Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #162158:
som ochotný veriť mnoho blbostiam ale tomu, že zo zastávok Lamač, Klanec, Studenohorská, Podháj a Bakošova je taký šialený dopyt po L30 teda sotva. Okrem toho, títo ľudia by sa mohli odviezť na Vrančovičovu k L37 keby fakt silno chceli z Lamača priamo na nábrežie alebo absolvovať výhodnejší prestup na Patrónke na L37/43 v preklade 6/10/7-8//10. Uznaj, že prestup na linkách s takýmito intervalmi a kapacitami by bol na úrovni. Okrem toho v špičke ešte premáva aj L92!
Reakcia na: MatejBA #162158:
ale ťažko sa súdi a robí nejaký systém keď na jednej strane si Petržalka vystačí s minimom liniek. Vtedy sme počúvali ako linky s intervalmi intervalmi 12 min a viac sú zlé a treba systém s nosnými linkami, s krátkymi intervalmi a pod. a na druhej strane, niekto navrhne to isté spraviť v iných m.č.,že sa obmedzí počet liniek s dlhým intervalom, spravia sa nosné linky a je zle-nedobre.
Čo sa týka takej L30, tak môžem povedať, že do tá linka sa väčšinou narvala pri ceste do Lamača práve na Patrónke a keďže "preklad" s L63 je taký aký je, resp. nieje mimo špičky, tak to nejazdí nejak zázračne vyťažené (mám to odsledované). Preto som navrhol ako nosnú linku pre Lamač L63, keďže najviac vyťažená z Lamača jazdí L63 a k tomu ľudia z L30 a 37 prestupujú často na Patrónke na ostatné linky, ktoré idú smer Pražská. Okrem toho, keďže na L30 jazdia SORky 9.5 a 10.5, tak asi tak moc vyťažená L30 nebude a tiež by som bol zvedavý, že koľko študentov jazdí s L30 do Mlynskej doliny, že či to fakt je v Lamači toľko vysokoškolákov a všetci študujú na Komenského. Niesom si vedomý toho,že by som Lamačanom škodil tým, že by som im namiesto dvoch liniek, ktoré premávajú bez prekladu (okrem špičky ale s odlišnou kapacitou vozidiel) zaviedol jednu linku, s pravidelnými odchodmi a s kapacitnými vozidlami. A tiež si nemyslím, že ak sa má zaviesť racionalizácia aj ine ako v Petržalke, že to má byť iba Karlova Ves skrz L35,36,133 a 135.
Reakcia na: frenky #162140:
No ja osobne o tom predstavu mám a aj mňa by zaujímalo, prečo je na L51 pri dobe obehu 22 min. polhodinový interval nevyjazditeľný, zatiaľčo na L89 pri dobe obehu 21 min. vyjazditeľný je.
Reakcia na: no.ev.di. #162157:
Lenze nemozes robit zmeny "od buka do buka" - aj ja by som vedel navrhnut z poza pocitaca celu dopravu BA, ale to je prosto blbost. Ty sice navrhnes "super" prestupny system, ale to nemusi sledovat realne potreby ludi.

Pokial sa DPB rozhodne spravit prestupny system (nemyslim teraz to co tu do teraz bolo ale riadne linkovanie) tak to bude (snad) na zaklade skutocnych cisiel a nie soto navrhov 🙂
Reakcia na: AAA #162150:
ešte by som chcel sa ťa opýtať, či sa ti zdá byt neadekvátne ak by po 12-13min cesty museli (chudáci Lamačania) prestúpiť z L63 na jednu z liniek 37/43, ktoré by premávali v i=6/10/7-8//10?! Zaujímavé, že toto sa zdá byť niekomu neadekvátne, potom rušenie priamych spojení z niektorých miest v Petržalke bolo tiež podľa tohto metra neadekvátne. Nesťažujem si na ten stav čo je v Petržalke, dá sa to prežiť, možno by to chcelo iba lepší interval mimo špičky na L68, ale máme tu prestupný systém a akonáhle navhrnem zavedenie systému linkovania aké je v Petržalke aj pre iné m.č., t.j. nosné linky s krátkym intervalom + doplnkové s dlhším, tak je oheň na streche. Nechcem ťa uraziť, ale presne takýto postoj aký si zaujal napr. voči L30, že nebude mať Lamač spojenie s M.D. a nábrežím, lebo by si bože chráň museli prestúpiť, takýto postoj majú na magistráte a poslanci daných m.č. k redukcií počtu električkových liniek a to sa im hoc aj ja, či B.W. alebo iní ľudia veci znalí môžu sebeviac snažiť vysvetliť, že sa kapacita udrží a interval sa skráti, iba sa bude musieť na niektoré cesty prestúpiť a jedná sa vo všetkých prípadoch o cesty dlhšie ako 20min, čo po takom čase ak cestjujúci prestupuje je úplne OK.
Reakcia na: Marek1978 #162148:
keď posilníš L61 a 63 tak zas L63 bude jazdiť poloprázdna pri takom intervale keď tam bude ešte aj L30 "zavadzať". Lamač ako taký bude mať priame spojenie pod nový most v L37. To, že ľudia zo 4 zastávok stratia priame spojenie nie je dúfam katastrofa, stačí sa pozrieť koľko ľudí v Petržalke sa musí odviezť 2-3 zastávky napr. z Betliarskej ulice L93 či 95, nie je ich málo a žijú! Preto sa teda nedivím, že na magoriáte a pár závistlivcov v DPB chce zas škrtať v Petržalke keď sa na to pozerajú presne ako vy, že zruší sa jedna linka, posilní sa iná, no nás to nezaujíma, my chceme priame spojenie ako je dnes a ak niečo meniť tak iba skrátiť interval! Zaujímavé aký dvojaký meter sa používa ?
Reakcia na: AAA #162150:

K tej kapacite v Lamači : SOR 10.5 BN = 60osôb, čiže kapacita L30 je 300/180/240//180 osôb, kapacita L63 je 550/220/440//270, čiže dokopy je tam kapacita 850/400/680//450. Pri L63 v i=8/15/10//15 by to bolo 825/440/660//440. Zvýšila by sa potreba klbákov na L63 no ušetrili by sa na kratšej trase L96, zrušenej L39.
Čo sa týka prestupu z L63 na L37/43,tak taká exponovaná táto trasa nie je, nakoľko L30 nejazdí zas tak zázračne vyťažená aby sme tu držali takú linku. L43 by zlepšila interval počas sedla zo 60min na 40 a cez víkendy mimo leta by sa predĺžil iba z 30 na 40min, snáď mi nechceš povedať, že v zime sa cestuje počas víkendov tak strašne do Lesoparku, že i=40min by tam neprežil.
Pri L63 mi ide o to aby celotýždenne rovnomerne premávali autobusy z Lamača a tiež aby bol preklad v Trnávke a nie ako to je dnes, že L63 a 96 sa prekladajú iba počas víkendu ? L63 by premávali všetky spoje cez Tesco Lamač, okrem rannej špičky do 8:30 a tiež by obsluhovala všetky zastávky v Lamači. Čo sa týka obsluhy Segnárov, odklonila by sa tam L23 a vložili by sa spoje na L23 v úseku Segnáre - Pri kríži obsluhované SOR 9.5.

Ruslan : a načo je také potrebné spojenie CSU - Martinský cintorín? Chodia sa tam snáď študenti učiť na skúšky či tam chodia pre morbídne myšlienky? Nesnaž sa mi povedať, že ľudia cestujú medzi cintorínmi okrem 2-3 dní v roku na dušičky, by si ma rozosmial ? čo sa týka cestovania z Avionu, tak by tam boli dve linky, celotýždenne kĺbové a v preklade, teda pekne preložené odchody a rozložené balíky ľudí cestujúcich z Avionu do mesta.

Marek1978 : L96 by som pekne ponechal v takom intervale ako je spolu s L196 z dôvodu, že keď sa odklonia vlaky od Hl.st. k ŽST N.M. možno nebude ani takýto interval stačiť... z Avionu

Otázka č.1. : ako chcete šetriť v iných m.č. mi povedzte, resp. zaviesť systém ako v Petržalke, keď zruším v návrhu len dve linky, aj tie plne kapacitne nahradím (+/- 20-30 os/h) a už sa Vám vlasy ježia?
Otázka č.2. : pri výstavbe t-bus trate do Lamača mi chcete povedať že radšej podporíte návrh t-bus L30 a L63 ako vytvorenie jednej nosnej kapacitnej linky pre Lamač s krátkym intervalom?
Reakcia na: Ámos #162142:
Práveže nie, čo bola posledná verzia projektu, na dobrej časti povrchu bude môcť byť vzrastlá zeleň.
Reakcia na: Marek1978 #162151:
Prosim vas nie je tu niektoktoby vedel o nejakom dobrom dostupnom Simulatore tramvajov a najlepsie v bratislave eliny , to by som si rad pojaydil vsetky typy a kusy vozov na vsetkych linkach a dookola kazdy den . Alebo newedel by to niekto casom spracovat ako jedinecnu pc hru ba tramvajov... alebo hru so vsetkymi vozmi a trasami mhd BA___???
Reakcia na: Marek1978 #162151:
Aj tak si myslím, že SOR-y sa do Petržalky nevrátia, pretože Krasňany okrem Sorov už nemajú iné vozidlá a pochybujem, že tam preradia Ikarusy.
Reakcia na: no.ev.di. #162146:
K tým zmenám na 30, 37, 63, 43, 31 a 39 sa musím vyjadriť.
Zrušenie 30, skrátenie intervalu 63 a predĺženie 43.
Mínusy:
Dosiahneš tým zníženie kapacity v sedle a cez víkend v Lamači. V RŠ predĺžiš následný interval v sídlisku v Lamači. Pre cesty do mesta, do škôl v Mlynskej doline budú musieť ľudia prestupovať z 63, zatiaľ čo teraz mohli ísť priamo 30. Zhoršíš kvalitu obsluhy zastávok, kde 63 nezastavuje, keďže nepíšeš, že tam zastavovať bude. Zabiješ obsluhu Segnárov a okolia. Zvýšiš nároky na výpravu kĺbových autobusov a tým aj náklady.Zhoršíš dostupnosť Lesoparku mimo leta cez víkendy. Každý z Lamača sa bude voziť cez Tesco.
Plusy:
Zrovnomerníš ponuku kapacity v Lamačí.
Zmeny na 31 a 39:
Mínusy:
Cez víkend doobeda bude zbytočne behať autobus na CSÚ každých 12 minút, zatiaľ čo večer znížiš kapacitu, keď ju treba (problém najmä v nedeľu). Zhoršíš následný interval na CSÚ v sedle.
Reakcia na: no.ev.di. #162146:
Ono zrusenie linky 196 moze byt, ale linku 96 nechat tak ako je len s int. akym si pisal. Tu jednu zastavku s NM pouziju L50 na prestup s/na 96. Co sa tyka MBCC, tak ak si pamatam si nadaval, ze su roztrusene po vozovniach a teraz, ked su v jednej, tak ich chces znovu rozhadzat. Takze tie len nech pekne ostanu v Petrzalke.
Reakcia na: no.ev.di. #162146:
Jedine, s cim suhlasim je lepsi interval v sedle na linkach 61,63. Ostatne je dobre tak ako to je.
Reakcia na: no.ev.di. #162146:
tento návrh si zaslal do DPB? Dúfam, že tam tomu rozumejú viac ako ty a nezoberú ten návrh do úvahy. ?

- L30 nemôžeš zrušiť, pretože okrem L38, ktorá premáva každú hodinu, nebudú mať ľudia na zastávke Segnáre žiadne spojenie.
Alebo im tam chceš poslaťL37, alebo L63? ?
L30 funguje v preklade s L37 z pod Nového mosta.
- L39 tiež nemôžeš zrušiť, lebo v súčastnej dobe má svoje opodstatnenie. Spája CSU s Martinským cintorínom a Ostredkami.
- L96 nemôžeš skrátiť po ŽST Nové mesto. Taktiež má svoje opodstatnenie. Vozí balíky ľudí do Avionu. Nahrádza tak bývalú kyvadlovú dopravu z Avionu do Petržalky, ktorú využívalo veľa ľudí. ?
- s L61 máš pravdu, tá by mohla aj častejšie premávať.
Reakcia na: Ámos #162143:
Okrem električiek som do DPB zaslal aj návrh na zmeny autobusových liniek v ostatných m.č.:
- L21 : spojiť vybrané spoje s L24, t.j. určené spoje na L24 by premávali od J.J. do VW a tiež by začínali na VW, keďže pracovníci cestujúci s L24 prestupujú z 98% na L21 na J.J.
- 30 : zrušiť
- L31 : 6/12/6-7//12, počas sedla v preklade s L94 v úseku Zochova - Vazovova
- L39 : zrušiť
- L43 : predĺženie od Patrónky po trase L30 pod Nový most, v úseku Vojenská nemocnica - Nový most i=12/20/15//20, Vojenská nemocnica - Lesopark : i=24-36/40/30//40, odo dňa vyhlásenia premávajú všetky spoje počas víkendov v trase Nový most - Lesopark + Kačín, zlepší sa dostupnosť linky do Lesoparku s rozšírenou možnosťou prestupu na dlhšej trase v úseku Patrónka - N.M. (električky smer mesto, KV, a-busy pod mostom). a-bus : SOR 9.5, cez víkendy operatívne klbáky
- L61 : 8/15/10//15, v preklade s L63, nahrádzajú L39 v úseku Trnávka - Račianske mýto, pre Trnavskú cestu by fungovali L61+63 v i=4/7-8/5//7-8, t-busy 204+205 a doplnková L53, ktorú by bolo možno skrátiť po Trnávku (aj taký plán už DPB mal) kde by sa prestupovalo na L63+204+205 a využívali by sa viac t-bus a nosná L63 pre danú oblasť
- L63 : 8/15/10//15, celotýždenne klbáky, zabezpečená rovnomerná premávka spojov z/do Lamača, narozdiel od terajšieho stavu, kedy je v sedle premávka L30 a 63 bez prekladu, jedna nosná linka pre Lamač
- L67 : predĺženie od Astronomickej k ŽST Nové Mesto, celotýždenne interval 15min v úseku Astronomická - ŽST N.M., autobusy SOR 10.5 ako náhrada za L39, kapacita by šla dole z 330os/h na 280os/h pričom by sa ale skrátil interval z 20 na 15min a v sedle+víkend by bol preklad s L61
- L95 : ráno 6:45-7:45 i=4min
- L96 : od Tomášikovej všetky spoje k ŽST Nové Mesto, zlúčenie s L196, i=8/20/10//20, AVION MBCC by sa presunul na L61 a tiež by sa presunulo pár MBCC z Petržalky na L61 do Trnávky
Reakcia na: Vladimír #162134:
ibaže im sa ráta iba to, že im idú električkové linka každých 12min a 20min cez víkend. Nepozerajú sa na to, že kapacita takej "dvojičky" je rovná dvom kĺbovým autobusom, takže zatiaľ čo tam ide L12 večer v intervale 20min, na rovnakú kapacitu treba večer vypraviť L93 a 95 v 10min intervale. A to ešte k L12 pripočítajme aj L1. Obdobne to platí aj v Rači, Vajnorskej ul., či Ružinove. A to ešte som nespomenul fakt, že Dúbravka požadovala aj predĺženie L4 k nim, hlavne, že sa vedia sťažovať potom na interval. Pokiaľ sa pamätám tak o Petržalke sa rozhodlo a hoc tu ľudia sebeviac pišťali po zachovaní toho systému liniek, nestalo sa, potom prečo je taký problém to prekopať pri menších m.č.? V Petržalke tomu napomohol most Apollo z veľkej časti a čo sa týka električiek, tak by redukcií počtu liniek mohla napomôcť uzávierka Štefanovičovej ulice niekedy po MS v ĽH.
Reakcia na: AAA #162132:
na akú periódu sa vlastne objednáva? K redukciám dochádza aj počas roka, teda obdobia počas, ktorého je obiednaný určitý počet výkonov a tiež navyšovanie výkonov (viď. L27,35,36,44,51,133,135) prebiehalo počas ľubovoľných častí roka, takže si podľa "potreby" asi mesto doobjednáva u DPB výkony, resp. na politickú požiadavku idú zjavne nejaké objednávky výkonov bokom a argumentuje sa nimi iba vtedy keď niekto ozaj opodstatnene požaduje posilnenie danej linky ?
Reakcia na: MatejBA #162109:
on to nevie napisat normlane, ma vsak pravdu. V Petrzalke byva 25% obyvatelstva s trvalym pobytom. Pripocitajme k tomu vsetkych studakov z eastside villages a mame slusny balik ludi, ktori potrebuju adekvatnu prepravu.
Osobne tiez nemam rad racionalizovanie prepravy stylom: byvam v Ruzinove a zda sa mi ze v Raci maju vela liniek. Tak im nejake zrusme, aby sme usetrili.
Petrzalka zatial ako jedina presla racionalizaciu v 2005. Na rade su ostatne MC, elektricky a potom uvazujme opat nad Petrzalkou.
Reakcia na: ivanbuto #162108:
sukromny projekt na mestskom pozemku! Ale ano mas pravdu, len vdaka tej garazi sa mozme rozlucit so vzrastlymi stromami.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.