Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #157413:
Trať cez nábrežie je efektívna alternatívna trasa? Hviezdoslavovo nám., myslíš ten oplotený priestor pred ambasádou, otočka pre Carltonom a parkovisko pri Danube? Pretože tadiaľ električka viedla.
Reakcia na: no.ev.di. #157410:
Prečo Ty vo všetkých príspevkoch hovoriacich o 801 (zámerne?) prehliadaš také faktory ako medzinárodná licencia, licenčné konanie, zriaďovateľ zastávok.. ❓
Reakcia na: no.ev.di. #157382:
Lebo existuje efektivna alternativna trasa a Hviezdoslavovo nam. je pesia zona...
Reakcia na: no.ev.di. #157411:
ja začínam o Lasicovi pochybovať... intelektuál s vizuálnou charizmou a hento si zavesí na krk... no díki.. ?
Reakcia na: Ike #157408:
Ak má pán Lasica rád toto mesto, tak Magdu zavrie doma do kumbálu a nepustí ju von už... ?
Reakcia na: Valec #157406:
takže filozofia je taká, že pokým nebude prestupovať balík ľudí z vlaku na L801, tak nemá zmysel ju tadiaľ viesť, však načo vyhovieť hoc aj len 10 ľuďom nie? Ak sa dopravcovi či dedine máli aj tých 10 cestujúcich k dobru na tej linke, ktorí by došli vlakom k L801, tak potom srať na to rovno. Sú mi také argumenty ako keď železnice povedali, že sa im tam neoplatí zavádzať vlaky lebo tým vlakom čo tam jazdí skoro nikto ho nevyužíva, ale podotýkam, že len retard mi môže dať taký argument, že tým vlakom nikto necestuje, však kto by cestoval Pannoniou o 22 do práce, keď začína druhý deň ráno a 4 či 5 ráno z BA domov? ? To je taký tupý argument ako keby som spravil linky do Rajky a jazdil tam o 3,9 a 11 ráno a potom o 20 a 23 večer a najlepšie časy kedy ľudia potrebujú dopravu by som ignoroval, a potom vyhlásil, že dopravu sa tam neoplatí robiť ?
Reakcia na: Ike #157408:
Prečo len sieť?

http://i.idnes.cz/10/012/gal/TT309265_magda_vasaryova.jpg
(tipujem, že väčšina to už videla, aj keď tu to tuším ešte nebolo)
Ta nalepša zabava graduje graduje graduje
http://spravy.pravda.sk/vasaryova-presadim-velkoryse-riesenia-pre-metropolu-pd6-/sk-volby.asp?c=A101123_072246_sk-volby_p12

z textu vyberám nasledovné perly
- Gero by sa nad tým zasmial. V Hamburgu územný plán zmenili za pol druha roka.
- A aj po rekonštrukcii by z mosta zostala len rovnako dočasná oceľová lávka. Takých mostov predsa naši ženisti postavili po Iraku a Afganistane desiatky. Myslíte si, že ich tam po čase vyhlásia za národné kultúrne pamiatky? (na margo Starého mosta)
- tunel europrojektu TEN-T pod Dunajom, ktorým by mohli jazdiť mestské vlaky.
- S novým krásnym Starým mostom.

HOĎTE NA ŇU SIEŤ!!!! ?
Reakcia na: no.ev.di. #157403:
možno okrem strhávania plagátov by bolo celkom fajn oznámenie nelegálnej politickej reklamy na volebnú komisiu 😉 rovnako ako Plšeková mala jeden deň na každom stĺpe osvetlenia vrátane zastávok primontovaný veľký poster ? a na niektorých bola prilepená kancelárska A4 s textom "Toto je nelegálna reklama" ?
Reakcia na: ufo #157404:
Linka 801 vznikla ako projekt v rámci Operačného programu EÚ - Cezhraničná spolupráca (presný názov si nepamätám. Cieľom tohto projektu je vzájomné prepojenie prihraničných obcí – konkrétne centra Bratislavy, Jarovice, Rusoviec, Čunova a Rajky (to je dôvod, prečo linka cez všetky tieto MČ musí jazdiť). V rámci tohto programu získal oprávnený príjemca (mesto Bratislava) financie na zakúpenie dvoch autobusov (neviem kde sú, vravelo sa, že prísť majú 15.11.), pričom sa zaviazal túto linku prevádzkovať 5 rokov.

Dlhý čas na zavedenie môže súvisieť s tým, že od prvotného zámeru po jeho realizáciu je potrebné vykonať množstvo byrokratických krokov, od prípravy samotného projektu, čakanie na vyhlásenie výzvy, kedy sa možno projekt prihlásiť, cez jeho posúdenie riadiacim orgánom (príslušné ministerstvo) až po úspešne ukončenú suťaž na vozidlá. Čo všetci vieme, minimálne súťaž bola robená na 2x, keďže na prvý raz ju ÚVO pre námietky zrušil. Netreba tiež zabúdať, že ide o medzinárodnú linku a teda na vydanie jej licencie sa okrem príslušných miest a obcí musia vyjadriť aj kraje a ministerstvá, každý z týchto úradov má určitú zákonnú dobu...

Čo sa vedenia linky týka, pôvodný (a stále presadzovaný názor) je, že linka bude končiť pri železničnej stanici (čomu nasvedčuje aj skutočnosť minule omylom zverejnených nových zastávok). Avšak vzhľadom na technický stav priestoru, kde sa malo vozidlo bolo zvolené miesto toto už existujúce obratisko. Ak bude daný predstaničný priestor do kultúrneho stavu, môže byť opäť naštartovaný proces zmeny licencie medzinárodnej linky (už len „sprosté“ pridanie zastávky si ho vyžaduje) a až po tom môže byť trasa zmenená. Medzičasom sa snáď podarí obci doriešiť aj lokalizáciu ostaných zastávok (keď už nie inak, tak aspoň vyznačením dopravného značenia). Ja sa len čudujem, že verejnosť vie DPB obviniť aj z tohto.

Re #157405 no.ev.di.: Tebe je síce škoda zas čosi vysvetľovať (polovica tých vecí tu už minimálne raz padla), ale dám si opäť tú námahu:
„To, že nepridali žiadnu zastávku alebo aspoň nespravili v Rajke zónu "hail & ride" mi príde ako absolútne ignorovanie nejakých zdravých zásad pri tvorení liniek.“
Zastávky zriaďuje obec, dopravca nemôže zastavovať len tak kde sa mu zapáči.

„Má však pravdu v tom, že linka mohla chodiť aspoň k stanici, t.j. mať pri nej zastávku“
Ako to tam môže mať zastávku, keď tam žiadna zastávka nie je, najbližšia zastávka Volánu pri stanici je až za križovatkou, odkiaľ sa už nedá legálne vrátiť späť.

Nezadnedbateľným faktom je aj to, že celú linku financuje mesto len zo svojich peňazí a nevidí sa mi práve najlogickejšie pendlovať hore-dole po Rajke s víziou, že sa priemerná obsaditeľnosť vozidla zvýši z 0,2 cestujúceho na 0,22 (toto je len môj optimistický odhad – neexistuje, aby až o toľko viac ľudí cestovalo na ŽST).
Reakcia na: Valec #157397:
pôvodne bol plán taký, že autobusy mali končiť pri stanici a linka mala zastaviť ešte na jednej zastávke (myslím,že na S.Petofi ut.) ibaže vraj bolo plánované "obratisko" rozbité príliš pre otáčanie vozidiel, tak linku preložili do obratiska na južný koniec bez akejkoľvek inej zastávky v dedine. To, že nepridali žiadnu zastávku alebo aspoň nespravili v Rajke zónu "hail & ride" mi príde ako absolútne ignorovanie nejakých zdravých zásad pri tvorení liniek. Lebo keď tvorím linku tak nesnažím sa jej podpíliť konár tým, že jej dám jednu zastávku na južnom konci ale práveže pridám v rozumnou odstupe zastávky tak aby to pokrylo obyvateľov v okolí trasy. Ďalej neviem ako to je s trasou linky či sa môže meniť zo dňa na deň alebo to je dlhodobo nemená vec a môže sa meniť iba po nejakom dlhšom schvaľovacom procese. Má však pravdu v tom, že linka mohla chodiť aspoň k stanici, t.j. mať pri nej zastávku bez toho, žeby šla na ten rozbitý "pľac" a potom pokračovala cez F.Rákoczi ut. k obratisku pri potravinách CBA, tam kde sa točí dnes. Mám taký pocit, že DPB založil linku so slovami "tu máte tú linku, aj si ju poj.bte, nám je jedno v akom stave je" ?
Reakcia na: Valec #157397:
Ja viem o tom tiež ho.no - môžeš upresniť, o čo tam ide?
Reakcia na: kecho #157402:
ten vôl je otec môjej spolužiačky zo ZŠ ešte aj k tomu ? ona a jej segra, to sú teda dobré výtery ? mali to po kom zdediť... jej otec je rovnaký odrbávač ako ona ? no tak neviem ako by sa ten spevavec dostal k pani rozprávkárke... ale už mám na konte niekoľko jeho strhnutých plagátov v mojom okolí, dúfam, že aj je tu na DF niekto kto býva v Petržalke tak čistí tiež stĺpy od jeho plagátov.
Reakcia na: Marek1978 #157390:
to, že v JeTiho horách bude jazdiť JeTiho bus bolo už veľmi dávno spomínané....
Re #157391 no.ev.di.: veď napíš rovno, že Guttman VŠDS Žilina, ale dal by som ruku do ohňa za to, že tam bude aj Slávik...
Re #157396 peter007: koľko Rajka zaplatila za prevádzku tejto linky? koľko platia fondy EÚ (kde sú mimochodom aj naše peniaze) za prevádzku tejto linky? táto cifra sa veľmi podobá číslu nula...
Reakcia na: Marek1978 #157389:
je ich už viac vyradených/odstavených na vyradenie....
Reakcia na: luky133 #157398:
2x meraj a raz rež (než niečo napíšeš) 🙂
1. pozri si pojazd - môže toto byť 1000 mm? Myslím že jednoznačne vidno, že kolesá sú "bližšie" k vonkajšiemu obrysu vozňa než je u nás zvykom, a teda ďalej od seba navzájom, takže to musí byť širší rozchod
2. pozri si insígnie na boku, zbadáš nápis BKH (teda žiaden z názvov prevádzkovateľa BMEŽ), a navyše PVVV/BMEŽ nepoužíval pri značení vozňov písmená (CMg) ani 4-ciferné čísla (tie máme až od veľkého prečíslovania v 1976, kedy už 2-nápraváky 2 roky nejazdili, a tie čo dovtedy jazdili, už celé roky nemali tanierové spriahla ale COMPACTy, neskôr pražské spriahla).
3. keď sa na vozeň lepšie zahľadíš, zistíš, že ide o veľmi podobnú konštrukciu ako vozy 51-54 a 121-127, neskôr prečíslované na 101-111 (z ktorých máme dochovanú 104-ku), len je na rozdiel od nich 4-okenný (tieto boli 5-okenné) a nemá americký vetrací nástrešok. Takéto vozy BA nikdy nemala. Najviac sa to podobá na vozne Ganz 21-30, ale stále chýba vetrací nástrešok. Navyše, Ringhoffer mal zjavne širšie a najmä zatvárateľné dvere na plošinách, kdežto tu je vidieť len ochranné mreže ako na 104 (dvere by sa ani nemali kam zasunúť).
4. Vylúštenie hádanky: ako písal TeBeCe, je to vozeň "viedenskej električky", točiaci sa po meste na obojrozchodnom okruhu nábrežie - Nám. Ľ. Štúra - Mostová - Jesenského - Štúrova - Šafárikovo nám. CMg 1612 bol jeden z tých, ktoré na túto trať patrili.

Nič v zlom, len ťa navádzam na to, ako si lepšie všímať detaily 😉
Reakcia na: luky133 #157398:
vozen trate BKH, CMg1612
Prechádzam facebook a narazím tam na túto fotografiu:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1161.snc4/150364_161819160521029_100000788394975_282747_8237839_n.jpg

Malo by ísť o historickú fotografiu z Bratisalvy. Nevie niekto o aký typ električky ide? Pomerne vysoké číslo ma na vtedajšiu dobu...

Ak sa správne pozerám na nákres na imhd.sk a porovnávam ho s touto fotografiou nejde náhodou o Ringhoffer? Jediná električka daného druhu v BA?
Reakcia na: peter007 #157396:
Ďalší "odborník", čo o veci síce ho.no vie, ale rád kritizuje.
Dnes som sa bol previezť 801 do Rajky. Myslel som, že už ma veľa vecí nemôže prekvapiť, ale 801-tke sa to podarilo. Zistil som, že MHD meškalo so spustením tejto linky len preto, že nevedeli nájsť dostatočne odľahlé miesto na konečnú zastávku v Rajke. Autobus stojí úplne nezmyselne kdesi na konci Rajky odkiaľ nemôžete pokračovať vôbec nikam. Voľakedy som v Rajke robil 15 rokov a myslel som si, že ju poznám. Keď som vystúpil z autobusu, tak som nevedel kde som. Stačilo by, aby prešiel ešte asi 1,5 km a mohol by končiť pri železničnej stanici, kde by boli prípoje aj na vlaky ďalej do Maďarska, alebo naopak ľudia, ktorí si kúpili domy ďalej za Rajkou by z vlakov mohli prestupovať na tento autobus. Ale MHD asi nechce cestujúcich. Načo by im boli, veď dostali peniaze z EU, tak načo by im boli nejakí cestujúci. A to som ešte nespomenul ľudí, ktorí robia priamo na železničnej stanici. Autobusy teraz chodia prázdne, a bojím sa, že linku o pár mesiacov zrušia ako neefektívnu a pritom by stačilo tak málo. Posunúť konečnú v Rajke k železničnej stanici. Z Bratislavského MHD mi je do plaču ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement