Reakcia na: J #16311:
Mas velku pravdu-cestujuci zo svojho pohladu rad prizmuri aj obe oci, ak mu voz pride nacas a odvezie ho tak, ze mu v lete nepride zle od horucavy a v zime neskonci takmer s oblickovym zachvatom Co sa tyka umiestnenia motora Citybusu-ak ma byt voz nizkopodlazny (uplne alebo ciastocne), nie je ine riesenie umiestnenia motora, ako takto "nastojato" v robustnom "zakonceni" vozidla. Motor, aby mal potrebnu silu na rozhybanie 18 metrov, nemoze mat mensiu kapacitu, ako ma. Fascinuje ma dômyselnost, s akou je to tam vsetko "poskladane" a ako prehladne a jednoducho to pritom vyzera! :o) Skvely napad su aj tie chranice na piestnice nad harmonikou-je to velka drobnost, ktora zabrzdi problemy, ktore nastavaju po garazovani pod holym nebom, ked bus nema zvrchu chranenu harmoniku. Videla som riesenia u busov SAD (Iky 280, Karosy 744), ktore tvorila strieska nad mechom, cosi ako vlnkovany laminat na styroch nozickach. Extra vkusne to sice nebolo, ale splnilo to svoj ucel.
Zaver:Bratislavske farby by Citybusu 18 pristaliiii :o)
Spectre
Inak ked sa bavime o tahani, resp. netahani, ten Mercedes netahal o moc lepsie, ako radovy Ik415. Z tychto autobusov, co tu boli bol paradoxne najlepsi Solaris. Paradoxne preto, lebo s poliakmi som si vzdy spajal znacky ako Jelcz a pod Solaris je ale nieco ine a okrem toho ze mal inteligentnu kombinaciu motora a prevodovky mal aj celkom uchadzajuci interier, co sa o Shitare nedalo povedat vobec a o ShityHnise to plati podobne (minimalne teda kratky, v dlhom som zatial nesiel). Avsak taha-netaha. Ono so smradlavymi gumokolmi je to tazke. Aj ked bude mat silny motor a tahat do kopca, ajtak nebude do velmi prudkeho stupania tahat tak dobre a tak plynule ako trolejbus. Na druhu stranu, taky nafto- resp. plyno-gumokol stale pali uhlovodiky a do kopca ma omnoho vyssiu spotrebu, teda spali viac uhlovodikov, teda vypusti viacej humusu!!!