibusu je asi 9 mil.Kč - informace jsou z druhé ruky, ale můžu je zkontrolovat, neb v pražských autobusech bývá cedulka typu : "Tento autobus zakoupil DP hl.m.Prahy v roce RRRR za x xxx 000,-Kč"
KLF>
Ja som hovoril o zberacoch na T6-kach. Tie jazdia len na zadny zberac. Pri T3-kach toto vsak nie je mozne, lebo nemaju vysokonapatove prepojenie v kuplovackach. A nejaky rozumnejsi dovod ma nenapada, lebo jazda na zadny zberac ma tu nevyhodu, ze prehadzovanie vyhybiek sa v tomto pripade robi uplne tesne pred vyhybkou ked je predny voz uz takmer na vyhybke (a nie vzdy sa podari)...
TeBeCe:
To si si robil predpokladam iba srandu s tymi zberacmi na elinach ???
Akoze odovodnenie, ze na nasich elinach je dvihnuty aj zadny zberac, preto aby predny nespinil zadnu elinu mi pripada.. no prinajlepsom nelogicke! Akoze predny zberac je hore tak, ci tak a ked je hore aj zadny, tak predny nespini zadny voz, hej ? Mno... dobre moj. 😉
TeBeCe: čo sa sťažuješ, aspoň máte BUSE... v Prešove po tom, čo na 7 vozidiel kúpili štítky BUSE, sa na ďalšie vozidlá rozhodli kupovať hnusné poľské šmejdy R&G Mielec... kazivé, škaredé, nefunkčné.
Renault CityBus... (tiež CintyBus :-)))) - na Slovensku je len jeden, prešovský č. 333 (ŠPZ PO-437AE). Počul som (neoverené, tzv. agentúra JPP), že v ČR ich dotuje ministerstvo či ký ďas podľa schémy "kúpte si namiesto Karosy B931 CityBus a rozdiel vám doplatíme". Fakt neviem, čo je na tom pravdy.

A ten Solaris... Jaj, jaj, v KE ho majú (aj v Ostrave) a ja som ho ešte naživo nevidel... 😞
A ked uz sme pri tych tabuliach BUSE... Taky panel priebehu trasy linky typu BS 170 by tiez nebol zly napad... :-))) Ale asi mozme snivat dalej :-))
http://www.buse.cz/vyr-bs170.html
DPB ma este jednu Karosu so zdviznou plosinou, ma e.c. 1111 a tiez jazdi ako nejaky skolsky spoj.

Ale ved v BA nemame len nocne a-busy. Fsak mame aj jednu nocnu trolejbusovu linku.. :-))
Inac pocet nizkopodlaznych vozidiel v SR aj mna dost stve. 1x I412 v Blave, nejake 2 kusy v Presove (CityBus), 4 Solarisy v Kosicach a dost. Len si tak zoberme Cesku republiku. Plzen: 32, Usti NL 35!, Karlovy Vary 13, Ml. Boleslav 13, H.Kralove 30 a cosi (stav 98) a k tomu kopec Astier, 21Tr, KT8 ... Zda sa, ze nasi kompetentni asi nezachytili ten trend. Ale ty City Busy sa mi fakt lubia. Mohli by sme ich par kupit.
Len jeden kus? A co robi DPB, ked ma to vozidlo nahodou poruchu? Ma ako nahradu nejaku povedzme Karosu so zdviznou plosinou, alebo ho nahradi normalnym vozidlom?

Este k (asi mojim oblubenym :-))) nocnym spojom. Ani ja nechapem, preco na nocakoch v BA jazdi len jedna trakcia. Vyhovaranie sa na "nocnu udrzbu" sa mi nezda - v Prahe jazdi 12 bus-nocakov a 8 elino-nocakov, v Presove 1 bus-nocak a 2 troleje-nocaky (btw. v piatok a sobotu su obidva 15Tr, inak jeden 14Tr a jeden 15.). Inde prevadzka elektrickych nocnych spojov teda ide i s udrzbou, preco nie v BA?

A este snad k metru: ked sa v BA nepostavilo za byvaleho rezimu, tak sa este dost dlho nepostavi. Kto by mal na to vziat peniaze a kde? Mesto na to zuuuufalo nema (nema pomaly ani na 15 Tr!) a stat mame rozkradnuty. A keby to aj zacal dotovat stat, je nutne pocitat s krikom ludi z inych oblasti Slovenska, ze preco sa davaju peniaze na metro a nie na X a Y a Z v ich regione.

K digitalnym stitkom: bol som vyslovene okuzleny, ked som sa v BA viezol novym 15TrM na l.c. 212 v useku Hodzovo nam - Zimny stadion a ono to vo vnutri malo informacny system! Len som sa trochu divil, ze predny (na kabine vodica) a zadny (za klbom) stitok ukazuju zo zasady volaco ine.

Inac pozdravujem tvorcov stranky, je totalne super.
Mame jeden nizkopodlazny Ikarus 412, premava ale iba na specialnej linke pre zdravotne postihnutych obcanov.
TeBeCe, COLOR -> LED signalky na BUSE su na snad vsetkych prazskych autobusoch uvedenych do prevadzky v r. 2000.

BTW: existuju v Blave nejake nizkopodlazaky? Ak ano, na ktorych linkach su nasadzovane?
peniaze na metro by sa dali vyuzit aj lepsie...
DP:

V Blave mame uz len jednu B731 o ktorej viem, a to voz 2141 - ostatne su prerobene na B732.
KLF:

SORy niesu super uz len preto, ze kupovat v roku 2000 bus s automatikou je jednoducho navrat o storocie. Ja viem, ze na pohlad su to celkom pekne autobusiky, a cestuje sa v nich dobre, ale vzi sa do role vodica - nekvalitna prevodovka, s ktorou treba posilovat, a este k tomu blbo umiestnena paka. Neustale pipanie, ktore sa rozlieha po celom voze - no, nechcel by som to pocuvat stale. A nakoniec strasne pomaly reagujuce dvere, signalizacia "nevystupovat" na takej urovni, ze by som to, byt vodicom, rozkopal.

Teraz si povies, ze som zaujaty - naopak, keby sa v SORoch zmenilo len zopar technickych detailikov, okamzite by som zmenil nazor. SOR je dobry bus - nie je to taka hrkalka, ako Karosa, ale zatial nema velku perspektivu.
Sufus>
To, ze u nas supravy T6tiek jazdia so zdvihnutym zadnym pantografom je uplne normalne. Je to kvoli tomu, ze ak sa pouziva predny zberac, tak uhlik z jeho list privelmi spini druhy voz...takze je to v podstate preto aby sa nespinil zbytocne ten druhy voz... Ak vidim supravu T6A5 jazdiacu na prvy zberac, prve co ma napadne je to, ze ma poruchu :-))

COLOR>
Mas pravdu, tie BUSE transparenty s LEDkami namiesto ziariviek su uplne super. A nie su len na tych K2Skach, ale su aj na poslednych SORoch a niektorych rekonstruovanych klbovych Karosach (napr. 1306) a mozno aj na dacom inom...

D3k0>
Kedysi davno si tu pisal, ze ludia v DPB sa hrali s tymi programovatelnymi transparentami tolko, kym nezrusili ten spodny riadok na tych bocnych tabuliach. Ale preboha jak mohli pokazit vsetky ??? To povymienali vo vsetkych ovladackach pamate alebo co ???
Mily KLF, vis proc v Parizi a Rotradamu jezdi VAL-metro?
Aby jim naspadly na povrchu baraky na hlavu, proto to jezdi na gumach a ne pokoleji.Muj nazor je ze metro je vlak.Jestli ze to jezdi na gumach tak je to neco jako trolejbus, ktety ma privod elektriny z bocni starny a ne z klasicke troleje.VAL-metro je fakt kravina, jako z celkoveho pohledu, alespon pro mne...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.