Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #16311:
Mas velku pravdu-cestujuci zo svojho pohladu rad prizmuri aj obe oci, ak mu voz pride nacas a odvezie ho tak, ze mu v lete nepride zle od horucavy a v zime neskonci takmer s oblickovym zachvatom 😕

Co sa tyka umiestnenia motora Citybusu-ak ma byt voz nizkopodlazny (uplne alebo ciastocne), nie je ine riesenie umiestnenia motora, ako takto "nastojato" v robustnom "zakonceni" vozidla. Motor, aby mal potrebnu silu na rozhybanie 18 metrov, nemoze mat mensiu kapacitu, ako ma. Fascinuje ma dômyselnost, s akou je to tam vsetko "poskladane" a ako prehladne a jednoducho to pritom vyzera! :o) Skvely napad su aj tie chranice na piestnice nad harmonikou-je to velka drobnost, ktora zabrzdi problemy, ktore nastavaju po garazovani pod holym nebom, ked bus nema zvrchu chranenu harmoniku. Videla som riesenia u busov SAD (Iky 280, Karosy 744), ktore tvorila strieska nad mechom, cosi ako vlnkovany laminat na styroch nozickach. Extra vkusne to sice nebolo, ale splnilo to svoj ucel.

Zaver:Bratislavske farby by Citybusu 18 pristaliiii :o)
m@rtin: No fakt je ten, že údržba je strašná, ale treba povedať, že vzťah zamestnancov k I4X5 je iný ako ku napr. Karosám či I28X. Takisto aj úplne prvý SOR je na tom viac ako veľmi dobre. No nechcem tvrdiť, že problém s údržbou tu nie je, len nie všetko je čierne alebo biele.

No a to prvodradé v MHD. Cestujúcich nezaujíma aká je údržba. Oni sa chcú voziť v slušných vozoch. A ak chceme v Bratislave zastaviť odliv cestujúcich do IAD a pár ich aj znovu získať musíme im ponúknuť nie štandard, ale LUXUS. Čo to znamená no nazačiatok sa treba spýtať, čo cestujúcemu môže najviac vadiť. No mne vadí ak mi spoj nedôjde resp. mešká viac ako 2 min a rozhodí ma ak išiel skôr, a ak mi je vňom cez zimu zima a v lete teplo. Cestujúcemu je jedno, že voz rapoce a ja neviem čo ešte. To je preneho druhoradé. Často keď sa rozprávam s priateľmi, tak si somňa robia srandu, že som puntičkár, že mi vadí špina na podlahe a kamienky etc. Takže ako uspokojiť väčšinu cestujúcich. Dať im NP vozidlo s tmavými sklami a klimatizáciou ktoré budú dobre kúriť vtedy kedy majú.
Tak potom CB má tú istú blbosť ako I412. Že vzadu je motor, ktorý z 12m busu robí niečo ako SOR 10,5. Ak sa tam nedá sadnúť, čo len na pár miest, ako v MB či Solarise, je to strata drahocenného miesta v busoch. Unás sa I412 vypravujú na preplnené linky (L91) a hodili by sa tak akurát na 180, 80 a pod.

A čo hovoríte na úmysel českej vlády presunúť služby zo zníženej sadzby DPH (5%) do normálnej (22%). To by sa malo týkať aj MHD. Robia to kvôli tomu, že ČR sa neustále vysoko zadlžuje a tento rok to bude už viac ako 600mld. CZK

Spectre: No ja som sa stou tetou M neviezol, ale samozrejme nič netreba preháňať, no to cinknutie by naozaj nezaškodilo. A to aj na radiálach. Som mladý a nemám problém prebehnúť aj cez otvorený zvršok. No bolo by to treba obmedziť, že po 21:30 by sa už necinkalo. Aj kolorit mesta by to vytváralo 🙂
Pokusím se tu zodpovědět na pár otázek.

1)Velice mě překvapil ten kloubový Citybus.
-má SPZ z Pardubického kraje
-letos mají objednané kloubové Citybusy 20-Praha, 2-Hradec Králové, 4-Zlín.
-Ten nátěr mi jasně sedí na Zlín. ALe co mi vrtá hlavou je to, že do Zlína už pár let přicházejí jen bílá vozidla kvůli celovozovým reklamám. Dohoda s reklamní agenturou.

2)Tahá netahá. Do kloubových Citybusů se montují motory Iveco 213kW EURO 3. V Praze s jejich živostí problémy nejsou. Rozhodně se nejedná o líná vozidla, asi živější vozidla tu ještě nebyly.

3)Standardní Citybus může být vybaven motory Iveco 180kW anebo Iveco 213kW. Opět si nemyslím, že se jedná o líná vozidla. Na expresní linku 100 jezdící od stanice Zličín na Letiště Ruzyně byly nakoupeny 4 speciální Citybusy s jinými zadními nápravami a motory 213kW. Mají vymontovaný omezovač a není problém s těmito vozy jet až 100 km/h.

4)O vnitřním uspořádání Citybusu bych se raději nevyjadřoval. Dříve dodávané Citybusy s motory Renault měly vzadu plošinu a jeden schod = vyšší kapacita a snadnější přístup na sedadla. Kloubové Citybusy považuji za daleko lépe řešené. Nejenom že mají 2 velké plošiny pro kočárky, ale člověk se nemusí hrabat na zbytečně vysoká sedadla. 12 metrové Citybusy s motory Iveco (100% nízká podlaha) já osobně považuji za nezdařilé, to ovšem nemohu říct o kloubových Citybusech.

5)Ale hlavně tyto vozy si do Bratislavy nekupujte. S údržbou DPB a bratislavskými silnicemi by jste tyto vozy mohli po roce odepsat. Zrovna tak to platí i o Citaru. Do Bratislavy asi opravdu jen Solarisy, ale i ty chtějí péči a dokonalou údržbu. To jak se chová DPB k vozidlům vydrží jen tanky.
-vyházet současné zaměstnance a vedení
-upravit garáže (dílny, myčky, diagnostická centra)
-udělat pár zastřešených a vyhřívaných míst (zimní sůl nízkopodlažním vozidlům opravdu škodí-čidla, elektrika v podlaze apod.)
-naučit řidiče mít vztah k vozům
Až tohle DPB splní ať si koupí cokoliv. Co já bych doporučil Bratislavě je asi tento autobus (viz. odkaz nahoře). Soukromý dopravce v Praze si letos koupí 5 těchto vozů. Jedná se o nerozbitné turecké Mercedesy s jedním schodem. Takový kompromis mezi vysokou a nízkou podlahou za laciné peníze. Stavěno na ultrabrutální východoevropské silnice.
Reakcia na: Vladimír #16303:
Jasne, ze je zadarmo, na tej mojej fotke je vidno aj papier DOPRAVA ZADARMO. Jazdil na linke 53, na ktorej ma jedno poradie za den myslim len jeden odchod so zachadzkou do Grobu.
Reakcia na: Spectre #16307:
Každopádne, ak sa nemýlim, aspoň pri pohýnaní sa zo zastávky je povinnosť zazvoniť. Keď som bol naposledy v BA (2001), mal som dojem, že to samozrejmosťou nie je.

Ale tento rok sa chystám BA navštíviť, tak si názor potvrdím alebo upravím...
Reakcia na: J #16304:
Malo zvonia? Iste. Zvonit, ale s prehladom. Podla mna je uplne zbytocne zvonit niekde v Karlovke, alebo tam, kde je radiala a otvoreny zvrsok, pretoze tam sa ludia po trati prakticky nepohybuju. Niekde v centre by som ale urcite pred naslapnutim na jazdu cinkol. Bohuzial, vela vodicov vyznam zvonceka nechape a pouziva ho bud preto, aby si zazvonili len tak z roztopase (Iste deti - nemenujem), alebo furt vyzvanaju cisto s debility (teta M.). Tazko povedat, ci je to tak dobre. Ja osobne by som zrejme zvonil iba zo zastavky, pripadne, keby bol niekto moc blizko trati a vyzeralo by, ze ma namierene pod kolesa...
Reakcia na: Miso #16282:
Plynula spojnica Petrzalka - Raca ??? tebe sa zda prejazd Vazovovou a nasledne odbocenie na Radlinskeho plynule??? A viest takyto mestky tranzit centrom mesta (ved sa to dotyka Hviezdoslavovho namestia) je imho uchylnost. Pekne plynula spojnica Petrzalka - Pristavny most - obchvat Vajnor - Raca. Mne je vzdy smutno ked sedim na Hviezdoslavku a kusok odo mna je ta zelezobetonova opacha ... vraj stavba storocia 😞
Reakcia na: Andy #16302:
Uzsie listky su v Brne. Nie som si isty, ale myslim, ze v Prahe su este stale tie siroke. To by ti musel povedat m@rtin...

Inak ked sa bavime o tahani, resp. netahani, ten Mercedes netahal o moc lepsie, ako radovy Ik415. Z tychto autobusov, co tu boli bol paradoxne najlepsi Solaris. Paradoxne preto, lebo s poliakmi som si vzdy spajal znacky ako Jelcz a pod 🙂 Solaris je ale nieco ine a okrem toho ze mal inteligentnu kombinaciu motora a prevodovky mal aj celkom uchadzajuci interier, co sa o Shitare nedalo povedat vobec a o ShityHnise to plati podobne (minimalne teda kratky, v dlhom som zatial nesiel). Avsak taha-netaha. Ono so smradlavymi gumokolmi je to tazke. Aj ked bude mat silny motor a tahat do kopca, ajtak nebude do velmi prudkeho stupania tahat tak dobre a tak plynule ako trolejbus. Na druhu stranu, taky nafto- resp. plyno-gumokol stale pali uhlovodiky a do kopca ma omnoho vyssiu spotrebu, teda spali viac uhlovodikov, teda vypusti viacej humusu!!!
Prosím vás, kde majú zajtra jazdiť tie citybusy. Teda na akých linkách s akými poradiami a najlepšie aj odchodmi z konečných, lebo to neviem. Diky.

Vladimír: Ja si tiež myslím, že eliny málo zvonia. Malo by to byť tak ako ty píšeš. Hlavne pri odchádzaní a vchádzaní do zastávky.
Reakcia na: Andy #16302:
Mám tomu rozumieť tak, že CityBus 12m je pre cestujúcich zadarmo? A to ho dali do Grobu? Myslím, že Grobania sú z mála tých, čo si bratislavskú MHD nevedia vynachváliť ;-D
Reakcia na: Vladimír #16301:
Ten klbak ma take oznacovace, co maju v Brne(aj v Prahe?).. Teda zlte, len diera na listky uzsie nez nase, bez displeja a casu.. Ma taku velku dopytovu krabicu.
Kratky nema ziadne oznacovace
Reakcia na: Andy #16299:
To mi je jasné. Naposledy som sa takým (ako je ten váš krátky) viezol dnes napoludnie 😉

Neviete však niečo bližšie o majiteľoch týchto autobusov? Ten sólo je zjavne v pražskom alebo brnenskom nátere, ale ten klbák?
Reakcia na: Vladimír #16298:
mozno niekto prisiel na to, ze ludska praca je lacnejsia ako pohonne hmoty a tak miesto motora na naftu posadili do podpalubia cernochov a tym sa prave nechcelo padlovat 🙂
Reakcia na: Vladimír #16298:
Inac ten kratky je plne nizkopodlazny, a ten dlhy tusim pri 2 dverach(nie som si presne isty)
Reakcia na: si #16297:
🙂

Re #16294 Andy: Hmmm... ťažko sa vyjadriť, kde bude pes zakopaný. Pražské CityBusy ťahajú celkom slušne - žeby nejaký iný motor alebo čo?
Reakcia na: Vladimír #16296:
no ved vravim ze asi mu tam chyba vetranie na nohy, lebo CB nema diery v podlahe 🙂
Reakcia na: si #16292:
Sorry, to som nepochopil. Hádam diery v podlahe nemá CItyBus! 🙂
Jeden klbovy a jeden kratky.
Reakcia na: Vladimír #16291:
"Netaha to!" - to bola prva odpoved na otazku ze ako sa s tym jazdi 🙂 Vraj Mercedes bol lepsi (pochopitelne).. Podotykam, ze ide o klbovy CityBus.
Reakcia na: Andy #16290:
Teraz som trochu zmätený... Koľko tých CityBusov vlastne v BA jazdí???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.