TeBeCe: čo sa sťažuješ, aspoň máte BUSE... v Prešove po tom, čo na 7 vozidiel kúpili štítky BUSE, sa na ďalšie vozidlá rozhodli kupovať hnusné poľské šmejdy R&G Mielec... kazivé, škaredé, nefunkčné.
Renault CityBus... (tiež CintyBus :-)))) - na Slovensku je len jeden, prešovský č. 333 (ŠPZ PO-437AE). Počul som (neoverené, tzv. agentúra JPP), že v ČR ich dotuje ministerstvo či ký ďas podľa schémy "kúpte si namiesto Karosy B931 CityBus a rozdiel vám doplatíme". Fakt neviem, čo je na tom pravdy.
A ten Solaris... Jaj, jaj, v KE ho majú (aj v Ostrave) a ja som ho ešte naživo nevidel...
A ked uz sme pri tych tabuliach BUSE... Taky panel priebehu trasy linky typu BS 170 by tiez nebol zly napad... :-))) Ale asi mozme snivat dalej :-)) http://www.buse.cz/vyr-bs170.html
Inac pocet nizkopodlaznych vozidiel v SR aj mna dost stve. 1x I412 v Blave, nejake 2 kusy v Presove (CityBus), 4 Solarisy v Kosicach a dost. Len si tak zoberme Cesku republiku. Plzen: 32, Usti NL 35!, Karlovy Vary 13, Ml. Boleslav 13, H.Kralove 30 a cosi (stav 98) a k tomu kopec Astier, 21Tr, KT8 ... Zda sa, ze nasi kompetentni asi nezachytili ten trend. Ale ty City Busy sa mi fakt lubia. Mohli by sme ich par kupit.
Len jeden kus? A co robi DPB, ked ma to vozidlo nahodou poruchu? Ma ako nahradu nejaku povedzme Karosu so zdviznou plosinou, alebo ho nahradi normalnym vozidlom?
Este k (asi mojim oblubenym :-))) nocnym spojom. Ani ja nechapem, preco na nocakoch v BA jazdi len jedna trakcia. Vyhovaranie sa na "nocnu udrzbu" sa mi nezda - v Prahe jazdi 12 bus-nocakov a 8 elino-nocakov, v Presove 1 bus-nocak a 2 troleje-nocaky (btw. v piatok a sobotu su obidva 15Tr, inak jeden 14Tr a jeden 15.). Inde prevadzka elektrickych nocnych spojov teda ide i s udrzbou, preco nie v BA?
A este snad k metru: ked sa v BA nepostavilo za byvaleho rezimu, tak sa este dost dlho nepostavi. Kto by mal na to vziat peniaze a kde? Mesto na to zuuuufalo nema (nema pomaly ani na 15 Tr!) a stat mame rozkradnuty. A keby to aj zacal dotovat stat, je nutne pocitat s krikom ludi z inych oblasti Slovenska, ze preco sa davaju peniaze na metro a nie na X a Y a Z v ich regione.
K digitalnym stitkom: bol som vyslovene okuzleny, ked som sa v BA viezol novym 15TrM na l.c. 212 v useku Hodzovo nam - Zimny stadion a ono to vo vnutri malo informacny system! Len som sa trochu divil, ze predny (na kabine vodica) a zadny (za klbom) stitok ukazuju zo zasady volaco ine.
Inac pozdravujem tvorcov stranky, je totalne super.
SORy niesu super uz len preto, ze kupovat v roku 2000 bus s automatikou je jednoducho navrat o storocie. Ja viem, ze na pohlad su to celkom pekne autobusiky, a cestuje sa v nich dobre, ale vzi sa do role vodica - nekvalitna prevodovka, s ktorou treba posilovat, a este k tomu blbo umiestnena paka. Neustale pipanie, ktore sa rozlieha po celom voze - no, nechcel by som to pocuvat stale. A nakoniec strasne pomaly reagujuce dvere, signalizacia "nevystupovat" na takej urovni, ze by som to, byt vodicom, rozkopal.
Teraz si povies, ze som zaujaty - naopak, keby sa v SORoch zmenilo len zopar technickych detailikov, okamzite by som zmenil nazor. SOR je dobry bus - nie je to taka hrkalka, ako Karosa, ale zatial nema velku perspektivu.
Sufus>
To, ze u nas supravy T6tiek jazdia so zdvihnutym zadnym pantografom je uplne normalne. Je to kvoli tomu, ze ak sa pouziva predny zberac, tak uhlik z jeho list privelmi spini druhy voz...takze je to v podstate preto aby sa nespinil zbytocne ten druhy voz... Ak vidim supravu T6A5 jazdiacu na prvy zberac, prve co ma napadne je to, ze ma poruchu :-))
COLOR>
Mas pravdu, tie BUSE transparenty s LEDkami namiesto ziariviek su uplne super. A nie su len na tych K2Skach, ale su aj na poslednych SORoch a niektorych rekonstruovanych klbovych Karosach (napr. 1306) a mozno aj na dacom inom...
D3k0>
Kedysi davno si tu pisal, ze ludia v DPB sa hrali s tymi programovatelnymi transparentami tolko, kym nezrusili ten spodny riadok na tych bocnych tabuliach. Ale preboha jak mohli pokazit vsetky ??? To povymienali vo vsetkych ovladackach pamate alebo co ???
Mily KLF, vis proc v Parizi a Rotradamu jezdi VAL-metro?
Aby jim naspadly na povrchu baraky na hlavu, proto to jezdi na gumach a ne pokoleji.Muj nazor je ze metro je vlak.Jestli ze to jezdi na gumach tak je to neco jako trolejbus, ktety ma privod elektriny z bocni starny a ne z klasicke troleje.VAL-metro je fakt kravina, jako z celkoveho pohledu, alespon pro mne...
Spectre: Mno ja si myslim, ze SORy su super okrem ineho presne v tom co napisal COLOR.
Ale suhlasim s Tebou v tych Tr-kach... na tie cakam uz aj ja - asi zbytocne.
No... este nieco k "pneumatikovym" metram typu VAL. Huh... Tak Ti poviem. Viezol som sa nim v Parizi a aj Rotterdame a musim povedat, ze su DOSTATOCNE co sa tyka rychlosti a aj kapacity !!! To vravim uplne vazne z vlastnej skusenosti.
Spectre navrhni nieco ine ako SOR a mozno uznam, avsak o inom minibuse neviem a jeho nevyhody su iba rychlost a manualna prevodovka. Teda aspon myslim.
COLOR: v tej 7070 som sa viezol koncom novembra, tak neviem ci este jazdi. Bola na linke 3.
A s tymi SORmi PLNE suhlasim !!! Mimochodom ked zacne SOR vyrabat (ak uz nezacal!) aj 10tkovu radu v mestskom prevedeni, tak by som nahradil vsetky Karosy za SORy ! Ale to je uz zase SCI-FI. Ozaj preco kazdy nas napad co tu hodime je SCI-FI ? :)) Skusme sa spytat Mikiho Dzurindu a Joziho Moraviho... ;))
Sax.. ale to je smiech cez slzy skor...
Mily DP, linky ktore som spominal su temer zivotne dolezite pre obcanov z odlahlejsich casti Blawy. Su to take dedinky ktore su sucastou BA. No a ide o to ze v spicke je Karosa plna na prasknutie tak nech daju dlhy bus, lenze cez vikend ten dlhy bus chodi a sme v nom traja. No a mimo spicky je to tiez dost chabe, nie vsetky sedadla su zaplnene a to je zle. Navyse tam cestujem pravidelne takze viem "wo cem tocim"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majkl