Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #154919:
erata
"vlak by som tu v tomto kontexte rozlišoval"
Reakcia na: S499.1023 #154917:
Električka je podľa § 2 ods. 2, pismena v) zakona 8/2009 o o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov vozidlom "cestnej premavky"

Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
"v) vozidlom motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka.

Vlak tu v tomto kontexte rozlišoval, preto by som nezachádzal do extrémov a nedával vlakové priecestia a železničné na jednu úroveň...

hoci nevylučujem, že by som neprijal lepšiu preferenciu a hlavne vylúčenie povinnosti vodičom električiek dávať prednosť chodcom na priechode pre chodcov... toto tiež spomaluje premávku a je to zvrhlost
Reakcia na: Martin Fundárek #154907:
Tunel podla mna je spolocna premavka... ked si vsimnes, komunikacia v tuneli je oznacena prislusnym vodorovnym a zvislym znacenim, ktore je ilustrovane vo vyhlaske k zakone o premavke na pozemnych komunikaciach 9/2009. Takze povedal by som ze v tuneli ide elektricka de facto po "ceste"...
Reakcia na: Martin Fundárek #154907:
Osobne si myslím, že pokiaľ je to samostatné teleso, tak to nie je spoločná premávka a na gumokolné priecestia cez takéto teleso by sa mali vzťahovať pravidlá platné pre železničné priecestia.
Reakcia na: Emo #154899:
A na to treba ťahať druty?
Reakcia na: kecho #154910:
pokiaľ viem , Prievidza ziskala, Zvolen sa teraz uchadza s tymi 14 klb. vozmi a Bratislava nema narok alebo v ramci ineho oper.programu . Este aj Trnava a Kosice dostali CNG shitelisy z eurofondov
Reakcia na: Martin Fundárek #154907:
Podľa mňa je základom na určenie toho, či ide o spoločnú prevádzku to, či je trať na samostatnom zemnom telese a ďalej to, či tu možno hovoriť o tom, že pri danej trati existuje prázdne územie, ktoré rozmermi zodpovedá obvodu dráhy. Pokiaľ sú vyššie uvedené podmienky splnené, tak by malo ísť o trať mimo pozemnej komunikácie.
Reakcia na: Martin Fundárek #154908:
Áno, takto to je jasné, dík.
Reakcia na: Emo #154898:
Že Tam busy nie sú v práve najlepšom stave...
Reakcia na: Martin Fundárek #154907:
A nie je spolocna premavka len to ked elektricka a auta vyuzivaju ten isty pruh? Napriklad kratky usek pred Rackom, alebo Cachticka.
Reakcia na: ivanbuto #154902:
Ivan, zákon o dráhach neuvádza nijaké obmedzenie rýchlosti. Mnou citovaným ustanovením však odkazuje na zákon o cestnej premávke, ktorý rýchlosti obmedzuje. Preto napr. električka na Špitálskej nemôže ísť rýchlejšie než 30 km/h (lebo je tam je zóna 30 a ide o spoločnú premávku), ale povedzme na košickej rýchlodráhe či v našom tuneli obmedzenie na 50 km/h neplatí a rýchlosť tam určuje prevádzkovateľ dráhy.
Reakcia na: ivanbuto #154906:
To by zaujímalo aj mňa. Je napr. evidentné, že na Špitálskej ide o spoločnú premávku a naopak v tuneli či v úsekoch Vinohrady-Hybešova a Čachtická-Komisárky nejde o spoločnú premávku. Ale ide o spoločnú premávku v úseku Vinohrady-Račianske mýto? To už si nie som istý.
Reakcia na: AAA #154904:
Inak zaujímalo by ma, ako je definovaná "spoločná prevádzka električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky".

Pri trolejbusoch je mi to jasné (ani si neviem predstaviť, ako by vyzerala trolejbusová dráha, ktorá nie je spoločná s cestnou premávkou), ale pri električkách mi to úplne jasné nie je - za akých okolností sa v zmysle tohto zákona dráha nepovažuje za spoločnú z cestnou premávkou? Nejaký príklad aj v BA?

Prosím o výklad aj S499.

Dík.
Reakcia na: ufo #154903:
Nechajme to tak, očividne si nerozumieme.
Reakcia na: ufo #154903:
Treba v prvom rade vychádzať z § 53 ods. 2 vyhlášky MDPT č. 351/2010 o dopravnom poriadku dráh, kde je uvedené, že "rýchlosť a podmienky jazdy električkového vlaku alebo trolejbusového vlaku pre trať a jednotlivé traťové úseky určí dráhový podnik (DPB) podľa technologických, technických a stavebných podmienok trate a podľa stavu dopravných zariadení a dráhových vozidiel." Z toho vyplýva, že predpis DPB je záväzný vždy, pokiaľ rýchlosť ním určená nie je vyššia ako rýchlosť určená na základe zákona o cestnej premávke, resp. jeho vykonávacej vyhlášky.
Reakcia na: ivanbuto #154902:
Veď to pán Fundárek jasne napísal. Zákon o dráhach definuje, kedy platia pre trolejbus a električku pravidlá cestnej premávky, z čoho vyplýva 50 km/h.
Reakcia na: Martin Fundárek #154895:

Ešte raz:
Niekto tu písal o tom, že na trolejbus sa vťahuje zákon o dráhach a že z toho vyplýva povolená vmax 50 km/h.
Ja som sa odvolal na predpis D1/2, ktorý spomína zákon o cestnej premávke (č. 8/2009), ale nespomína zákon o dráhach. Je pravda, že D1/2 je len interný predpis.

Po druhé som sa pýtal, kde v zákone o dráhach sa uvádza obmedzenie na 50 km/h.
Aj z toho, čo Ty uvádzaš, vyplýva, že ak niekde dopravným značením povolené v obci viac ako 50 km/h, trolejbus môže ísť (podľa predpisov) viac ako 50 km/h, a je to v súlade so zákon o dráhach.
Takže zo zákona o dráhach nevyplýva priamo 50 km/h pre trolejbus.
A ani električku - alebo je tam ešte iný paragraf?
Reakcia na: Martin Fundárek #154900:
V tomto prípade ako konkrétne?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement