Vzhladom na to, ze sa rozputala diskusia na temy "poskytovanie informacii", "cakanie dobiehajucich", "jazda v predstihu", "zatvaranie dveri pri vystupe osob", to vsetko v rovine vodic vs cestujuci, zareagujem aj ja a budem sa opierat o konkretne pravne normy, ktore sa na to vztahuju:
Poskytovanie informacii (prevadzkovy predpis D 1/3, zakon 8/2009): za jazdy v ziadnom pripade nie, pocas statia na zastavkach, pripadne svetlach....preco nie? ALE - v ramci mojich moznosti a schopnosti. Ja nie som planovac cesty. A urcite nie na ukor toho aby som zdrzoval ostatnych cestujucich tym, ze niekomu budem 2 minuty vysvetlovat ako sa dostat z bodu A do bodu B. Ak mozem, pomozem, som ustretovy najma voci zahranicnym turistom. Ale to, ake otazky kladu niektori cestujuci, to by ste sa divili....to musite zazit, inac nepochopite.
Cakanie dobiehajucich (prevadzkovy predpis D1/3): po zazneni zvukoveho signalu a zavreti dveri a splneni este dalsich par ukonov vodic uz nemusi brat na zretel ziadneho dobiehajuceho cestujuceho a to ani v pripade ze caka na zastavke na signal "volno". Ja osobne dobiehajucich pockam, avsak po "konzultacii" s palubnym pocitacom a po tom, co zhodnotim, kedy a kde bude cervena, ak mam o tom vedomost. Inak ma uz tych par sekund navyse do hrobu nedostane, okrem ineho, hrame sa na cele minuty a nie na sekundy. Aspon na autobusoch.
Jazda v predstihu (D1/3): Zakazana. Je ovsem ticha tolerancia odchodov na +1. Kto pozna vytazenost bratislavskych ciest, realnu preferenciu MHD a hlavne to, kedy plati ktore pasmo chronometraze (jazdit o 7:30 a 11:30 je nieco predsalen ine - a to nie je len o tom), vie, preco to tak je.
Zatvaranie dveri pri vystupe osob: velmi neprijemne. Starsi ludia by nepochybne mali dat znamenie, ze vystupuju, najidealnejsie cez predne dvere, kde ich vodic vidi. Ked cestujuci stoji na schodoch (to skutocne milujem, hlavne pred vystupom), hlavne na tom poslednom uz pre dverach, tak ho vodic nevidi ani vo vnutornom, ani vo vonkajsom zrkadle. Nastastie cez vonkajsie zrkadla je jasne vidno, ci nieco z dveri precnieva. Takze pri zachovani opatrnosti by sa malo stat iba to, ze vodic nejakemu dedovi zavrie pred nosom a samozrejme dostane vynadane.
A last but not least - vodici su zrkadlom cestujucich. To, co k nim pride, logicky aj davaju. Take zazitky, kedy vam cez predne dvere nastupi 6 ludi dodatocne a ani vam nepodakuje (chronicky sa to stava najma na cintorine na slavicom udoli) vas prinutia zamysliet sa nad tym, ci si ti ludia nejaku slusnost vobec zasluzia.
Je vsak na kazdom z nas, ci chceme hadzat vsetkych do jedneho vreca.
A chcel som tym povedat aj to, aby si tu urciti ludia laskavo vyhodili z hlavy ze vodic doslova "musi vsetko" pre nich. Odtial potial.
Poskytovanie informacii (prevadzkovy predpis D 1/3, zakon 8/2009): za jazdy v ziadnom pripade nie, pocas statia na zastavkach, pripadne svetlach....preco nie? ALE - v ramci mojich moznosti a schopnosti. Ja nie som planovac cesty. A urcite nie na ukor toho aby som zdrzoval ostatnych cestujucich tym, ze niekomu budem 2 minuty vysvetlovat ako sa dostat z bodu A do bodu B. Ak mozem, pomozem, som ustretovy najma voci zahranicnym turistom. Ale to, ake otazky kladu niektori cestujuci, to by ste sa divili....to musite zazit, inac nepochopite.
Cakanie dobiehajucich (prevadzkovy predpis D1/3): po zazneni zvukoveho signalu a zavreti dveri a splneni este dalsich par ukonov vodic uz nemusi brat na zretel ziadneho dobiehajuceho cestujuceho a to ani v pripade ze caka na zastavke na signal "volno". Ja osobne dobiehajucich pockam, avsak po "konzultacii" s palubnym pocitacom a po tom, co zhodnotim, kedy a kde bude cervena, ak mam o tom vedomost. Inak ma uz tych par sekund navyse do hrobu nedostane, okrem ineho, hrame sa na cele minuty a nie na sekundy. Aspon na autobusoch.
Jazda v predstihu (D1/3): Zakazana. Je ovsem ticha tolerancia odchodov na +1. Kto pozna vytazenost bratislavskych ciest, realnu preferenciu MHD a hlavne to, kedy plati ktore pasmo chronometraze (jazdit o 7:30 a 11:30 je nieco predsalen ine - a to nie je len o tom), vie, preco to tak je.
Zatvaranie dveri pri vystupe osob: velmi neprijemne. Starsi ludia by nepochybne mali dat znamenie, ze vystupuju, najidealnejsie cez predne dvere, kde ich vodic vidi. Ked cestujuci stoji na schodoch (to skutocne milujem, hlavne pred vystupom), hlavne na tom poslednom uz pre dverach, tak ho vodic nevidi ani vo vnutornom, ani vo vonkajsom zrkadle. Nastastie cez vonkajsie zrkadla je jasne vidno, ci nieco z dveri precnieva. Takze pri zachovani opatrnosti by sa malo stat iba to, ze vodic nejakemu dedovi zavrie pred nosom a samozrejme dostane vynadane.
A last but not least - vodici su zrkadlom cestujucich. To, co k nim pride, logicky aj davaju. Take zazitky, kedy vam cez predne dvere nastupi 6 ludi dodatocne a ani vam nepodakuje (chronicky sa to stava najma na cintorine na slavicom udoli) vas prinutia zamysliet sa nad tym, ci si ti ludia nejaku slusnost vobec zasluzia.
Je vsak na kazdom z nas, ci chceme hadzat vsetkych do jedneho vreca.
A chcel som tym povedat aj to, aby si tu urciti ludia laskavo vyhodili z hlavy ze vodic doslova "musi vsetko" pre nich. Odtial potial.
810zssk
Dalsie perly ani nema zmysel komentovat:
"Kým sa bude rozhodovať o projekte a o financovaní Starého mosta, mestská hromadná doprava bude ešte viac
zaťažovať Nový a Prístavný most. "
"Okrem toho, že odľahčí dopravu v centre, budú sa dať podľa neho zriadiť aj záchytné parkoviská." (lebo pri elektricke sa nemozu, ze?)