Reakcia na: no.ev.di. #157772:
Na viaceré otázky okolo stúpania Ti už odpovedali iní, ja doplním jedno: netreba dvíhať CELÝ Starý most. Stačí ho mať o tie cca 2 m vyššie nad plavebnou dráhou, t.j. súčasné dve polia (pilier medzi nimi by asi išiel preč - vraj jeden jediný nie je pamiatkovo chránený, prečo asi?). V praxi to znamená, že sklon súčasného nájazdu zo Šafka by mohol zostať a tie zvyšné dva metre by sa nastúpali v prvých dvoch mostných poliach.
Beus
Týmto teda máme všetky teórie o technických problémoch so stúpaním vyvrátené Ak máš náhodou k dispozícii rezy trate na Štefanovičovej a Predstaničnom námestí, spočítaj si sklon v tých miestach (pred križovatkou so Šancovou, tam mám pocit že je najväčší). Ja to neviem nájsť, ale nebude tam veľký rozdiel. A jazdia tam vozy so 66% adhéziou (možno o kus viac, keď vezmeme do úvahy reálne rozloženie hmotnosti), väčšinu roka bez nejakých technických problémov. Takže súprava/húsenica so 100% adhéziou (a s inými sa v BA ani rátať nedá) sa na Starý most aj v prípade zakrytej trate (ktorá je šmykľavejšia ako otvorený zvršok) musí vyškriabať "ľavou zadnou"