A ešte pre teba, milý Danko, niečo z webu DP Aréna, kde autor opľúvania spoločnosti SOR aj tebou linkovaného videa, zneuznaný odborár pán Pavel Ďuran, sám o sebe píše:
"protože nejsem technik a problematice konstrukce autobusů rozumím obdobně jako pověstná koza jistému druhu zeleniny"
a vyjadrenie spoločnosti SOR:
„Dovolte mi trochu dovysvětlit problém, protože mé prohlášení pro server DP-ARÉNA bylo uveřejněno v trochu jiném kontextu, než jaká je realita. Naše vozidla NB 18 City
nemají
v principu problém se slabou pevností rámů, jak je uváděno i na konkurenčních portálech.
Ve finále se jednalo o ne zcela vyhovující nastavení pérování náprav pro specifické provozní podmínky Prahy a Bratislavy. Pérování u jednotlivých kol ne zcela správně reagovalo na přejezdy překážek (např. tramvajových pásů) a docházelo tak k namáhání rámu především u zadního vozu.“
Lenže to ty, Danko, nikdy neuznáš, lebo tvoja dovjstavová logika pozná iba SOR = FUJ.
Nenávistnému pľuvačovi na spoločnosť Danielovi Žákovi možem odpovedať len toľko - ja a ďalší ľudia vieme, kto je DP Aréna a vieme, ako takéto video može zaposobiť na laikov typu Dunčo (rozprqacované opravy pred finálnou úpravou a podobne).. Takže nemám čo dodať, dieťatko, pľuj si ďalej.
Lenže - poznáš asi mentalitu našich vodičov a tiež policajtov. Ak sa niekde technicky dá prejsť, aj keď je to zakázané, tak prejdú. A kašlú na značku "LEN PRE MHD". A policajti na to kašlú tiež. Možno na to nekašlú vtedy, keď potrebujú doplniť kvótu pokút ... ?
Zaujímavé zmýšľanie. Dnes, keď sú tam betónové kvetináče a nejaké VDZ, tade bez okolkov prechádzajú policajti, kadejaké Prešporáčiky, či občas dispečeri. A 'no problem' to je, pretože výrobné náklady na doplnkovú značku "okrem MHD" sú minimálne.
Žiadny no problem. Odkazujem Ťa na môj predchádzajúci príspevok o Námestí SNP, resp. o organizácii dopravy na námestí. Ak by sa uvoľnilo SNP pre nočnú dopravu, bolo by treba upraviť zábrany (betónové hranty na kvety, vodorovné značenie a pod). To by ich niekto pred nočnou dopravou dal preč a po jej ukončení zase naspäť? Buď sa tam obnoví cestná doprava (kvôli nočákom) úplne, alebo vôbec.
To je práve to, čo bude treba v prípade takéhoto variantu nočnej dopravy domyslieť - doriešiť. Keď tak na to pozerám, nie je veľa miest - námestí - plôch, kde by sa dala aspoň časť nočných spojov organizovať. No - uvidíme, aké budú návrhy, čo na to Magistrát, občania, atď...
Ešte trochu zaspamujem pre tých, ktorým ušiel jeden link :
Dotazy a odpovědi. Zdroj: Dopravní podnik Bratislava:
1. Môžete špecifikovať o akú technickú poruchu pri tomto type autobusu išlo? My máme totiž informáciu, že problém bol s točňou. Vraj tam boli nejaké slabé liatinové prvky, ktoré praskali a museli sa údajne spevňovať rámy. (Technické problémy potvrdil aj hovorca primátora Andrassy, ktorý hovoril s pánom Derkayom)
Ako uviedol včera pan Ing. Derkay , výrobca uskutočnil kontrolu vozidiel v rámci záruky. Podobne postupoval výrobca podľa mojich informácií aj v Prahe. Predmetom servisného zásahu bolo nastavenie pérovania náprav zadnej časti vozidiel s ohľadom na š pecifické podmienky Prahy a Bratislavy (kvalita ciest, prejazdy električkových pásov a pod.), pri ktorých dochádzalo k namáhaniu rámov nízkopodlažných vozidiel.
2. Koľkých autobusov sa tieto poruchy týkajú?
Nemožno hovoriť o poruchách. Výrobca kontroluje vozidlá po odjazdení určitého počtu kilometrov v rámci prevencie. Pre nás ako pre dopravcu je podstatné, že vozidlá sú prevádzkyschopné a bezpečné.
3. Skončili sa už spomínané opravy v záruke? Lebo pán Andrassy mi povedal, že nie. Kedy sa skončia? A kedy odišli do Libchav?
Momentálne všetky vozidlá flotily SOR BN 18 sú v prevádzke.
4. Aká je záruka, že sa podobné nekvalitné autobusy už nedostanú do Dopravného podniku v Bratislave? Máte na to nejaké kontrolne mechanizmy? Aké?
Nemožno hovoriť o nekvalitných autobusoch. DPB, a.s. prevádzkuje vozidlá od českého výrobcu SOR už viac ako desať rokov. Vozidlá sa podľa relevantných štatistických údajov hodnotia ako jedny z najspoľahlivejších. Čo sa týka kontrolných mechanizmov pri nákupoch vozidiel sú determinované zákonom o verejnom obstarávaní, pričom kľúčových hodnotiacim kritériom musí byť najnižšia cena. Prihliada sa aj na referencie výrobcu ako na vedľajší hodnotiaci parameter. Podobne bolo postupované aj v uvedenom medzinárodnom tendri.
5. Môžete vyčísliť stratu, ktorá vznikla stiahnutím autobusov z MHD? Stačí mi aj odhad alebo interval.
Strata nevznikla. Na kontroly vozidiel je vyhradený plánovaný čas v rámci pravidiel údržby vozidiel MHD v Bratislave tak, aby nebola ohrozená pravidelná výprava podľa platných grafikonov.
6. Za koľko DP BA nakúpil v medzinárodnom tendri spomínané autobusy?
Cena jedného autobusu bola 272 000 Euro (bez DPH)
Tak z hľadiska rozjazdov na všetky smery sa javí najvhodnejší dovjuzol Kollárko-Hodžko a v prípade, žeby práve pruhy na Kollárku slúžili v noci len pre MHD možno by to aj kapacitne postačovalo.
Pri medzimestskej doprave má vôbec vyhľadávač od Ipropu nejakú konkurenciu (okrem webu ZSSK pri vlakoch)?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.
Dotazy a odpovědi. Zdroj: Dopravní podnik Bratislava:
1. Môžete špecifikovať o akú technickú poruchu pri tomto type autobusu išlo? My máme totiž informáciu, že problém bol s točňou. Vraj tam boli nejaké slabé liatinové prvky, ktoré praskali a museli sa údajne spevňovať rámy. (Technické problémy potvrdil aj hovorca primátora Andrassy, ktorý hovoril s pánom Derkayom)
Ako uviedol včera pan Ing. Derkay , výrobca uskutočnil kontrolu vozidiel v rámci záruky. Podobne postupoval výrobca podľa mojich informácií aj v Prahe. Predmetom servisného zásahu bolo nastavenie pérovania náprav zadnej časti vozidiel s ohľadom na š pecifické podmienky Prahy a Bratislavy (kvalita ciest, prejazdy električkových pásov a pod.), pri ktorých dochádzalo k namáhaniu rámov nízkopodlažných vozidiel.
2. Koľkých autobusov sa tieto poruchy týkajú?
Nemožno hovoriť o poruchách. Výrobca kontroluje vozidlá po odjazdení určitého počtu kilometrov v rámci prevencie. Pre nás ako pre dopravcu je podstatné, že vozidlá sú prevádzkyschopné a bezpečné.
3. Skončili sa už spomínané opravy v záruke? Lebo pán Andrassy mi povedal, že nie. Kedy sa skončia? A kedy odišli do Libchav?
Momentálne všetky vozidlá flotily SOR BN 18 sú v prevádzke.
4. Aká je záruka, že sa podobné nekvalitné autobusy už nedostanú do Dopravného podniku v Bratislave? Máte na to nejaké kontrolne mechanizmy? Aké?
Nemožno hovoriť o nekvalitných autobusoch. DPB, a.s. prevádzkuje vozidlá od českého výrobcu SOR už viac ako desať rokov. Vozidlá sa podľa relevantných štatistických údajov hodnotia ako jedny z najspoľahlivejších. Čo sa týka kontrolných mechanizmov pri nákupoch vozidiel sú determinované zákonom o verejnom obstarávaní, pričom kľúčových hodnotiacim kritériom musí byť najnižšia cena. Prihliada sa aj na referencie výrobcu ako na vedľajší hodnotiaci parameter. Podobne bolo postupované aj v uvedenom medzinárodnom tendri.
5. Môžete vyčísliť stratu, ktorá vznikla stiahnutím autobusov z MHD? Stačí mi aj odhad alebo interval.
Strata nevznikla. Na kontroly vozidiel je vyhradený plánovaný čas v rámci pravidiel údržby vozidiel MHD v Bratislave tak, aby nebola ohrozená pravidelná výprava podľa platných grafikonov.
6. Za koľko DP BA nakúpil v medzinárodnom tendri spomínané autobusy?
Cena jedného autobusu bola 272 000 Euro (bez DPH)